חרפת המעונות: עודף הבירוקרטיה מכוון; ההורים ימשיכו לסבול

"אני חווה השפלה כבר חצי שנה. מתייחסים אלי כעבריין ושקרן, שרק מנסה לרמות את המדינה" סיפר אחד ההורים לחברי הכנסת, בדיון מיוחד שנערך היום בנושא בוועדה לפניות הציבור

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הוועדה לפניות ציבור בראשות ח"כ ישראל אייכלר, התכנסה היום לדיון בנושא הקריטריונים לקבלת דרגות לסבסוד במעונות היום והמשפחתונים. זהו הדיון ה-16 במספר(!) שנערך בוועדה בנושא הכאוב של הבירוקרטיה נגד אימהות הזכאיות להנחה במעונות ילדים.

בין היתר הוכיחו הפונים כי אין החזר רטרואקטיבי להורים שזכאותם הוכרה באיחור בגלל עיכובים בשליחת הטפסים. גם כאשר נשלחו כל הטפסים הנדרשים לא מקבלים דרגה בזמן. הפונים אף הלינו על מחסור במקומות מוסדות לימוד שזוכים ל'סמל מוסד' עבור הפעוטות.

בנוסף, כיום יולדת מאבדת את זכאותה עד ששוב תשלח טפסים נוספים וחדשים עם חזרתה של  לעבודה. יש גם אפליות בין אימהות יהודיות החייבות לעבוד 36 שעות שבועיות מול אימהות ערביות, שדי להן ב 24 שעות בשבוע, כדי להיות זכאים להנחה.

אחד הפונים סיפר: "אני חווה השפלה כבר חצי שנה. מתייחסים אלי כעבריין ושקרן, שרק מנסה לרמות את המדינה. אחרי שאני שולח טפסים, בכל פעם נזכרים בעוד איזה טופס או חתימה חסרה. צריך לשנות את התפיסה הכוללת. מה שהמדינה עושה זה לגרום לי ולרבים כמוני להתייאש. אלפי ההורים שפונים מידי שנה הם לא עבריינים. הם רק רוצים לצאת לעבודה כמו שהמשרד עצמו אומר שהוא מעודד".

קרא עוד:
[postim]

המשנה למנכ"ל והממונה על התעסוקה במשרד הכלכלה, בישרה לוועדה על צעדים מסוימים שנעשים להקלה על ההורים. "אנחנו מתכוונים לשנות את המצב הקיים ולהמשיך את רצף דרגות הסבסוד לאימא בחופשת לידה – בשנת הלימודים הבאה לא תצטרך אימא שיצאה לחופשת לידה להיקלט מחדש למערכת קבלת הזכאות לדרגה במעונות ומשפחתונים. היא  תמשיך לקבל את הדרגה שקיבלה טרם יציאתה לחופשת הלידה", אמרה הממונה.

לגבי שאר התלונות הבהירה הממונה כי עודף הבירוקרטיה מכוון והוא יימשך. "צריך לזכור שזו מערכת שמטפלת במאה אלף ילדים שמנסה לתת מענה פרטני. הסיבה שיש סרבול היא המוטיבציה שלנו לתת מענה לעוד קבוצות מגוונות באוכלוסייה. בכל פעם שמכניסים עוד תת קבוצה, זה יוצר יותר סרבול".

בסיכום הדיון אמר יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר: "מדינת ישראל ומשרד האוצר הם לא חנות מכולת, שמרוויחה מהפסדם של הלקוחות. המדינה מקציבה לאימא שעובדת בתנאים קבועים את הזכות לקבל הנחה בתשלומי מעונות ומשפחתונים. כל עיכוב בתשלום, מחייב שמירת הסכום לתשלום חוזר. זה מגיע להם בדין וזה שלהם מראשית השנה ועד אחריתה. זה לא תקציב נוסף שהאוצר צריך להוציא. בעצם באוצר מרוויחים מאנשים שנפלו ולא הגישו בזמן.

"אנחנו דורשים  להעביר את הזכאות משנה לשנה ולהסתפק בהודעה שאין שינוי ברמת המשרה וגיל הילד והמוסד. אם יתברר  שמישהו רימה הוא יאבד את זכותו וישלם חוב וקנס. אנחנו עומדים בתוקף על עניין ההחזר הרטרואקטיבי. אחרי שהכרתם בזכאות אתם חייבים לשלם אותו מראשית שנת הלימודים. האימא צריכה לקבל את דמי ההנחה בתשלום מיום הזכאות. אם יש צורך בתקצוב נוסף, נדרוש את זה מהאוצר. מעל לכל, אנו רושמים בסיפוק, לאחר דיונים רבים לתיקון העוול ליולדות, את ההודעה של משרד הכלכלה שמשנת הלימודים הבאה ימשך הרצף לזכאות של יולדת גם לאחר חופשת הלידה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גם אני עברתי את הגיהנום הזה חצי שנה, אך אחרי שראתי שמנסים למנוע ממני דרגה כפי המגיע לי כחוק, החלטתי לא להיכנע (אע"פ ששלחתי 15 פעמים טפסים שונים בכל פעם כ-3-4 טפסים) והשבוע זכיתי לקבל את הדרגה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture