"יש הרבה כסף בנדל"ן בשדה דב – אני חושש מהולילנד 2"

את הדברים אמר יו"ר ועדת המשנה לתשתיות תעופה ח"כ יצחק וקנין בדיון אודות פינויו המתעכב של שדה דב "מי שמייחל לראות נדל"ן באזור לא יראה כלום ב-10 השנים הקרובות" • מנהל רשות התעופה האזרחית: "העברת הפעילות האווירית של שדה דב לנתב"ג מורכבת – צריך לדחות את הפינוי עד שנתקן את המצב"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לתשתיות התעופה, בראשות ח"כ יצחק וקנין, קיימה היום דיון מעקב אחר הפעילויות למציאת חלופות לשדות תעופה, בהן שדה דב, השדה בהרצליה ועוד, זאת לאחר שבראשית החודש קיימה הוועדה דיון כללי בנושא.

ח"כ וקנין אמר כי כיום אין חלופה ראויה לשדה דב, וגם מי שמייחל לראות נדל"ן באזור לא יראה כלום ב-10 השנים הקרובות. באשר לסגירת השדה בהרצליה אמר ח"כ וקנין כי שם מוכשרים 80% מטייסי התעופה האזרחית ובסגירתו תביא לכאוס. "אם יעבירו את התעופה הפנים ארצית לנתב"ג אנשים יעדיפו לטוס לקפריסין או איטליה ולא לאילת", אמר.

ח"כ וקנין הוסיף עוד כי אם הממשלה הייתה מקיימת דיון דומה לזה המתקיים בוועדה – היא לא הייתה מחליטה לסגור את שדה דב. הוא אף הזהיר מפני מצב שבו חיזבאללה ישגר טילים לכיוון נתב"ג וכל התעופה במדינה תשותק. "שמים את כל הביצים בסל אחד, יש פה הרבה כסף וידיים שמתעסקות בנדל"ן, אני פוחד שלא יהיה לנו פה הולילנד 2", אמר.

קרא עוד:

[postim]

מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), יואל פלדשו, אמר כי בנתב"ג אכן מתבצעות עבודות נדל"ניות, בקרקע, לקליטת הפעילות של שדה דב ומבחינת קרקעית אכן יהיה מקום להעביר את הפעילות. עם זאת הוא הוסיף כי "העברת הפעילות האווירית יותר מורכבת, זה עלה על שולחני לפני שבוע וזה מאוד בעייתי". הוא הוסיף כי הוא מכבד את החלטות הממשלה, אך הממשלה גם רשאית לתקן את המצב. פלדשו הזהיר ממצב שנמצא את עצמנו ללא אף שדה תעופה לתעופה כללית בין חיפה לבאר שבע ואמר: "לכן צריך לדחות את הפינוי של שדה דב עד שנדון בכך ונתקן את המצב כמו שצריך".

מנכ"ל ארקיע, ניר דגן, קרא לא לפנות את שדה דב כל עוד אי אפשר לבנות במקום ובינתיים לבחון חלופות. לדבריו, 6.5 שנים חלפו מאז שחיל האוויר פינה את הבסיס הסמוך לנתב"ג ועדיין אין כלום במקום. היא הציע לבחון חלופה שתאפשר להשאיר את השדה על פני שטח מצוצמם, ולהשאיר טרמינל במקום בו הקימו את הטרמינל בשנת 1938.

מתכננת מרחב תל אביב ברשות מקרקעי ישראל, גילי טסלר, אמרה כי התכנון נמצא בעיצומו. לדבריה, עוד שנתיים כבר ניתן יהיה להוציא היתרים לביצוע עבודות תשתית. היא הוסיפה כי אין חלופה שתאפשר להשאיר חלק מהשדה ואמרה כי בכל עיר מתוקנת שדה תעופה לא נמצא במרכזה. מנהלת מחלקת המקרקעין בפרקליטות תל אביב במשרד המשפטים, עו"ד רינה מיוחס, אמרה כי כל הדיון הוא מאוחר מידי מאחר שיש פסק דין שצריך לכבד אותו. ח"כ וקנין העיר כי עדיין ניתן שיקול דעת למנכ"ל משרד ראש הממשלה, באשר לבחינת החלופות. מיוחס הוסיפה כי המדינה החליטה והודיעה לבית המשפט על הפסקת הטיסות עד 2016 ופינוי עד 2018, ואמרה כי ראש עיריית אילת ונציגי ארקיע ידעו על הדיונים בבית המשפט ולא הגיעו להציג את עמדתם.

נציג מטעם בית המשפט לניהול שטח הגוש הגדול בתל אביב, עו"ד מיכאל שפטלר, אמר כי הקרקע שעליה מסלול הטיסה בשדה דב נמצאת כולה בבעלות פרטית. הוא הוסיף כי ב-2010 הוקמה ועדה שבחנה את הנושא וחברת ארקיע הופיעה בפניה וביקשה 5 שנים להתארגנות ולמציאת פתרון קבע בנתב"ג.

תושבי תל אביב- בעד; תושבי אילת- נגד

תושבת שכונת נופי ים הסמוכה לשדה דב, סיגל ויצמן, אמרה כי המטוסים ממריאים ונוחתים מעל בתי ספר וגני ילדים, והילדים נחשפים לפגיעה בשמיעה כתוצאה מהרעש ולתחלואה מרעלים.

ח"כ דב חנין השיב בהתייחסות למפגע הנטען ע"י התושבים ואמר כי הבעיות של רעש וזיהום לא נובעות מהשדה, לדבריו, את בעיית הרעש יוצרים דווקא המטוסים הגדולים שעוברים מעל העיר לנחיתה בנתב"ג. הוא הצטרף לקריאה של היו"ר וקנין לא לפנות את השדה לפני שתהייה חלופה ראויה.

ח"כ הגב' בירן הוסיפה כי עד שיהיו תכניות בניה באזור יחלוף עוד זמן רב, ובינתיים לא צריך להעניש את אילת. לדבריה, אם במקום לא יקום דיור בר השגה אז אין בכלל טעם לכל הפינוי.

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, אמר כי סגירת שדה דב תכניס את 60 אלף תושבי אילת להסגר ותחסל את התיירות. לדבריו, התנועה לעיר תרד מטיסה אחת בכל שעה כיום ל-5 טיסות ביום לאחר הסגירה. הוא הוסיף כי כבר 5 שנים הוא לא מצליח לאשר הקמת קיוסקים סמוך לחוף, ותמה על היכולת לבנות בקרוב בשטח שיפונה. גם מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, הצטרף לצידו של ראש העיר, ואמר כי במקום לדאוג שאילת תמשיך להתפתח הולכים לתת לה סטירת לחי. הוא הוסיף כי ביד השנייה המדינה משקיעה 2 מיליארד שקל בבניית השדה בתמנע – שיהפוך לפיל לבן.

מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, אמר כי מאז רפורמת "השמיים הפתוחים" ירד מספר הטסים לאילת ב-25 אלף נוסעים בשנה, מאחר ואנשים כבר מעדיפים לטוס לחו"ל. הוא הוסיף כי מעבר לטיסה לאילת במטוסים גדולים יהיה לא כלכלי, ולכן לאורך זמן תהייה ירידה של 40% בתנועה הפנים ארצית לאילת.

ח"כ וקנין סיכם את הדיון ואמר כי החלופה בנתב"ג לא תהייה זמינה בזמן הקרוב וגם לא במועד ששדה דב אמור להתפנות, לכן צריך לשקול מחדש הארכת זמן עד הפינוי ולדאוג לחלופה זמינה ומסודרת. "צריך לעשות הכל כדי לדחות את מועד פינוי שדה דב – לא יהיה פינוי ללא חלופה מתאימה", אמר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture