אושרה 'רפורמת הקורנפלקס': "מחירי המזון צפויים לרדת"

האם זהו הפתרון למחירי המזון הגבוהים? ועדת העבודה של הכנסת אישרה הבוקר לקריאה שנייה ושלישית את סעיפי הרפורמה להקלות ביבוא מזון • יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף: "זוהי שעה מרגשת; רווחתם ובריאותם של אזרחי ישראל צפויה להשתפר. הרפורמה עתידה להפחית את יוקר המחיה ולהוריד את מחירי המזון לצרכן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בתום כחודשיים של דיונים מרתוניים, אישרה היום ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת פה אחד את סעיפי חוק 'הגנה על בריאות הציבור (מזון)', המכונה "רפורמת הקורנפלקס", במסגרת חוק ההסדרים.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), אמר: "זוהי שעה מרגשת; רווחתם ובריאותם של אזרחי ישראל צפויה להשתפר. הרפורמה עתידה להפחית את יוקר המחיה ולהוריד את מחירי המזון לצרכן. לאורך כל עשרות שעות הדיונים, לא שכחנו לרגע את אזרחי ישראל, ובמיוחד את האוכלוסיות החלשות, אשר שיעור ההוצאות שלהם על מוצרי מזון הולך ותופח. לכן אישרנו הקלות דרמטיות ליבואני מזון יבש, אך לא התפשרנו על בריאות הציבור והידקנו את הפיקוח על העוסקים במזון".  החוק ייכנס לתוקף חצי שנה מיום פרסומו.

הרפורמה, הנפרשת על פני 221 עמודים ו-334 סעיפים, עוסקת בהסדרה מקיפה של ענף המזון בארץ וכלל העוסקים בו (יצרנים, יבואנים, משווקים, מובילים ומאחסנים). חברי הוועדה קבעו חובות, כללים, אחריות ותנאי רישוי לגבי כל אחד מהם, במסגרתם הוחלט על הסרת עיכובים וחסמים ביורוקרטיים ופישוט תהליכי ייבוא של מזון 'יבש' לישראל. במהלך הדיונים בוועדה, העריך שר האוצר, משה כחלון, כי פעולות אלה יובילו להוזלה של מאות שקלים בסל המזון השנתי של כל משפחה בישראל.

קרא עוד:
[postim]

בין ההקלות שאושרו: ביטול הדרישה מיבואן להציג מסמכים מקוריים מיצרן המזון ובכך תיפתח למעשה האפשרות לייבוא מקביל, זירוז הכנסת מוצרי מזון לתחומי ישראל תוך יום עבודה אחד מרגע שיגיש היבואן הצהרה על עמידה בכל הוראות הדין, ביטול בדיקות של מוצרי בשר במהלך הובלתם ובמקומם הגברת הפיקוח הווטרינרי במפעלים ובנקודות המכירה. ההקלות שנקבעו מבוססות על מודלים הנהוגים באיחוד האירופי ובארצות הברית.

.ח"כ אלי אלאלוף (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

עם זאת, לא ניתנו הקלות ביבוא מזון 'רגיש' (כמו: מזון לתינוקות, בשר ומוצריו, תוספי תזונה). עוד קבעה הוועדה כי בשר מעובד ובשר קפוא שהופשר יימכרו רק אם יסומנו ככאלה במילים מפורשות. בנוסף, בשר קפוא שהופשר יימכר רק אם ייארז מראש. חברי הכנסת החליטו גם לאסור על ייחוס סגולה של חיזוק, ריפוי הגוף, הקלה על מחלה או מניעת מחלה למוצר מזון.

בנוסף נקבעו החמרות משמעותיות בעונשים לעוסקים במזון שיעברו על החוק; בין היתר, שופט יהיה רשאי להטיל עד שנתיים מאסר או קנס בגובה של עד 900 אלף ש"ח על מבצע עבירות כגון: הצעה לציבור של מזון בלתי ראוי למאכל אדם או מזון הכולל תוסף או חומר טעם וריח אסורים, יצור מזון משאריות, אי קביעה או סימון של אורך חיי המדף, יבוא מזון רגיש ללא אישור מיוחד ועוד. משרד הבריאות יוכל להטיל עיצומים כספיים בגובה של בין 8,000 ל-40 אלף ש"ח על מפרי סעיפי החוק.

(צילום התמונה הראשית (אילוסטרציה): אנה קפלן – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture