לראשונה: מכסת הביצים לשיווק תחצה את רף ה-2 מיליארד

ועדת הכלכלה אישרה את תקנות מכסות הביצים והמכסה הארצית נקבעה על 2.050 מיליארד ביצים • המגדלים בצפון מאשימים: "במקום שמשרד החקלאות ישיג תקציבים ויאפשר לכל המגדלים לשדרג את הלולים הוא מחלק סוכריות שרק החזקים ייהנו מהם" • היו"ר ברוורמן: צריך למנוע מצב שענקים משתלטים על הענף ולא מאפשרים למגדלים קטנים להתפרנס

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, אישרה היום את תקנות המועצה לענף הלול, שנועדו להסדיר את המכסות לייצור ביצים בשנה הבאה (2015), ולפיהן בשנה הבאה תעמוד המכסה הארצית על כשני מיליארד ו-50 מיליון ביצים (לעומת מכסה של 1.928 מיליארד ביצים השנה). התקנות מעגנות את אופן חלוקת המכסות בענף, בין כ-3,000 מגדלים כאשר כ-2,000 מתוכם תושבי הגליל העליון.

סמנכ"ל מחקר כלכלי במשרד החקלאות, אורי צוק בר, הציג את השינויים העיקריים בתקנות לשנה הבאה לעומת השנה, ואמר כי השנה יקבלו המגדלים תוספת מכסה רוחבית של 4%, בעקבות מחסור בביצים בתקופה האחרונה שהוביל לייבוא של כ-200 מיליון ביצים השנה. עוד ציין צוק בר כי הוסרו הגבלות על מספר המגדלים מאותו יישוב הרשאים לגדל את מכסתם במשותף, אך נקבעה מגבלה למגדלים מחוץ ליישוב באותו לול שתעמוד על עד 5 מגדלים או עד 50% מהמגדלים מחוץ ליישוב – כך שיישמר רוב למגדלים מתוך אותו יישוב. עוד הוצע לתת תוספת של 100,000 ביצים למגדלים שיקימו לולים חדשים שיעמדו בחוק צער בעלי חיים, כאשר התוספת תינתן לבעלי לולים קטנים של עד 14 אלף מטילות.

קרא עוד:

[postim]

כמו כן הציע משרד החקלאות לקבוע כי ההגבלה על מספר המטילות בלול תעמוד על 70 אלף, זאת לעומת הגבלה שקבעה הוועדה בשנה הנוכחית שעמדה על 50 אלף. רפרנט חקלאות באגף התקציבים באוצר, עלי בינג, הסביר כי הלולים בישראל קטנים ביחס לעולם ויש לכך השלכות על מחיר הביצה ויוקר המחייה. היו"ר ברוורמן אמר כי מצד אחד יש יעילות ויתרון לגודל, אך מצד שני צריך למנוע מצב שבו רק ענקים משתלטים על הענף, ולא מאפשרים גם למגדלים קטנים ובינוניים להתפרנס. ח"כ יצחק וקנין אמר כי הביצים מהווים את הפרנסה העיקרית של תושבי גבול הצפון, ומגדלים כ-70% מתצרוכת הביצים בארץ. הוא הביע התנגדות להגדלת הלולים ל-70 אלף מטילות והזהיר מפני השתלטות של המשווקים על הענף.

מנכ"ל ארגון מגדלי תרנגולות לביצי מאכל, יעקב כהן, טען כי התקנות יביאו את תחילת הסוף של המשק המשפחתי. לדבריו, במקום שמשרד החקלאות ישיג תקציבים ממשרד האוצר ויאפשר לכל המגדלים לשדרג את הלולים ויוספו מכסות לכולם, אז המשרד מחלק סוכריות למי שישדרגו ורק החזקים ייהנו מכך.

הוועדה אישרה את התקנות פה אחד וקיבלה את רוב השינויים שהציג צוק בר. עם זאת, היו"ר ברוורמן הציע להמשיך לשמור על הגבלת מספר המטילות בלולים ל-50 אלף והוועדה קיבלה את הצעתו. בעד ההצעה והתקנות הצביעו יחד עם היו"ר ברוורמן גם ח"כ משה פייגלין, ח"כ רוברט אילטוב וח"כ דוד צור. ח"כ יצחק וקנין לא השתתף בהצבעות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture