לראשונה: תקציב עיריית בני ברק לשנת הכספים 2015, מעל מיליארד ₪

הסעיפים העיקריים הם: לחינוך- 351,189,000 ₪, לרווחה- 174,883,000 ₪, שירותי דת- 40,409,000 ₪, תברואה- 78,473,000 ₪ • הכנסות העירייה מארנונה יסתכמו בלמעלה מ-300 מיליוני שקלים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

תקציב עיריית בני ברק לשנת הכספים 2015 יעמוד, לראשונה, על סכום של 1,015,578,000₪, לעומת סך 987,296,000 ₪ התקציב המעודכן לשנת הכספים 2014, וכך יעמוד הסכום הכולל על מיליארד ₪, וזאת לאחר שועדת הכספים העירונית ומועצת העירייה אישרו את הצעת הרב חנוך זייברט, ראש העיר בנושא.

בתחום ההוצאות, הסעיפים העיקריים הם: לחינוך- 351,189,000 ₪, לרווחה- 174,883,000 ₪, שירותי דת- 40,409,000 ₪, תברואה- 78,473,000 ₪, שמירה ואבטחה- 5,491,000 ₪, תכנון ובניין עיר- 16,508,000 ₪, פיקוח עירוני- 6,522,000 ₪, זאת בנוסף לתקציב פיתוח שנתי בתחומים רבים ומגוונים, שיובא בעוד כחודשיים לועדת הכספים ולמועצת העירייה. במישור התקבולים, צפויה הארנונה העירונית להגיע ל-321,000,000 ₪, לעומת אמדן ביצוע בשנת 14' בסכום של 305,000,000 ₪. בחינוך תעמוד ההכנסה ממשרד החינוך על 259,759,000 ₪, ממשרד הרווחה צפויה הכנסה של 107,462,000 ₪, ממשרדי ממשלה אחרים- 26,706,000 ₪ ומענק כללי- 65,000,000 ₪.

בדיון על התקציב בועדת הכספים העירונית הציגו הרב חנוך זייברט, ראש העיר ורו"ח אהרון אדלר, גזבר העירייה את עיקרי מגמת ההכנסות הכספיות של העירייה שהן גידול ריאלי בהכנסות מארנונה והמשך אכלוס מגדלי משרדים ומסחר במתחם שבצפון העיר, מענק כללי בהתאם למדיניות משרד הפנים, הלוואה בסך 10 מליון ₪ להמשך מגמת שיפור השירות לציבור, הכנסה מדיבנד מהחברה הכלכלית לבני ברק, הכנסה מיוחדת ממכירת מניות חב' מקורות ותקצוב הכנסה לשיפור בנושא הרפורמה בהתאם למדיניות הארצית בתכנון ובניה. בתחומי התשלומים נמסרו נתונים שונים , שעיקרם- זחילת שכר ארצית בשיעור 2%, פעולות כלליות להתייעלות בחיסכון בתחומי חשמל ומים, המשך קיטון בהוצאות סולר מקוואות כתוצאה מהשלמת מהלך משאבות החום וקיטון הוצאות המימון מול חברות האשראי.

בישיבת ועדת הכספים הובהר כי התקציב לשנת הכספים 2015 העומד על למעלה ממילארד שקלים, מצביע כי לצד האיזון הכספי, גם ישנה עליה בלתי פוסקת בתקציבי העירייה לרווחת תושבי העיר בכל התחומים ובכל השירותים, כאשר נתונים אלו של גידול בהוצאות ופעילויות לא סתרו את הפעולות לאיזון התקציב, מאחר והם הגיעו מטיפוח מתמיד של מקורות הכנסה חדשים ממגדלי המשרדים הנבנים והולכים בצפון העיר, מהעמקת הגביה, מצמצום בפעולות בלתי הכרחיות ומייעול המערכת.

הרב חנוך זייברט, ראש העיר ציין את האיזון הכספי בס"ד כתוצאה של תהליך בקרה מתמיד ופעילות מתמשכת של איתור ומימוש הכנסות בתחומי הפעילות השונים וקשר הדוק בין התכנית לבין הבקרה והמעקב בשטח, לאחר ימי דיונים רבים שהתקיימו במהלך השנה, כך שמהלכים אלו תורמים הן לפעילות היחידות העירוניות והן להעלאת התפוקות לשיפור השירות לתושב.

ראש העיר גם סקר את הרחבתם ושיפורם של השירותים לציבור בתחומים כחינוך, הקצבת 2 מליון ₪ לתלמודי-תןרה, המההוה חידוש מבורך בעבור הת"תים, המונים אלפים רבים של ילדי העיר כן-ירבו, רווחה, אירועי תרבות גדולים ונרחבים בהיקפם לעשרות אלפי תושבי העיר, שיפור מערכת השירותים וקבלת-הקהל לתושבים פעילות המוקד העירני, התקנת מתקני משחקים חדשניים ויחודיים בגינות עירוניות ושיפוץ מקוואות במסגרות נרחבות ביותר. כך גם שודרג מערך המיחשוב, מופעל תהליך שוטף של בקרה תקציבית וניהולית, כתיבת תכניות עבודה מפורטות מקושרות תקציב ופיתוח ארגוני בליווי צוותים מקצועיים מהשורה הראשונה.

רו"ח אהרון אדלר, גזבר העירייה, שעמד על פרטי התקציב לסעיפיו השונים בנושאים שונים, הבהיר, כי במסגרת הגשת התכניות העירוניות הגישו המנהלים מדדי ביצוע והתחייבויות ליעדים מדידים לשנת הכספים הקרובה, ובלא כל ספק ארגז ניהולי זה מוסיף ותורם רבות לאיכות ולמקצועיות בעבודת העירייה. כך גם הצעת התקציב לשנת הכספים החדשה הינה גולת הכותרת לעבודת אגף תקציב של העירייה, שבהנהלת גב' רחל שרמר, והצוות המקצועי ובכך באה לידי ביטוי העשייה הכלל- עירונית השוטפת במהלך כל השנה, הן בתחומי פעילות עירונית, בנושאי הכנסות והוצאות ובשותפות בקבלת ההחלטות בנושאים שלובי כלכלה ותקציב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture