במסגרת חודש הנגישות: יריד מיוחד בב"ב

יריד ענק להצגת העשיה המרשימה של העירייה ועמותות החסד נערך במסגרת חודש הנגישות למוגבלים בבני ברק • בסיומו של היום נערך פאנל מרתק על הגברת המודעות לאנשים עם מוגבלות וצרכיהם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"עיריית בני ברק והעמותות הפועלות בעיר הן דוגמא וסמל לכלל הרשויות בעבודת קודש מסורה לסיוע לכלל ולפרט, בהיקפים ובתחומים שאין להם אח וריע" – כך אמר פרופ' שלמה מור-יוסף, מנכ"ל הביטוח הלאומי במסגרת פאנל על הגברת המודעות לאנשים עם מוגבלות וצרכיהם שהתקיים בסיום יום יריד ענק להצגת העשיה המרשימה של העירייה והעמותות.

היריד כלל דוכנים שבהם כל עמותה וכל שירות הציגו את עשייתם, כשחלק מהעמותות אף מכרו יצירות שנעשו ע"י ילדים ובוגרים הנמצאים במסגרות של חינוך מיוחד. הדוכנים שהוצגו היו מטעם עיריית בני ברק- ועדת הנגישות העירונית, מרש"ל-מרכז רב שירותים לעיוור מטעם האגף העירוני לשירותים חברתיים, "עזר מציון", על"ה, שמעיה, מסיל"ה, שיח-סוד, אוהל- שרה, רפואה וישועה, רפואה וחיים, המרכז להנחיית הורים, שירת יוסף. בשעות בהן ביקרו נשים ביריד התקיימה הופעה של תיאטרון בובות לילדים "גם יהונתן יכול", המספרת על ילד בכיסא גלגלים הפותח גמ"ח. בנוסף לכך היתה הופעה מרהיבה של בנות שמעיה במחול ובהצגה.

בשעות בהן ביקרו גברים ביריד, התקיימה הופעה של נגנים מעמותת "עזר מציון", ולאחר-מכן התקיים פאנל בהשתתפות הרב חנוך זייברט, ראש העיר; פרופ' שלמה מור-יוסף, מנכ"ל הביטוח הלאומי; הרב יעקב גוטרמן, ראש עיריית מודיעין-עילית; ראשי עמותות; חברי מועצת העירייה ומנהלי אגפים עירוניים, כאשר מנכ"ל הביטוח הלאומי, ראש עיריית מודיעין עילית וכל כל ראשי העמותות שיבחו את הפעילות העירונית בראשות הרב חנוך זייברט, ראש העיר, במשך כל ימות השנה, לקידום נושא הנגישות בעיר והגברת המודעות לאנשים עם מוגבלויות.

יריד העירייה והעמותות הינו אחד משורה ארוכה של פעילויות במסגרת חודש הנגישות שלראשונה בתולדות בני ברק הוחלט ע"י הרב חנוך זייברט, ראש העיר להקדשת חודש שלם להגברת המודעות לאנשים עם מוגבלויות וצרכיהם, בשילוב קרן שלם, התומכת באנשים עם צרכים מיוחדים, בסיוע גב' ריבה מוסקל, מנכ"לית הקרן. בחודש זה הושם דגש על יכולותיהם המרובות של אנשים עם מוגבלויות, על אף המגבלה, וכן על זכותם לשוויון הזדמנויות בכל התחומים כנגישות פיזית, נגישות חברתית, נגישות השירות ונגישות למידע.

בעירייה פועלת ועדת נגישות, שמונתה ע"י רה"ע, וחבריה הם הרב מיכאל קקון, חבר הנהלת העירייה ויו"ר הועדה; הרב יהודה מרמורשטיין, מנכ"ל על"ה ונציג רה"ע לועדה; הרב חנוך זיידמן, מנהל אגף תשתיות ופיתוח; אינג' שמואל כהן-צדק, מהנדס אגף החינוך; אינג' אלכס בליאצקי, מהנדס אגף תשתיות ופיתוח; גב' מלכה לב, מנהלת נגישות עירונית; גב' יעל יצחקי, מנהלת המח' לעבודה קהילתית; אדריכלית רות מוזס, מנהלת מח' תכנון בניין עיר באגף ההנדסה; עו"ס חיה שלף, רכזת "קהילה נגישה"; גב' רות אייזן, מקדמת פרוייקטים בתחומי ההתנדבות. הועדה נרתמה לפעילויות מגוונות במהלך החודש.

חודש הנגישות כלל גם הצגה לנשים ולנערות "לפרוש כנפיים", המועלית ע"י ילדות הלומדות במסגרות של חינוך מיוחד, בנוכחותן של כ-800 תושבות העיר. בשמונה גני-ילדים, בגני חובה, בשיתוף אגף החינוך, אירחו ילדות הגן תלמידות מחינוך מיוחד לפעילות משותפת, ארוחת בוקר והכנת שי הדדי. כמו"כ, בשיתוף עם התכנית לילדים ולנוער בסיכון, נערכו במשחקיות למשחקי משפחות עם ילדים במוגבלויות. בד בבד, כל עובדי העירייה נטלו חלק בחודש הנגישות השתלמויות למתן שירות נגיש ובסיומן קיבלו העובדים תעודה כנדרש עפ"י חוק. בין האירועים העתידים להתקיים בחודש הנגישות, בסיוע עו"ס מילי סחייק, רכזת תחום פיגור באגף העירוני לשירותים חברתיים, תיפתחנה מסגרות דיור של עמותת "אוהל שרה "לפעילות משותפת עם הדיירות ובשכונת פרדס כ"ץ יתקיימו במתנ"ס שברחוב אברבנאל מופע מרטיט "על הנסים והנפלאות" עם הקוסם ניב הדר וערב נשים חוויתי לסיפור אישי מרגש ומרתק , בליווי הומור ושירה "כיצד להפוך חיסרון ליתרון".

יריד חודש נגישות (2)

כהערכות מתאימה לקראת חודש הנגישות כינס הרב חנוך זייברט, ראש העיר לשולחן עגול את ראשי האגפים העירוניים, ובהם הרב יהונתן ספרא, ראש אגף החינוך ועו"ס ארלט מויאל, ראש אגף שירותים חברתיים עם ראשי העמותות, להגשת הצעות למיזמים עירוניים להגברת המודעות לנושא. למיזם הזוכה הובטח פרס כספי של 10,000 ₪, ואכן הזוכה היתה עמותת "שמעיה", שהגישה מיזם רחב, שחלקו יושם ברחבי העיר בבוקר היריד, כאשר ברחובות הוצבו בובות שעליהן נכתב "מוגבל מעט- יכול הרבה", ולצד הבובות עמדו נערים שגוייסו ע"י הרב אלדד אשורי, מנהל מח' הנוער העירונית יחד עם בוגרים מעמותת "שיח סוד", שחילקו לעוברים ושבים הזמנות ליריד יחד עם מגן ניילון לכובעים ועליהן נכתב: "לפעמים גם אתה זקוק להגנה ולשומר ראש".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture