סוף טוב: מאות אברכים בנאות הפסגה קיבלו הבוקר עשרות אלפי שקלים

נציג הדיירים: "הכל היה שווה, בסופו של דבר, גם קבלו את הדירות, גם קבלו החזר על דמי השכירות שהפסידו במשך השנים וגם את הסכום שהצטרכו להוסיף לפני הבנייה. היתה סייעתא דשמיא גדולה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לאחר תהליך כינוס-נכסים של כ-4 שנים, פרשת 'נאות-הפסגה' הגיעה לסיומה המוצלח כאשר מאות רוכשים חרדים קיבלו עשרות אלפי שקלים בחזרה.

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים דוד מינץ, פסק לטובת הרוכשים האחרונים בנאות-הפסגה (אשר חתמו חוזים בתחילת 2008), "תביעת החוב של המערערים תוכר, כל דייר יקבל פיצוי נוסף מעבר לתביעות החוב שהוכרו".

במהלך החודש האחרון, המתינו מאות רוכשים בצפייה לדרוכה לקראת יישום פסק הדין, ולאחר תהליך סבוך ומפרך הם קיבלו אל חשבון הבנק את ההחזר הכספי – עשרות אלפי שקלים עבור כל אחד. את ההליכים המשפטיים ליוותה עו"ד מנוחה בקרמן, בסיועו הרב של ח"כ משה גפני מיהדות התורה.

קרא עוד:
[postim]

נציג הדיירים אלחנן וינר, שעמד בקשר שוטף מול הגורמים מספר: "בתחילה, כשהחברה נפלה, התקשרו אלי הורים של הזוגות מודאגים. מכיוון שהבניין שלנו כלל לא נבנה הובטח לנו שיחזירו לנו את הערבויות, אך אנו סירבנו בשל עליית מחיר הדירות". וינר איגד את כל הדיירים ובין כל התביעות של הנושים הגדולים, עמד בתוקף שגם הדרישה הבסיסית לקורת-גג לא תפגע. "הכל היה שווה, בסופו של דבר, גם קבלו את הדירות, גם קבלו החזר על דמי-השכירות שהפסידו במשך השנים וגם את הסכום שהצטרכו להוסיף לפני הבניה. היתה סייעתא דשמיא גדולה".

תחילת הפרשה

חברת הנדל"ן 'נאות הפסגה' בבעלות איש העסקים פנחס זלצמן ושותפיו, רכשה בעשור האחרון קרקעות במודיעים עילית בהיקף של 560 דונם, אשר יועדו לבניית שכונת 'נאות הפסגה' בעיר. השכונה היתה אמורה לכלול 2,300 יח"ד, 3 מרכזי תעסוקה ומסחר שכונתיים ותחנה מרכזית גדולה בשטח 28 אלף מ"ר. עד שנת 2008 הספיקה החברה להשלים את בנייתן של 540 יח"ד, ו-80 יח"ד נוספות היו מצויות בשלבי בנייה לאחר שנמכרו 'על הניר'.

אך כל התכניות נגדעו, עם קריסת החברה לפני כ-4 שנים. בחודש אדר ב' תשע"א, פלשו באישון לילה עשרות מהרוכשים אל דירותיהם הבנויות למחצה, כדי להגן על זכויותיהם אל מול הבנקים והגופים המוסדיים הנושים בחברה. חלק מהרוכשים מצאו עצמם משלמים משכנתא בזמן שהבתים עדיין אינם בנויים. כצפוי, בעלי אגרות החוב החליטו מידית לפנות לביהמ"ש ולדרוש פירעון מיידי של כל החוב, עקב פיגור של 30 מיליון ש"ח בתשלומים.

כעזרה ראשונה, מינה בית המשפט המחוזי בירושלים למפרקים זמניים של החברה את עורכי הדין חגי אולמן, אלונה באומגרטן ועדי פיגל, בפיקוח השופט דוד מינץ.

כשבוע לאחר מכן אישר בית המשפט המחוזי בתל-אביב את פירוק חברת הבנייה 'נאות הפסגה'. מכיוון שהחברה צברה חובות של יותר ממאה מיליון ש"ח לבנקים ולבעלי אג"ח, שיחלקו ביניהם את שארית נכסיה, מצבם של הרוכשים טרם הובהר.

מצב הבניה בשטח היה שמתוך שלושת הבנינים שנותרו תקועים, שני בניינים היו בנויים למחצה. לאחר חזרת עבודת הבניה בניהולו של עו"ד אולמן, הפרויקט שהיה נראה תקוע וחסר-סיכוי הותנע מחדש.

הבעיה העיקרית היתה בבניין השלישי שבנייתו טרם החלה. המפרקים רצו להחזיר לרוכשים את הערבויות ולמכור את הקרקע, אך אלו התנגדו נחרצות להסדר, בשל העלייה הדרסטית במחירי הדירות מאז 2008, שלא אפשרה לקנות עם הכסף דירה אחרת.

כדי שלא להפסיד את הכל, מיהרו רוכשי הבניין האחרון לחתום על הסכם עם המפרקים. על פיו הם יצטרכו להוסיף עשרות אלפי שקלים ולהתחיל לשלם תוך חודש(!). רוב הרוכשים שהפסיקו לשלם על הדירה מרגע ששמעו על נפילת החברה, צברו פערי חוב עוד מהתשלום המקורי, מה שגרם לתשלומים גבוהים והיו כאלה שלא עמדו בהם וצברו גם ריביות גבוהות.

בינתיים, מכרו המפרקים בדרך של מכרזים את כל המקרקעין של החברה, לרבות אלו שאין עליהם אישורי בנייה. קרקעות שבבעלות 'נאות הפסגה' נמכרו ביותר מ-200 מיליון ש"ח, מה שאפשר למפרקים לשלם את חובות החברה לבנקים ולגופים המוסדיים, אשר הסתכמו בכ-100 מיליוני שקלים.

לאחר הליך משפטי ארוך, באה הפרשה לסיומה הטוב, כאשר זכו הרוכשים לקבל בחזרה את הוצאותיהם הגבוהות והבלתי מוצדקות.

(צילום: יעקב נחומי – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture