זוג יהודים מניו יורק תרם את הרכב ה-300 ל'יד שרה'

בטקס מרגש בבית יד שרה בירושלים תרמה משפחת וינשטיין, ניו-יורק, את הנכונית מספר 300 בצי הרכב של יד שרה • מנכ"ל יד שרה משה כהן: הנכוניות מסיעות 150,000 רתוקים לכיסאות גלגלים בכל שנה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

דוד וגייל וינשטיין, מניו-יורק, הרימו השבוע ליד שרה תרומה לזכר הוריהם את הנכונית ה-300 במספר בצי הרכב של יד שרה אשר עומד לרשות המרותקים לכיסאות גלגלים. אך הייתה זאת הרבה יותר מתרומה של משאבים.

המשפחה שהגיעה לבית יד שרה צמודה לנכדים המחישה בכל מילה שנאמרה במהלך טקס הסרת הלוט מעל הנכונית החדשה את הקשר העמוק, החם, בין הקהילה היהודית בניו-יורק לבין יד שרה. הם הביאו עימם תחושה של הזדהות עם ערכי יד שרה. תחושה של שותפות גורל ודרך במשפחה אחת המדברת בלשון של נתינה. הם אוהבים את ישראל, את ירושלים, את יד שרה.

גיל הגיעה ב-2012 לשנת התנדבות בשיקומון בבית יד שרה. היא אינה מסתירה התרגשותה כשהיא מספרת על הרגע בו ראתה לראשונה מטופל קם ועומד על רגליו לאחר טיפול פיזיותרפי. "בשבילי יד שרה זה עולם של חסד ונתינה פיסית ולא פחות מכך נפשית. באתי לשיקומון כדי לחזק – יצאתי מחוזקת", אמרה.

דוד, מחנך שהעמיד תלמידים רבים שחלקם היו שם, נשא נאום מרגש שהיה ביטוי למורשת המאחדת את המשפחה עם בית יד שרה: מורשת יהודית מבית אבא של ערבות הדדית, אכפתיות לגורלו של הזולת, מעורבות חברתית פעילה. דוד דיבר על הוריו שהקימו בית חם ומשפחה שומרת מצוות בבורו פארק, בדרום מערב רובע ברוקלין בניו-יורק של שנות המשבר הכלכלי הגדול. "הם הטמיעו בי כי על האדם להיות שמח בחלקו וללא קשר לנכסיו. גם כאשר גרנו בדירה קטנה, חשנו שאנו בעולם טוב של תורה ואמונה וחסד. עולם של אהבת הבריות. עולם של אמונה וביטחון בקב"ה.

הוא הוסיף: "היה מכנה משותף ברור ליקירים שלזכרם אנו תורמים עכשיו את הנכונית ליד שרה. הורי, ג'ו ורות וינשטיין, פיל וברברה שאום, ומשה ואן וייסברג. הם כולם גרו בסמיכות אך איחד אותם פסוק מדברי הנביא מיכה: מה השם דורש ממך? לעשות משפט, אהבת חסד, והצנע לכת עם אלוקיך. אם כל אחד מאתנו ישאל את עצמו למי הוא יכול לעזור היום, נוכל לחולל שינוי לטובה. זאת יד שרה".

משה כהן, מנכ"ל יד שרה, אמר כי הוא נרגש למשמע הדברים ועמד על הקשר בין מה ששמע לבין פרשת השבוע. "רק אחרי שבני ישראל היו קשובים אחד לשני ושמעו את הקושי שיש לחברם, רק אז הקב"ה החליט לגאול את עם ישראל. זו הדגשה שבמילה 'וגם' בפסוק 'וגם אני שמעתי'. אתם, דוד וגיל, שמעתם את נאקת בני ישראל בדור הזה והחלטתם לתרום נכונית כדי שגם אנשים בכיסאות גלגלים יוכלו להגיע ממקום למקום. בשם יד שרה ובשם אלפי האנשים שישתמשו בנכונית, אני מקווה שרק לנסיעות טובות, אני מודה לכם".

אשה עיוורת שישבה בקהל מחאה כפיים בהתלהבות. היתה זאת מטופלת שגייל סייעה לה בעת התנדבותה בשיקומון. גייל הביטה לעברה ואמרה בהתרגשות את המשפט המאפיין אלפי מתנדבים ביד שרה: יותר משנתתי – קיבלתי.

ידיד המשפחה, הרב יצחק שלדובסקי, העלה על נס את התרבות האירגונית והרוח המפעמת ביד שרה אותה הוא מכיר היטב מביקורים קודמים. "אני מצדיע לדוד וגייל על תרומתם שבאה מתוך ההכרה באחריות לכלל ישראל ובערבות ההדדית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture