"מתחמי המשרדים מעניקים לבני ברק איתנות פיננסית"

שניים מששת מעברי המשרדים הגדולים מובילים את הנהירה למתחם ה-BBC בצפונה של בני ברק, ובו מגדלי עסקים ומשרדים מהידועים במגזר הכלכלי • בימים אלו נמשכת בניית מגדלים נוספים המביאים את העיר ליציבות כלכלית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מתוך ששת המעברים הבולטים בשנתיים האחרונות באזור תל-אביב וגוש דן של משרדים בהיקפי ענק למגדלי משרדים גדולים היו שניים מהם מעברים לאזור המגדלים החדש בבני ברק- כך נמסר בדו"ח שפורסם על מיקום שוק המשרדים הגדולים בתקופה האחרונה.

בניתוח המצב בתחום זה, הבהיר מר ג'קי מוקמל, מנכ"ל "מאן נכסים", בראיון לעיתון "כלכליסט", כי אם בעבר היו עסקים שמיקומם היה חלק ממיתוגם, כמו חברות פיננסים ששכרו משרדים בשדרות רוטשילד בתל-אביב, או חברות הייטק בהרצליה פיתוח, הרי שכיום שונתה הגישה אצל חברות אלו, ומעתה המעבר נעשה משתי ערים אלו גם לרעננה, כפר-סבא, פתח-תקוה, בני ברק וחולון.

בין המעברים שצויינו במרכזיותם בשנה האחרונה היו מעבר חב' "מיטב דש" ממשרדים בתל-אביב ובפתח-תקוה למגדל צ'מפיון בבני ברק, בשטח של 9700מ"ר ומעבר הנהלת משרדי הנהלת בנק לאומי ממשרדים שונים בתל-אביב, אף הם למגדל צ'מפיון שבבני ברק, בשטח של 10,000 מ"ר.

אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה הוסיף כי באחרונה פרסמה חב' המחקר של "אינטר ישראל", יועצי נדל"ן נתונים בתחום, וכפי שהועברו באמצעות העיתונאי יעקב רייניץ, שלא זו בלבד שישנה מגמה כבל"ל, חב' מיטב דש" וגופים עסקיים מהשורה הכלכלית הראשונה למעבר למתחם ה-BBC בצפונה של בני ברק, אלא שגם שיעורי התפוסה במרכז העסקים הראשי, הכולל את בני ברק ורמת החייל מרשימים והם עומדים על מעל 98%.

אדריכל עדן בר, ממשרד אדריכלים בר-לוי, המתכנן המקצועי של מתחם ה-BBC בבני ברק, סוקר ב"מונציפאלי"-עיתון מקצועי ארצי לנושאים עירוניים את השינוי המהפכני באזור ה-BBC, שלעומת המצב של מוסכים, מפעלים, בתי מלאכה וממגורות שהיוו במשך עשרות שנים את המתחם, וגרמו עד להידרדרות האזור, הרי שכיום האזור הינו מרכז עסקים משמעותי מהמובילים בשוק הכלכלי, הכוללים מספר ניכר של מגדלי עסקים, בני עשרות קומות, והבנויים בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

"המתחם מהווה חלופה תחרותית למתחמי עסקים ידועים" – מוסיף אדריכל עדן בר- "נבנו בו מאות אלפי מטרים, הוא ממשיך לצמוח ונבנים בו מגדלים נוספים, כאשר המתחם הופך את בני ברק לעיר רווחית ומקנה לה איתנות פיננסית שמעולם לא היתה לה, ובעקבות זאת, זוכה המערכת העירונית לאימון ולהערכה של משרדי הממשלה, המערכת הבנקאית וגורמים מקצועיים במשק. אדריכל עדן בר משבח את גישתם פעילותם למינוף המתחם וגישתם האוהדת לקידום מכלול הנושאים הקשורים למתחם של ר' חנוך זייברט, ראש העיר; ר' אברהם רובינשטיין, מ"מ רה"ע וראש אגף ההנדסה ושל אדריכל ישראל קשטן, מהנדס העיר.

יציבות זו גם מעלה את העיר לשורת הערים הגדולות המבוססות כלכלי, בנוסף לכך, הועלתה העירייה בדירוג האשראי לדרגת AA, דירוג הנחשב לגבוה במיוחד, וזהה לאליה של השכנות הגדולות במטרופולין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture