"שָתוּ לִי" • במפלגת 'הבית' מקוננים על 'שתיית המנדטים' מצד הליכוד. אך האמת שונה במעט

"הוא שתה לנו את המנדטים בקשית" אמר יו"ר הבית היהודי על נתניהו. וטועה • הציבור לא זז לליכוד בגלל נתניהו, הדבר קרה בזכות הברית הפסולה שנכרתה רק לפני שנתיים בין שני האחים, בנט ולפיד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

המפסיד הגדול של מערכת הבחירות הוא, לפחות לדעתי, שר הכלכלה ויו"ר מפלגת 'הבית' נפתלי בנט. בנט שסומן זה לא מכבר, לפני חודשיים בסך הכל, כמנצח הגדול של מערכת הבחירות כשכל התחזיות צפו לו הצלחה מסחררת בבחירות הקרובות, וזאת לאחר הניצחון הגדול שאותו השיג רק לפני שנתיים, הגיע לקו הסיום כשהוא חבול ומדמם קשות. ממפלגה שמנתה 12 מנדטים ואשר גם המקומות ה15-17 בה נחשבו לריאליים, היא הפכה למפלגה מצומקת יחסית המונה שמונה מנדטים בסך הכל.

אך ההפסד לא נאמד רק במספר המושבים בכנסת. בנט, שנישא על גלי ההצלחה, נתפס כמי שינהל את הממשלה הבאה. בראיונות השונים הוא נשאל מדוע אינו מתמודד על ראשות הממשלה כבר בשלב זה, והתשובה היתה ש'בכל זאת החלטתי להמתין קצת'. ולמרות שפה ושם נרשמו חיכוכים בין שתי המפלגות, הליכוד והבית היהודי, נזהרו בליכוד שלא להרגיז יותר מידי את הסיעה הימנית שנתפסה כבעלת עוצמה וכמי שהקמת הממשלה הבא תלויה בה.

בכל המערכה האחרונה ניטש ויכוח בין שתי המפלגות. ב'בית' טענו כי 'רק מפלגת ימין חזקה תשמור על הליכוד', ואילו נתניהו הצהיר כל העת ש'אנשים רוצים ליכוד חזק אך הם טועים ומצביעים למפלגות ימין קטנות'. בשיא העימות נטען כי ישנה תזוזה של שני מנדטים מהבית לליכוד וההיפך. אך מי שיער שהתזוזה תהיה חדה כל כך וכי קריאת ה'געוואלד' של נתניהו תצליח למשוך אליו את כל השכבות העודפות ולהשאיר לבנט רק את השלד הקשיח של המפלגה.

ביום שאחרי הבחירות האשים בנט את נתניהו בתוצאה. "הוא שתה לנו את המנדטים בקשית", אמר. יו"ר הסיעה, הגב' שקד, אמרה כי "זיהינו תזוזה של מנדטים כלפי הליכוד ולא יכולנו לעצור אותה, אך העדפנו להקריב אבר כדי להציל את הגוף כולו".

אך הם טועים, בנט ושקד, טועים ומטעים: הציבור לא זז לליכוד בגלל נתניהו. חלקים נרחבים ממצביעי 'הבית' נתנו את קולם למפלגות אחרות, 'יחד' וכן, גם לליכוד, אך ממש לא בגלל קריאתו הנואשת של נתניהו על רקע הסקרים שהבטיחו מהפך. הדבר קרה בזכות הברית הפסולה שנכרתה רק לפני שנתיים בין שני האחים, בנט ולפיד, כאשר כולם ראו מה עוללה הברית האומללה הזו לעולם התורה. הצעד לא מצא חן בעיני רבים מאד מבין מצביעי 'הבית' שדאגו להביע את מחאתם, ובפרט לאחר שכזכור פורסמו דבריהם של גדולי ישראל שליט"א לפיהם כל אלו שנתנו את ידם למפלגות אלו חטאו בחטא החמור של חילול ה' ופגעו בתורה.

רבים מאד שאמנם חובשים כיפה קטנה וסרוגה התקוממו בכל ישותם על הצעדים הללו. מדובר ביהודים שאולי חלוקים עמנו השקפתית, אך מכאן ועד הפגיעה החמורה בישיבות וניסיון להטיל חובת גיוס על לומדי התורה, שלא לדבר על עצם יצירת ברית האחים שנתפסה כאבסורדית מרגעיה הראשונים, הדרך רחוקה. הם כאבו את כאב הפגיעה, והם הבטיחו לעצמם שהם לא יוסיפו לתת את ידם למפלגה שגרמה לחילול שם שמים נוראי.

הם הבטיחו לעצמם כבר אז שלא יוסיפו לתמוך במפלגה, והם עמדו בהבטחתם למרות שזו ניסתה להציג מצג שונה מיד עם הישמע פעמי הבחירות. זו הסיבה לכך שהמפלגה שצברה כח רב ומרשים, הפכה תוך שנתיים לתנועה מדולדלת ומדממת (ועדיין אנו עומדים לפני השלב שבו נשלפות הסכינים בתוך המפלגה, כשגם שלב זה יבוא ובודאי שהוא לא יתרום לה). אך זו בסך הכל התוצאה: הבוחרים ברחו ממנה, כך שיבבותיו של בנט על 'שתיית המנדטים' בידי נתניהו פשוט אינן נכונות.

אם בנט מחפש את הסיבה למפלה, כדאי שיבדוק שוב את כדאיותה של כינון הברית מלפני שנתיים. כנראה שאחרי הכל היא לא בדיוק השתלמה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture