עסקים קטנים ובינוניים מקבלים כיום הלוואות יותר בקלות

שיעור האשראי הבנקאי לעסקים קטנים ובינוניים ממשיך לעלות והגיע ב-2014 ל-47.3% מכלל האשראי הבנקאי לעסקים, כך עולה מנתוני הדיווח השנתי שהגישה הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה להנהלת ארגון המדינות המפותחות OECD

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שיעור האשראי הבנקאי לעסקים קטנים ובינוניים בישראל, המשיך ב 2014 את מגמת העלייה והגיע בשנה זו ל-47.3% מכלל האשראי הבנקאי לעסקים. נתון זה עולה מנתוני דו"ח שהוכן על ידי הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והוגש לארגון המדינות המפותחות, ה- OECD.

מנתוני הדו"ח עולה כי מעל 95% מהאשראי הבנקאי ניתן על ידי חמשת הקבוצות הבנקאיות הגדולות: בנק הפועלים, בנק לאומי, בנק דיסקונט, בנק מזרחי-טפחות והבנק הבינלאומי הראשון. עוד עולה מן הדו"ח כי הריבית על האשראי העסקי ממשיכה לרדת ועמדה ב-2014 על כ-4.5%, כ-1.5% מעל לריבית לעסקים גדולים.

גם הממשלה, כאמור, עוזרת בהגדלת היקף אשראי לעסקים הקטנים והבינוניים ולפי הדו"ח, בשנים 2013 ו-2014 העמידה הקרן להלוואות בערבות מדינה, המשותפת לחשב הכללי במשרד האוצר והסוכנות לעסקים במשרד הכלכלה, מעל 4 מיליארד ₪ בהלוואות.

קרא עוד:
[postim]

עסקים קטנים בישראל נהנו מהלוואות בסך מצטבר של 1.495 מיליארד ₪ בשנה החולפת ו-1.437 מיליארד ₪ ב-2013. לעסקים בינוניים, אושרו הלוואות בסך 424 מיליון ₪ לעומת 593 מיליון ₪ ב-2013. סך הכול, במהלך השנים שנסקרו גדל היקף ההלוואות ביותר מפי -10 .

כמו כן מפעילה הקרן מסלולים מיוחדים: כך לדוגמה, במהלך ולאחר מבצע צוק איתן – שהביא לפגיעה כלכלית בעסקים שנאלצו לקחת  הלוואות ומימון – העניקה המדינה, באמצעות הקרן בערבות מדינה, הקלות לאותם עסקים שנפגעו בבקשת ביטחונות. במסגרת הקלה זו, ירד שיעור הביטחונות הנדרשים לעסקים אלו מ-25% ל-10%.

עלייה דרמטית בהשקעות זרות של הון-סיכון

בכל הנוגע לענף ההון סיכון, חושף הדו"ח כי השקעות הון סיכון גדלו ב-2013 ב-18% לעומת 2012 והסתכמו בכ-2.3 מיליארד דולר, מתוך זה כרבע על ידי קרנות ישראליות והשאר על ידי קרנות זרות.  חלקם של הקרנות הזרות גדל מ-50% ל-76%. עוד מדווחת הסוכנות ל – OECD כי 'ישראל היא מהמדינות המתקדמות בעולם בתחום מימון הון סיכון. במדינה פועלות כ-70 קרנות הון סיכון, כולל 14 סניפים של קרנות בינלאומיות (בנוסף קיימות פעילויות של קרנות זרות ללא משרדים בישראל)'.

מספר הקרנות הישראליות שביצעו השקעות חדשות (השקעה ראשונה בחברת הזנק) נשאר דומה, כ-40 גופי השקעות פעילים בשנה. הפעילות של קרנות זרות שביצעו השקעות חדשות עלה מ-26 ב-2009 ל-84 ב–2013. בשנת 2009 חלה צניחה בסך השקעות הון הסיכון בישראל, מלמעלה מ-2 מיליארד דולר בשנה הקודמת ל-1.1 מיליארד דולר בלבד. בשנים הבאות התאוששה התעשייה וסך השקעות הון הסיכון הגיע לשיא של כ-2.3 מיליארד ₪ ב-2013, עם המשך המגמה במחצית הראשונה של 2014.

מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, רן קויתי: "להערכתנו, הגידול בהיקף האשראי הבנקאי לעסקים הקטנים והבינוניים נובע משינוי תפיסה של המערכת הבנקאית, שמתחילה להפנים שמתן מספר קטן של הלוואות לקונצרנים ענקיים מסוכן באופן משמעותי יותר ממתן מספר גבוה של הלוואות בהיקף קטן יותר לעסקים הקטנים והבינוניים".

לדברי קויתי, המנגנון של הקרן בערבות המדינה עוזר ליצירת תחרות בין הבנקים ולהגדלת היקף האשראי לעסקים הנמצאים בסיכון גבוה יותר, שכן רמת אי ההחזר בקרן בערבות המדינה גבוה פי 7 מרמת אי ההחזר במערכת הבנקאית. "לצערנו, עדיין לא חל שינוי משמעותי בהיקף האשראי החוץ הבנקאי שהעסקים הקטנים והבינוניים מצליחים לגייס, ולכן אנו עובדים על מספר מנגנונים שיעזרו לייצר את הגשר בין הרי המזומנים הנמצאים בניהול של הגופים המוסדיים ובין העסקים הקטנים והבינוניים. אחד הכלים שנמצא בשלבים מתקדמים מאוד הוא קרנות ההון הפרטיות בשיתוף של הממשלה והגופים המוסדיים, אשר אמורות להיות מושקות לקראת סוף השנה", אומר קויתי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אישית אני יכול לומר שעברתי מס' חברות עד שהצלחתי למצוא את היד המכוונת להשגת קרן בעברות המדינה לעסק שלי עד שהגעתי למודולר http://www.modular.co.il שם קבלתי ליווי והכוונה.. אמנם לקח לזה קצת זמן 4 חודשים עד שקבלתי את השאראי אבל זה קרה [:)] ואני רוצה לומר תודה לצוות הנפלא שם…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture