אלפי נבחנים חדשים הצטרפו ללימוד הדף היומי בהלכה

הדים רבים למבצעי החורף של 'דרשו' שנועדו להגביר חיילים לתורה ולהרחיב את מעגל הלומדים עוד לפני פתיחת המחזור השני של הדף היומי בהלכה | יותר מחמישים כוללים חדשים הצטרפו לתוכנית 'דרשו בכולל'

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

רבבות נענו לקראית גדולי ישראל והחלו בלימוד יומי של הדף היומי בהלכה במשנה ברורה. במקביל אלפים הצטרפו גם למערך הבחינות שלדרשו ובחודשים האחרונים נצפית עליה משמעותית בהיקף הנבחנים בדף היומי בהלכה.

מיזם חיזוק החורף הגדול של 'דרשו', במסגרתו הצטרפו עד כה אלפים רבים למעגל הנבחנים על לימוד 'הדף היומי בהלכה' זכה להצלחה מסחררת. המבצע כלל כולל משלוח כרך ו' של המשנה הברורה במהדורת 'דרשו' לביתו של כל אברך שמקבל על עצמו ללמוד במסלול הדף היומי בהלכה. כמו"כ הכניס 'דרשו' את כל הנבחנים החדשים למקבלי המלגות עבור המבחנים, ללא צורך בהמתנה או השתתפות בהגרלה. התנאי היחיד לקבלת המלגה הוא קבלת ציון 85 ומעלה במבחן החודשי.

"המטרה היא להגדיל באופן משמעותי את מספר הלומדים של הדף היומי בהלכה, עוד לפני סיום המחזור הראשון" מסבירים ב'דרשו'. "בכך אנחנו מרוויחים שאת המחזור השני נתחיל מנקודת פתיחה טובה יותר, עם בסיס חזק של רבבות לומדים, ואפשרות להתרחב עוד ועוד".

'דרשו' פועל בכל החזיתות כדי להביא למצב שבו לא יהיה יהודי ירא שמים שאינו לומד משנה ברורה בקביעות מדי יום ביומו. החזון שבתחילה נראה היה רחוק מהמציאות, הופך לנגד ענינו למציאות בסיעתא דשמיא. אנחנו רואים כיצד ההצטרפות ללומדי הדף היומי בהלכה רק הולכת ומתגברת, והצפי הוא שעם פתיחת המחזור השני יהיה זינוק עצום במספר הלומדים".

התוספת הגדולה של אלפי נבחנים חדשים במסלול 'הדף היומי בהלכה', באה לאחר חריש עמוק שבוצע על ידי נציגי 'דרשו' בכל רחבי הארץ. בין היתר נערך קמפיין פרסום ארצי ממוקד בבתי כנסיות בכל הריכוזים החרדיים, עם קריאה לציבור להצטרף ללומדי הדף היומי בהלכה, ופירוט השיעורים המתקיימים בכל עיר ועיר, מועדי השיעורים ושמות הרבנים המוסרים אותם.

מלבד עיבוי מספר המשתתפים בשיעורים הקיימים, פעל צוות של פעילי 'דרשו' לפתיחת עשרות שיעורים חדשים, בכל רחבי הארץ. נציגים של 'דרשו' בחנו כל קהילה חרדית, בכל עיר ועיר, כולל הריכוזים הקטנים יחסית, בניסיון לאתר מקומות שיוכלו להכיל שיעור נוסף. עשרות שיעורים חדשים נפתחו בבתי כנסת ובבתי מדרש הודות לפעילות זו, כש'דרשו' מעניק את הסיוע הלוגיסטי הכרוך בפתיחת שיעור: פרסום, ספרי משנה ברורה להתחלת הלימוד, ספרי 'נדחי ישראל' ללימוד מוסר ועוד.

תוספת גדולה של לומדים באה גם מהרחבת מסגרת 'דרשו' בכולל לכחמישים כוללים נוספים ברחבי הארץ, חלקם עם מאות נבחנים חדשים.

לצד כל אלו נוספו אלפי לומדים בארה"ב וקנדה, וכן מאות רבות ברחבי העולם היהודי כולו, מיוהנסבורג שבדרום אפריקה ועד מינסק בבלרוס וקראקס בוונצואלה.

במשרדי דרשו נערכו עם תוספת כח אדם משמעותית כדי לטפל באלפי המצטרפים, להכניס את פרטיהם למסד הנתונים הממוחשב, ולשלוח כרך ו' של המשנה הברורה במתנה לביתו של כל מצטרף חדש.

ההיערכות באה לידי ביטוי גם בהוספת מוקדי מבחן של 'דרשו' במספר ערים ויישובים ברחבי הארץ, וכן בהגדלת מספר טופסי הבחינה שנשלחו למוקדים הוותיקים, בעשרות אחוזים.

ואכן, ההיענות היתה יוצאת דופן. מוקדי הבחינה היו עמוסים במשתתפים חדשים לצד ותיקים. בחלק גדול מהמקרים אזלו טופסי הבחינה, ונציגי 'דרשו' במקום נאלצו לאלתר במהירות שכפולים של טפסי המבחן כדי לספק את הביקוש הרב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

0 תגובות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture