סקר: 30% מציבור הסובלים מבעיות ברכיים מדווחים על פגיעה כלכלית כתוצאה מכך

יצוין, כי על פי הסקר אותם אנשים הפסידו בשל כך 11 ימי עבודה בשנה האחרונה • כ-37.4% מהסובלים מבעיות ברכיים עובדים בישיבה מול מחשב, לעומת 4.5% העובדים בעבודה פיזית • מחלת האוסטיאואריטיס מוכרת גם כ"שחיקת סחוס" או "שחיקת מפרקים" והיא אחת המחלות הכרוניות הנפוצות ביותר בעולם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

סקר שנערך לרגל יום הארטריטיס הבינלאומי- יום עולמי להעלאת המודעות למחלת האוסטיאואריטיס (OA), עבור 'אפוסתרפיה' – שיטת טיפול לכאבי ברכיים וגב, מצא כי 38% ממשתתפי הסקר סובלים מכאבי ברכיים וכי 30% מציבור הסובלים מבעיות ברכיים, מדווחים על פגיעה כלכלית כתוצאה מהבעיה ואף ציינו כי הפסידו בשל כך 11 ימי עבודה בשנה האחרונה. עוד עולה מהסקר כי ל-31% מהסובלים מכאבי ברכיים נגרם הפסד כספי בגין טיפולים ומוצרים נלווים, בסכום של כ-1,628 שקלים בשנה האחרונה. ע"פ ממצאי הסקר גברים מחסירים יותר ימי עבודה מנשים עקב בעיות ברכיים ואילו נשים מוציאות סכומי כסף גבוהים יותר על טיפולים מאשר גברים. כמו כן, כ-37.4% מהסובלים מבעיות ברכיים עובדים בישיבה מול מחשב, לעומת 4.5% העובדים בעבודה פיזית מאומצת וכ-17% מהסובלים מבעיות ברכיים מדווחים כי נאלצו להפחית, לשנות או להפסיד לחלוטין את עבודתם כתוצאה מהבעיה!

הסקר האינטרנטי בוצע בשבוע הראשון של חודש אוקטובר 2014, ע"י מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה והשתתפו בו 409 מרואיינים (גברים ונשים), בגילאי 55-75, הסובלים מבעיות ברכיים, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה דוברת העברית בישראל. הסקר נועד לבחון את ההשפעות של בעיות ברכיים על חיי היום-יום של הסובלים מבעיה זו בהקשרים שונים.

מנתונים נוספים העולים מהסקר עולה כי 23% מהסובלים מבעיות ברכיים סובלים בממוצע מהבעיה כשנתיים ו- 15% סובלים בממוצע מהבעיה כ-7 שנים. נתונים אלו מעידים כי מדובר במחלה כרונית מתמשכת הפוגעת באופן משמעותי ולאורך זמן באיכות וטיב החיים של הסובלים ממנה. עוד עולה מהסקר כי 21% מהסובלים מבעיות ברכיים ממתינים מעל 3 חודשים ועד שנה לפני שפונים לראשונה לקבלת טיפול להקלה על הבעיה וכ-15% מהסובלים ממתינים מעל שנה לפני שפונים לקבלת טיפול ראשוני.

מחלת האוסטיאואריטיס (OA), מהווה את אחת המחלות הכרוניות הנפוצות ביותר בעולם! מדובר במגפה של המאה ה- 21. ה OA הינה דלקת מפרקים ניוונית, מוכרת גם כ"שחיקת סחוס" או "שחיקת מפרקים", ומתבטאת בעיקר בכאבי ברכיים וכאבי גב שיכולים לגרום לסבל רב ולשבש את איכות החיים של הסובלים ממנה. מעבר להיקף המגפה של מחלת הOA, בשנים האחרונות יותר ויותר מבינים כי מחלה זו מורכבת יותר מאשר הטיפול הסימפטומטי (תרופות ומשככי כאבים) בשחיקת הסחוסים וכי יש השפעה עצומה להתייחסות לביו-מכניקה ולעבודת השרירים הנכונה בטיפול בדרך להקלה על הכאב ולשיפור תפקוד החולים.

אפוסתרפיה הינה שיטת טיפול ישראלית המהווה פריצת דרך עולמית בטיפול בבעיה זו וזוכה להצלחה בעולם – מעל 50,000 מטופלים בארץ ובעולם בהצלחה. הטיפול זוכה להכרה ותמיכה בקרב הקהילה הרפואית בעולם ומוכר ע"י חברות הביטוח בכל קופות החולים בארץ. אפוסתרפיה היא שיטת טיפול לכאבי ברכיים וגב המסיט את העומס מהמפרקים, ומתרגל את השרירים לשליטה בהם בעזרת מערכת הליכה ייעודית. הטיפול מביא להפחתה בכאב ולשיפור ההליכה תוך שיקום השליטה העצבית-שרירית. עיקר התרגול באפוסתרפיה מתבצע באופן עצמאי ע"י המטופל בסביבתו הטבעית בבית או במשרד. מעבר לכך, אפוסתרפיה הוכחה מחקרית כמפחיתת כאב ומשפרת תפקוד. כ 85% מהמטופלים מדווחים על הפחתת הכאבים לאורך זמן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture