56 מתנדבים חדשים הצטרפו לזק"א – מרחב שפלה

רבנים ואח"מים השתתפו בערב הוקרה למתנדבי זק"א שפלה ולמפקדם מנדי חביב • בטקס סיום הקורס של 56 המתנדבים החדשים, חולקו להם תעודות וציוד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בטקס מרשים ומושקע שהתקיים ביום רביעי (כ"ג שבט) באולם גבעת הקיבוצים בקריית המדע ברחובות, צורפו 56 מתנדבים חדשים ליחידת זק"א מרחב שפלה. וזאת אחרי שסיימו בהצלחה את קורס זק"א שנמשך כחצי שנה, בקורס המקצועי למדו המתנדבים כיצד לפעול בזירות אסון של אירועי מוות קשים כגון פיגועים, תאונות דרכים, התאבדויות, זירות רצח וכדו', כמו גם כל מה שקשור בזיהוי בפן המקצועי וההלכתי. את הקורס העבירו מיטב המומחים המקצועיים של משטרת ישראל בתחומים של: זיהוי פלילי, חבלה, אגף התנועה ועוד. את הפן ההלכתי העביר יו"ר ועד רבני זק"א הרב יעקב רוז'ה.

טקס סיום הקורס של 56 המתנדבים החדשים, חלוקת התעודות והציוד, היה גם לערב הצדעה לכלל מתנדבי זק"א מרחב שפלה תחת פיקודם המקצועי והמסור של מנדי חביב מפקד המרחב, ומשה גמרו מפקד המחוז, על שנים של עבודת קודש נאמנה בהם הם פועלים במסירות נפש, ללא לאות בכל מצב ובכל תנאי באירועים טראגיים ובחשיפה למראות ומחזות קשות מנשוא, תוך כדי קידוש השם שאין למעלה הימנו.

באירוע בו השתתפו מאות מתנדבים ואישי ציבור נכחו ונשאו דברים ראש עיריית רחובות מר רחמים מלול, יו"ר ועד רבני זק"א הרב יעקב רוז'ה, מפקד יחידת זק"א מרחב שפלה מנדי חביב, יו"ר ארגון זק"א יהודה משי זהב, רב מחוז מרכז רפ"ק הרב אשר מלמד, ממ"ר שפלה תת ניצב יהודה בן עטר, סגן ראש מועצה אזורית עמק לוד ויו"ר וועד כפר חב"ד ר' בנימין ליפשיץ, סגן ראש העיר מר מתן דיל, מנכ"ל זק"א דובי ויסנשטרן, מפקד זק"א מחוז מרכז ר' משה גמרו, ראש העיר לוד ר' יאיר רביבו, קצין המתנדבים של המרחב רפ"ק שלמה ג'ורנו, מפקדי תחנות וקציני ושוטרי מרחב שפלה.

מפקד המרחב תנ"צ יהודה בן עטר ציין במיוחד ושיבח את מנהיגותו הייחודית של מפקד זק"א שפלה מנדי חביב האמון על פעילותם של המתנדבים במשך כל השנה. "בכל פעם שאני רואה אתכם בזירות אירוע, עוברת בראשי המחשבה על מלאכי זק"א שהם הזריזים והראשונים המגיעים לזירת האירוע והאחרונים לעזיבתו, והכל בהתנדבות מלאה בהתעסקות בדברים קשים בהצלת חיים ובמתן כבוד למת, מעשיכם הכבירים מעניקים לנו את החוסן הרוחני הנדרש לפעילות משטרת ישראל".

יהודה משי זהב יו"ר זק"א, אמר בטקס: "זה מרגש בכל פעם מחדש לראות מתנדבים נוספים עם ברק בעיניים שמצטרפים למעגל העשייה וההתנדבות בהתעסקות בפעילות הקשה של 'חסד של אמת'. ארגון זק"א גודל ומתרחב ולכן יש חשיבות רבה במתנדבים חדשים. אני מתפלל ומייחל שידי המתנדבים יהיו מובטלות. תפקידכם כמתנדבים בארגון זק"א הוא לא רק לעשות הכל למען כבוד המת, אלא לזכור תמיד שאתם חיילים גם תחת הכובע השני של זק"א – זה קירוב אחים, לעשייה של קידוש השם וקירוב לבבות".

במהלך הטקס קיבלו תעודות הצטיינות על פעילותם המסורה בזק"א שפלה, המתנדבים: משה חדד מכפר חב"ד, יעקב פיטרמן ראשל"צ, יצחק ברינבאום לוד, דרורי נריה רחובות.

את הערב הנעימו תזמורת משטרת ישראל, והאמן מנדי ברוד. בערב הוגש ארוחת ערב חגיגית בניצוחם של השפים ברק סבג ואיציק חדד. על המסכים הוקרן סרט תדמית של פעילות היחידה בשנה האחרונה. שנערך ע"י שניאור שיף. לסיום ולקינוח הופיע הבדרן שמעון רגב.
את האירוע הנחה הרב שניאור חביב ובסיומו חולקו תעודות מתנדב וציוד אישי ל-56 מתנדבים חדשים שהצטרפו ליחידת זק"א שפלה. הפקת הערב היה בחסות מוישל'ה גוטמן "בדוק ובטוח".

צילום: ישראל ברדוגו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture