'חוק לבנת פורן': הכנסת נגד החברות למימוש זכויות רפואיות

ועדת העבודה והרווחה החליטה להחיל 'דין רציפות' על הצעת החוק שנדונה בכנסת הקודמת, לפיה יוטל פיקוח מחמיר על החברות למימוש זכויות, והעמלה שגובות החברות ועורכי הדין תוגבל הן בגבוה סכום והן במשך הזמן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום פה אחד להחיל דין רציפות על הצעת החוק של חברי הכנסת מיקי רוזנטל, חיים כץ, קארין אלהרר ואילן גילאון, לפיה יוגבל שיעור שכר הטרחה שגובים עורכי דין וגופים מתווכים עבור טיפול בתביעה לגמלה מול המוסד לביטוח לאומי.

משמעות האישור היא שהוועדה תמשיך ותדון בהצעת החוק לקראת הכנתה לאישור סופי של מליאת הכנסת. בשבוע שעבר הודיעה הממשלה כי היא תומכת בהחלת דין רציפות על הצעת החוק, בכפוף למספר תנאים.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), הדגיש במהלך הדיון כי "אנחנו כאן כדי לשרת את המבוטח. אין לנו כל כוונה לפגוע במי שמייצג אותו או עובד עבורו, אבל מטרתנו היא להשאיר את אותו פונה עם כמה שיותר משאבים בידיו. אם הנזקק פונה לעזרתו של צד שלישי, הרי שהמערכת נכשלה במשימתה".

קרא עוד:
[postim]

אלאלוף הבהיר כי קצב הביצוע של המוסד לביטוח הלאומי בהקמת מוסדות 'יד מכוונת" לאזרח הוא איטי מדי. "עד כה הוקם רק מרכז אחד כזה, ובמשך השנתיים שעברו מאז, הוקמו במקביל כמה וכמה חברות לתיווך בתביעה מול המוסד לביטוח לאומי. אל תשכחו מי הוא זה שממתין וסובל כל הזמן הזה: האזרח החלש".

יוזם החוק, ח"כ מיקי רוזנטל, אמר כי "בענף הזה מתגלגלים מאות מיליונים של שקלים ויש הרבה מאוד אינטרסנטים. עם זאת, הצעת החוק מסתמכת על חוות דעת של רואה חשבון אובייקטיבי אשר נשכר על ידי מחלקת המידע של הכנסת".

עמיתו להצעת החוק, ח"כ אילן גילאון, הסביר כי "זה חוק להסדר של המאכערים. במדינה מתוקנת לא צריכים להיות מאכערים. זהו תפקידו של הגוף המבטח, לרדוף אחרי האזרח לצורך מימוש זכויותיו. אלמלא תרגילים לא ראויים שנעשו כאן, לא הייתה שום סיבה לעכב את הצעת החוק עד עכשיו".

פורן: "החברות ייסגרו"; ח"כ גילאון בתגובה: "המדינה תשרוד"

מנגד, ניסו בעלי החברות למימוש זכויות רפואיות לנסות ולגונן על פועלם ועל שמם הטוב, במטרה לרכך את הצעת החוק. בעליה של חברת 'זכותי', יניב גוזלן, טען כי "מאז שנכנסנו לשוק הגדלנו את היקף הקצבאות הניתנות לאזרח בכמיליארד שקלים. מי שפונה דרכנו לביטוח הלאומי מצליח בכ-70% מהמקרים, לעומת 25% מהפונים לבדם. אנחנו נותנים 20 חודשי עבודה, ולפי הצעת החוק ייקח לנו עוד 20 חודשים לקבל הכסף; אם כך חלק מהחברות ייסגרו, אלא אם נעבור לבעלות הבנקים".

מייסדת 'המרכז למימוש זכויות רפואיות', לבנת פורן, שאלה את חברי הכנסת: "ומה אם אתם טועים, והחברות באמת ייסגרו ובאמת לא נוכל לתת סיוע לאזרחים?". ח"כ גילאון השיב לה באירוניה כי "המדינה קמה עוד לפני החברות הרפואיות"

במהלך הדיונים בהצעת החוק בכנסת הקודמת, קבעה הוועדה כי דמי פתיחת תיק יעמדו על 1,500 שקלים. בנוסף, בתביעה לקצבה שסכומה נמוך מ-1,200 שקלים בחודש, יוגבל שכר הטרחה של החברות ל-13% מהקצבה שיקבל הלקוח וגבייתו לא תוכל להימשך מעבר ל-60 חודשים. בתביעות גדולות יותר, יוגבל שכר הטרחה של החברות ל-10.75% ול-60 חודשים.

בנוסף, עורכי דין יהיו רשאים לגבות עד 15% מתביעות לקצבה של פחות מ-1,200 שקלים בחודש אשר כרוכות ייצוג בוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי. עבור תביעות גדולות יותר יוכלו לדרוש עד 13%, בייצוג בבית דין 23%, ועבור ייצוג בבית דין לתביעות קטנות 24%. עבור מענקים המתקבלים רטרואקטיבית יגבו 35% מהסכום החד פעמי, ועוד 25% על קצבאות שיתקבלו לאחר מכן.

הוועדה קבעה עוד כי במקרים בהם נפטר הזכאי תופסק הגבייה, אלא אם מדובר בנפגע תאונת עבודה שבן או בת הזוג זכאים לחלק מקצבתו. כעת תשוב הוועדה לדון בהצעת החוק, לקראת הכנתה לאישור הסופי של מליאת הכנסת, בקריאה שנייה ושלישית.

(צילום: מיטל כהן – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture