למרות השביתה: הוארך רישיונה של חברת החשמל

ועדת הכלכלה אישרה להאריך עד סוף 2015 את רישיונות חברת החשמל • היו"ר ברוורמן ביקש מראש רשות החברות לפנות לראש הממשלה ושר האוצר – כדי שיאפשר חתימה בראשי תיבות על הרפורמה • ​ראש רשות החברות יוגב הבטיח לפנות לראש הממשלה בעניין קידום הרפורמה אך הוסיף: "לא בטוח כמה זה אפשרי בתקופת בחירות" • יו"ר חברת החשמל: לא צריך להשתמש באי אישור הרישיונות כדי ליצור זעזוע שכולנו נצטער עליו • יו"ר ועד עובדי חברת החשמל: מוכנים להפסיק את השביתה אם תאושר קביעות ל-200 עובדים ויבוטלו גזירות תקציביות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ אבישי ברוורמן, אישרה אמש את בקשת משרד האנרגיה והמים לאשר בצו את הארכת רישיונות חברת החשמל עד סוף 2015. היו"ר ציין כי בשבוע שעבר סירבה להאריך את רישיונות החברה, על רקע היעדרותם מהדיון של יו"ר חברת החשמל ומנהל רשות החברות, שהגיעו לדיון היום.

עוד אמר ברוורמן כי "קשה להגיד אם מצב משק החשמל הוא קריטי או אנוש, אך בטוח שהוא לא שפיר". הוא אף פנה לראש רשות החברות, אורי יוגב, בדרישה שיפנה לראש הממשלה ושר האוצר על מנת שיאפשר סיכום בראשי תיבות של הרפורמה שתחתם סופית בממשלה הבאה.

קרא עוד:

[postim]

יוגב אמר לחברי הוועדה כי הוא לא יכול להצביע על מי שעצר את הרפורמה, אך הסכים כי הסביבה של משק החשמל זועקת לרפורמה. "לא בטוח כמה זה אפשרי בתקופת בחירות זו", ציין. יו"ר חברת החשמל, יפתח רון טל, אמר כי שום גוף אחראי לא יכול לפעול ללא רישיון, והוסיף: "לא צריך להשתמש בכלי הזה של אי אישור הרישיונות כדי לייצר זעזוע מיותר שכולנו נצטער עליו". הוא הוסיף כי כל הצדדים היו רחוקים מרחק יממה מסיכום על הרפורמה, אך בסוף זה לא עבר את שר האוצר הקודם. "אני מקווה שכבר היום נחל בדיונים והחתימה תחכה לממשלה הבאה", אמר. יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, דוד צרפתי, אמר כי כל הצדדים ביצעו את הוויתורים ההכרחיים שלהם. לדבריו, "אם יתנו לנו עוד 48 שעות אפשר לסכם הכל".

צרפתי התייחס גם לשביתה בחברה ואמר כי המצב הגיע לסיכון אספקת חשמל מדינה. הוא הוסיף כי העובדים קיבלו צו מבית משפט לשוב לעבודה ויכבדו אותו, אך זה לא הפתרון. צרפתי פנה ליו"ר החברה רון טל בבקשה לאשר קביעות ל-200 עובדים ולבטל את מה שכינה "גזירות תקציביות", ואמר כי אם זה יקרה העובדים יפסיקו את השביתה ויהיו מוכנים ללכת למשא ומתן. רון טל הגיב ואמר כי הוא לא יכול לאשר בעצמו, שכן החלטות כאלה מתקבלות בדירקטוריון החברה בצורה מסודרת, והוסיף כי הדירקטוריון אמור להתכנס לדון בנושא ביום חמישי הקרוב.

ח"כ גילה גמליאל אמרה כי אין הרבה אפשרויות וצריך לאשר את הצו, והוסיפה כי במקביל צריך לקרוא להגיע לרפורמה. היו"ר ברוורמן הגיב ואמר כי כל שנה יוצאת אותה קריאה והרפורמה לא נחתמת. ח"כ מיכל רוזין אמרה כי כמידי שנה מגיעים לוועדה בדקה ה-90 ואומרים לחברי הכנסת שאין ברירה וצריך לאשר את הרישיון. היא הוסיפה כי "הוועדה יצאה בקריאה דומה לזו שביקשה ח"כ גמליאל כבר בשבוע שעבר, אך כלום לא יקרה כל עוד נמשיך להיות חותמת גומי". ח"כ איציק שמולי הוסיף: "המדינה לא החליטה מה היא רוצה, וכשמושיטים לה יד ועושים ויתורים היא מפרשת את זה כחולשה. כמו בעניין שכר המינימום, גם את זה אפשר לקדם בתקופת בחירות ולחתום לאחר הבחירות".

היו"ר ברוורמן חזר על פנייתו ליוגב וביקש ממנו לפנות לראש הממשלה ושר האוצר על מנת שיאפשר לצדדים להגיע לסיכום בראשי תיבות. יוגב הודיע כי יפנה לראש הממשלה ויעשה על מאמץ בעניין, אך הוסיף כי בכל זאת מדובר בתקופת בחירות. כאמור, הוועדה אישרה את הארכת הרישיונות של חברת החשמל כאשר היו"ר ברוורמן, ח"כ גמליאל וח"כ יעקב אשר הצביעו בעד האישור, בעוד ח"כ רוזין וח"כ שמולי נמנעו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture