ב'יד שרה' מסכמים: 50 יום של נתינה

במהלך ימי מבצע "צוק איתן" שירתו מתנדבי יד שרה בבתי החולים 250 חיילים וקצינים פצועים • מתנדבי יד שרה שב-13 הסניפים בדרום הארץ פעלו תחת אש בכדי לשרת את התושבים אשר נזקקו יותר מתמיד לציוד שיקומי • אגף הנכוניות תיגבר את שירותיו ומוקד המצוקה דאג לספק מענה מייד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

עם תחילת כניסת הכוחות הקרקעיים למבצע "צוק איתן", פתחה יד שרה סניף נייד בבית החולים "ברזילי" ובכך השלימה את היערכותה בהפעלת סניפים בכל בתי החולים אליהם הופנו חיילים פצועים. לסניפים הועברה כמות גדולה של ציוד לוודא שכל חייל פצוע יקבל את מבוקשו מייד. 250 חיילים וקצינים נעזרו בכ-400 פריטי ציוד רפואי של יד שרה ובכך קוצרה משמעותית שהותם בבתי החולים. לביתו של חייל שנפצע קשה אף נשלחה מיטה חשמלית מתכווננת.

יד שרה פעלה – וממשיכה לפעול- בשיתוף יחידת הקישור הרפואית (יק"ר) הנמצאת בכל אחד מבתי החולים. כל החיילים קבלו את הציוד הנדרש מייד – ללא פיקדון.

כבר בתחילת הלחימה הגיעו קריאות מצוקה חריגות אל סניפי השאלת הציוד בדרום הארץ, כשאחת הבולטות שבהן דיווחה על קשיש אשר הושאר בחדרו משום שהעובד הזר הצמוד אליו מיהר לממ"ד בעת האזעקה. בני המשפחה ביקשו לספק לו במהירות ציוד עזר בכדי שיוכל להניע את עצמו אל החדר המוגן. אלפי הבקשות חייבו היענות מהירה, ונשיא יד שרה הרב אורי לופוליאנסקי גייס רכבת אוירית של אלפי כסאות גלגלים והליכונים שנתרמו באמצעות ידידי יד שרה בארה"ב. על אף ההפצצות והאזעקות, מתנדבי יד שרה בשלושה עשר סניפי הדרום המשיכו בשגרת הפעילות ושרתו אלפים מתושבי הדרום. ב-50 ימי המבצע, שאלו מאות איש ציוד רפואי שהקל עליהם להגיע למקלטים ולחדרים הממוגנים.

בנוסף, מחלקת אשפוז בית המשיכה לספק מיטות חשמליות ומנופים לחולים קשים. נכוניות יד שרה הסיעו אנשים בכיסאות גלגלים לטיפולים רפואיים וחולים שביקשו לנסוע צפונה, ואף מילאו את מקומם של חברות הסעה עירוניות אשר שבתו ממלאכה במהלך המבצע. מתנדבי אגף שירותי בית וקהילה דאגו לשמור על קשר רציף עם מרותקי בית ולבקרם לעיתים קרובות, בכדי לוודא כי הם ערוכים להגן על עצמם בעת אזעקה וכן למנוע בהלה מיותרת.

צוות מוקד המצוקה ערך "מבצע קשר" מיוחד, במסגרתו מתנדבות התקשרו לכל המנויים בדרום, דרשו בשלומם, הציעו סיוע ווידאו כי הם מודעים להוראות פיקוד העורף. במקרים מיוחדים פנו המוקדנים לשכנים ומכרים בבקשה שיסייעו להם.

במהלך מבצע "צוק איתן" אירחה יד שרה שישים ילדים עם צרכים מיוחדים והוריהם, תושבי אשדוד, ליום כיף וחוויה במשחקיה של יד שרה בירושלים. הילדים והוריהם זכו ליום התרעננות ומרווח נשימה.

גם בחו"ל פעלו ידידי יד שרה כדי לסייע: מבצע בזק של יד שרה ידידי יד שרה בארה"ב איפשר רכש של מאות כיסאות גלגלים שהוטסו ע"י חברת "אל על" והועברו לסניפי יד שרה בדרום.

יד שרה (1)

הפעילות בכל רחבי הארץ נמשכה כרגיל, בכפוף להוראות הביטחון. הסניפים הפועלים ממקלטים ציבוריים נפתחו בכל שעות היממה תוך שמירה על הציוד של יד שרה. חיילים ותושבים מהדרום נעזרו אף הם בסניפים אלו. על אף ריכוז מאמצים בדרום ובסניפים

בבתי חולים, הנהלת יד שרה וידאה כי הפעילות בשאר חלקי הארץ תימשך כרגיל ובכל תקופת המבצע עשרות אלפי איש המשיכו להיעזר במגוון שירותי יד שרה.

הרב משה כהן, מנכ"ל יד שרה: "שירותי יד שרה חיוניים למערך הבריאות והרווחה בישראל בכל עת, ובוודאי בעת חירום. יד שרה ריכזה מאמצים רבים בכל ימי המבצע כדי לספק את הצרכים המיוחדים שנדרשו, תוך שמירה על המשך הפעילות השגרתית ברחבי הארץ. המתנדבים פעלו במסירות והגיעו למשמרות, על אף האזעקות והרקטות שעברו מעליהם. אנו שמחים על הזכות שהיתה לנו לסייע ולשרת את כל הפונים. פעלנו לספק את שירותי יד שרה לחיילים הפצועים, לתושבי הדרום ולהקל ככל שניתן במיוחד על האוכלוסיה החלשה. אני מודה לכל המתנדבים והעובדים על ההירתמות והמסירות ב-50 ימי הלחימה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture