פלאי הטכנולוגיה להצלת חיים: אפליקציה חדשה תדריך בזמן אמת איך לבצע החייאה

האפליקציה פותחה במשותף על ידי החירום 'איחוד הצלה' וחברת ESC BAZ • "אפליקציית EZ CPR עוזרת לקצר את זמן התגובה ומתן העזרה הראשונה בזמן חירום. משתמשי האפליקציה יכולים להעניק לאדם שאיבד את הכרתו עזרה מהרגע הראשון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ארגון רפואת החירום 'איחוד הצלה' וחברת ESC BAZ השיקו את EZ CPR, אפליקציה חדשה בעברית שמטרתה לעזור בהצלת חיים. האפליקציה מציעה למשתמשים הדרכה לביצוע החייאה בזמן אמת וחיבור ישיר למוקד רפואת החירום של 'איחוד הצלה'.

במקרה של איבוד הכרה או אירוע לבבי בקרבת משתמשי האפליקציה, יקבלו המשתמשים הדרכה בביצוע החייאה וחיבור מידי למוקד 'איחוד הצלה' שידריך אותם כיצד לפעול, יזהה את מיקומם המדויק ויזניק למקום אנשי רפואת חירום מתנדבים וצוות אמבולנס של מד"א.

הרעיון לפתח את האפליקציה נולד מתוך אירוע טרגי שהתרחש לפני ארבע שנים. בני צבירן, בעלי חברת ESC BAZ יצא לטיול רגלי עם קבוצת חברים ותיקים בהרי ירושלים. לפתע, לקראת סוף המסלול סמוך ליישוב נס הרים, התמוטט חברו של צבירן מדום לב. איש מחברי הקבוצה המטיילת לא ידע כיצד להגיש לו עזרה ראשונה. "לא ידענו מה לעשות. לא היה לנו ידע בעזרה ראשונה והיינו לחוצים מאוד", משחזר צבירן. "הזמנו אמבולנס אבל לצוות הרפואי לקח זמן רב להגיע ולמצוא אותנו כי היינו בשטח. החבר שלי פשוט מת לי בידיים".

צבירן מספר: "לאחר מספר חודשים חבר נוסף שלי המתמוטט מדום לב. הוא ניצל בזכות מהירות התגובה של אנשי הרפואה המתנדבים ב'איחוד הצלה' שהגיעו למקום בתוך דקות. הם נתנו לו שוק חשמלי באמצעות מכשיר הדפיברילטור ופשוט החזירו אותו לחיים. אז נחשפתי לפעילות של 'איחוד הצלה' ועלה לי הרעיון לפתח את האפליקציה. החלטתי לפתח אפליקציה קלה לתפעול כך שבזמן חירום היא תעזור למי שאינו מומחה להגיש עזרה ראשונה ולבצע החייאה. בנוסף לאלו היא תחבר את המשתמשים למוקד 'איחוד הצלה' שיזניק למקום אנשי רפואה והמוקדן יעניק הדרכה טלפונית למשתמש עד הגעת הכוחות למקום האירוע".

קרא עוד:
[postim]

צבירן, מנכ"ל ובעלים של חברת ESC BAZ, מתכננת ויצרנית מערכות אופטיקה אלקטרוניות לשימושים ביטחוניים, רתם את הידע שלו בפיתוח מערכות אלקטרוניות ו'איחוד הצלה' תרמו לאפליקציה את הידע המקצועי בהצלת חיים. כמו כן, ב'איחוד הצלה' מעמידים לטובת משתמשי האפליקציה את שירותי מוקד החירום הרפואי של הארגון וסיוע מצד הצוותים הרפואיים בחינם.

משתמשי האפליקציה לוחצים בזמן אירוע חירום רפואי על הכפתור הייעודי: "החייאה במבוגר במצב חירום". אז באמצעות קול אנושי והדרכה פשוטה מתבקש המשתמש להתחיל בפעולות מצילות חיים. ראשית הוא נדרש לוודא כי אין במקום סכנה למבצעי ההחייאה ולמטופל. אם אין סכנה, הוא מודרך לבדוק האם האדם מגיב או נושם ומתבקש להזעיק עזרה רפואית. אז, לחצן באפליקציה מחייג אל מוקד 'איחוד הצלה' והמוקדן מנחה את המשתמש כיצד לפעול וכיצד לבצע החייאה עד להגעת כוחות רפואת חירום למקום.

באמצעות האפליקציה מזהה המוקדן את המיקום המדויק בו נמצא האדם שזקוק לעזרה ואת מספר הטלפון של המשתמש. המוקדן יזניק למקום את מתנדבי 'איחוד הצלה' ואמבולנס שיפנה את החולה לבית החולים. במידה ואין קליטה סלולרית במקום יכול המשתמש להמשיך ולקבל הנחיות מהאפליקציה עצמה אשר מציינת היכן וכיצד צריך להניח את הידיים בהחייאה ונותנת קצב לביצוע העיסויים.

כמו כן, האפליקציה מנחה כיצד להשתמש במכשיר דפיברילטור במידה והוא מצוי במקום. ניתן גם לתרגל החייאה באמצעות האפליקציה בזמן פנוי.

נשיא 'איחוד הצלה', אלי ביר, מסביר: "אפליקציית EZ CPR עוזרת לקצר את זמן התגובה ומתן העזרה הראשונה בזמן חירום. משתמשי האפליקציה יכולים להעניק לאדם שאיבד את הכרתו עזרה מהרגע הראשון. כמו כן, האפליקציה מקצרת את זמן הפניה לשירותי החירום ומציינת עבורם בדיוק להיכן צריך להגיע. מחקרים מעידים כי ניתן להציל חלק לא מבוטל מהחולים שנפטרו מדום לב אם הייתה מתבצעת בהם החייאה בתוך ארבע דקות מרגע האירוע. כל דקה שעוברת ללא שמתבצעת החייאה, מורידה את סיכויי ההישרדות של החולה בכ-10%. אנו מאמינים שאפליקציית EZ CPR תביא לכך שחולים רבים יקבלו טיפול שניות לאחר שהתמוטטו ותציל חיים רבים".

(צילום ארכיון: מרים אלסטר – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture