'מובילות בריאות במערכת החינוך' חתמו את הקורס בסיור בביה"ח מעייני הישועה

"מובילות הבריאות" הינן נשים ממעגל ההוראה ואמהות אכפתיות, אשר המודעות לחיים בריאים חשובה להן • הקורס מתקיים על ידי 'בית המורה' של סמינר שצ'רנסקי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

באירוע חגיגי שנערך השבוע, נחתם קורס נוסף של "מובילות בריאות במערכת החינוך", שהתקיים על ידי "בית המורה- בית יעקב" של הרב שצ'רנסקי.

באירוע המכובד שהתקיים באולם האירועים של "מעייני הישועה", באדיבות הנהלת בית החולים, נטלו חלק ראש עיריית בני ברק הרב חנוך זייברט הי"ו, בכירי מערכת הבריאות, נציגי משרד החינוך ומנהלי "מעייני הישועה" אשר פרשו חסותם על הפרויקט, מתוך הכרה בנחיצותו וחשיבותו.

"מובילות הבריאות" הינן נשים ממעגל ההוראה ואמהות אכפתיות, אשר המודעות לחיים בריאים חשובה להן. כאלה הרוצות להטמיע בסביבתן הקרובה את החשיבות שבניהול סדר יום בריא עם פעילות גופנית ותזונה נכונה, מתוך אמונה וידיעה כי הדרך לחינוך בריאותי עוברת דרך השגרירים הכי טובים שלנו. הילדים הקטנים.

קרא עוד:
[postim]

הנשים, מורות וגננות,  שעברו קורס ייחודי בו קבלו את מירב הידע והכלים להנחלת הנושא בכיתותיהן, תוכלנה גם לשמש כמקדמות בריאות במגוון מסגרות חינוכיות וקהילתיות.

פרויקט "מובילות הבריאות", שזוכה למחמאות רבות על החדשנות שבו ועל תרומתו הייחודית לקהילה, הינו פרי יגיעתם של הרב מנחם שצ'רנסקי הי"ו, הרכזת החשובה של מרכז ההשתלמויות וצוות ההיגוי של בית המורה, אשר פעלו מול גופי בריאות ומשרדי ממשלה שונים עד להבאת הקורס למתכונתו הנוכחית, עם תמהיל איכותי המקדם אורח חיים בריא.

את האירוע פתח הרב מנחם שצ'רנסקי הי"ו, שהעלה על נס את חשיבות קידום נושא הבריאות במוסדות החינוך. " זהו יום גדול לבית המורה", אמר הרב שצ'רנסקי, " אנו מגיעים לקו הגמר עם מחזור נוסף של קורס זה, אשר משלב את נושא הבריאות בתמהיל התכנים הבסיסי של המכון. מצוות "ונשמרתם לנפשותיכם" הינה חובתו של כל יהודי, אנו מצווים להנחיל אותה לדורות הבאים. כולי תקווה שהקורס הזה כקודמיו, יתרום לתודעת בריאות גבוהה ולשיפור איכות החיים." אמר הרב שצ'רנסקי.

רכזת תכניות הלימודים של של בית המורה שהנחתה את הערב, דברה על הקשר בין העיסוק במצות "ונשמרתם…" לבין עניני דיומא – מצות התשובה. בדבריה הציגה נמשלים מדברי חז"ל וגדולי הדורות, מהם אנו למדים על הקשר בין הדאגה לבריאות הגוף לחיי הרוח, בבחינת "שימו לב אל הנשמה…",

לוגו בית המורה צבעוני

בהמשך הודתה רכזת הקורסים לכל השותפים שחברו יחד ונתנו יד להצלחה: לעירית לבנה, מפקחת תחום הבריאות, ראש הפירמידה, אשר מובילה את המהלך ומלווה את הקורס מתחילתו מתוך דאגה כנה לילדי ישראל. לגב' שרי כהן, מפקחת כוללת וממונה על תחום קידום בריאות במחוז החרדי, לגב' חוה אירנשטיין, מפקחת כוללת במחוז החרדי, לגב' רות ויינשטיין, מנהלת המחלקה לחינוך וקידום בריאות במשרד הבריאות ולסגניתה הנאמנה הגב' ענת שבתאי שחברה לצוות בליווי אכפתי ומקצועי לאורך כל הדרך.

עוד הודתה הרכזת, לד"ר ר' דוד ראייר מבית הספר לבריאות הציבור ולד"ר אסתר שטראוס מנהלת ביה"ח לניאדו, שליוו את בניית הקורס עם הידע המקצועי והפרקטיקה של עשרות שנות עשייה בתחום.

לסגל בית המורה, הד"ר סימה לוי מנהלת תחום מדעים והגב' אילה עוקבי, ראש החוג לתנועה בריאותית, לגב' טובה רוגוז'ינסקי רכזת חטיבת הגננות ולרכזת תחום קידום הבריאות הגב' לאה אדלר ולעוד נשים רבות שחברו כולן להצלחת הקורס.

תודה מיוחדת נשאה לגב' ש' גולדפינגר מייסדת "מרכז מידע לבריאות האישה" על היוזמה ועל האומנות העדינה של קשירת החוטים ויצירת הרקמה שמורכבת מכ"כ הרבה שותפויות.

הגב' ענת שבתאי, מקדמת בריאות ארצית, אשר עלתה לדוכן הנואמים, הביעה את התרגשותה הרבה וברכה  על המהלך המבורך שקודם בסיועו הרב של הרב שצ'רנסקי, שראה והכיר בצורך של הפעלת תכניות לקידום אורח חיים בריא והכל בראיה רחבה, ברגישות ובמאור פנים.

הגב' ש. גולדפינגר נשאה דברי ברכה חמים לרכזת ההשתלמויות, על המעורבות, האכפתיות והחשיבות שמייחסת להקניית הרגלים לאורח חיים בריא, ועל הראיה שכל הבאה בשעריו של "בית המורה- בית יעקב" , היא שגרירה העשויה לקדם את תודעת הבריאות בביתה, בסביבתה ובמוסדות החינוך.

את הערב כיבד בנוכחותו הרב יחזקאל אסחייק המוכר מספריו הייחודיים בנושא חיים בריאים כהלכה. הרב אסחייק אשר ידיו רב לו בהחדרת תודעת מצוות "ונשמרתם", דיבר על כך שכדי לחנך את הדור הצעיר חייבים דוגמא אישית, לכן חשוב שנתחיל בנו, ההורים והמחנכים ומאיתנו זה יחלחל לילדים.

לקראת סיום עלה לשולחן הנואמים ראש עיריית בני ברק הרב זייברט הי"ו, אשר מלווה את הקורס מראשיתו. הרב זייברט שיבח את הפרויקט הייחודי הזוכה להתעניינותו ולברכתו של שר הבריאות הרב יעקב ליצמן הי"ו, בהמשך הודה למשרדי הבריאות והחינוך, להנהלת בית החולים הפועל בעיר, לצוות בית המורה ובירך את הנשים שתזכינה לשנה טובה ולבריאות איתנה.

החלק האומנותי של האירוע עסק בפעילות מובילות הבריאות בגנים ובתי ספר. מורות וגננות המפעילות את התכנית בהצלחה העלו מצגות שהראו את פעילותן המבורכת, רתקו ורגשו את השומעות בדבריהן.

את הכנס וחלוקת התעודות חתם מנכל ביה"ח הרב שלמה רוטשילד, אשר הרחיב על הקשר בין פרויקט מובילות הבריאות לבין  בית החולים "מעייני הישועה", שחרט על דגלו את ערך קדושת החיים תוך שמירה על כללי ההלכה ושם דגש לא רק על הטיפול הפיזי הנכון בחולה, אלא על הרווחה הנפשית ועל שמחת החיים.

בהנהלת "בית המורה- בית יעקב" בקשו להודות במיוחד למר אברהם רוזנשטיין מנהל קשרי לקוחות של מעיני הישועה, על האדיבות והסיוע בהפקת הערב, כמידי שנה.

(צילום: ד"ר אביחי טייכר. מתפרסם לפי רישיון CC BY 2.5 דרך ויקישיתוף)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture