אנטישמיות? יהודים נחשדו למחבלים ונזרקו מהמטוס

עשרות יהודים נזרקו מטיסת איזיג'ט מספרד לצרפת • אחד מהם, ניצול שואה סיפר: "התייחסו אלינו כמו הגרמנים בתקופת השואה" • החברה בתגובה: "אנו מתנגדים לאפליה מכל סוג שהוא"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בטיסה 3920 של חברת איזיג'ט הבריטית בין ברצלונה לפריז בתחילת החודש היו כ-180 נוסעים, ביניהם כמה משפחות יהודיות מצרפת, שטסו לחגוג את חג הפסח בעיר הספרדית.

עשרות הנוסעים היהודים הורדו מהטיסה ועל פי טענותיהם, הדבר אירע בשל יהדותם. לפי אותן משפחות, הן נזרקו מהטיסה על ידי המשטרה הספרדית שעל פי תיאורו של ניצול שואה שהיה על הטיסה, התייחסה אליהם "בדומה ליחידות האס.אס הנאציות בתקופת מלחמת העולם השנייה".

נוסע בשם חלימי עמנואל, סיפר את אשר אירע: "כולם ישבו במקומותיהם, חגרו את חגורות המושב והמתינו להמראה. הטיסה הייתה אמורה להמריא מהמסלול, אך זה לא קרה. חיכינו כשעתיים מבלי שאף אחד יסביר לנו למה אנחנו מחכים". לטענתו, דיילת אחת בשם כריסטינה דיברה רק ספרדית ואף אחד לא הבין מה אמרה. ילד בן 15 עשה סימנים בידו שהוא אינו מבין מה היא אומרת, אולם הדיילת פירשה זאת לא נכון וקראה למשטרה.

"לאחר שעתיים נפתחו דלתות המטוס ושוטרים חמושים עלו ודרשו להוריד את הילד מהטיסה. אמו ביקשה להתלוות אליו, אך המשטרה התעקשה לקחת את הילד לבדו", סיפר. "בשלב זה החלה המשטרה להתייחס לנוסעים היהודים כמו אל טרוריסטים, הורידה אותם מהטיסה תחת אבטחה כבדה, ומיקמה אותם באחד האולמות ליד הגייט ללא מיזוג אוויר. הם אפילו לא נתנו לנו להביא מים לילדים, שהפכו אדומים מרוב חום. הילדים צעקו שהם רעבים ובכו, זה היה סיוט".

בנוסף, אשה שתיעדה דחיפה אלימה של נוסע על ידי אחד השוטרים בסמארטפון שלה, נתקלה בשוטר אחר שקפץ עליה בניסיון לקחת את הסלולר, אולם הנוסע בן תיעד אף הוא את הניסיון ושוטר אחר אמר לו "בלי צילומים". "הוא הסתכל עלי כאילו הוא הולך להרוג אותי", אמר.

אחרי שש שעות המתנה ארוכות החליטו השוטרים לאפשר לנוסעים היהודים לעלות חזרה על המטוס, לדבריו של בן, כשצוות הדיילים התחלף, ואף נוספה דיילת שדוברת צרפתית לרווחת הנוסעים.

עם זאת, השוטרים ניסו למנוע מנוסעת בת 22 לעלות שוב למטוס, ואיימו עליה שלא תוכל לטוס אם לא תמחק את התמונות והסרטונים שתיעדה מהאירוע בסלולר שלה. אמה של הנוסעת התחננה לשוטרים שיניחו לה לטוס. אולם הילד בן ה-15, אביו בן ה-40 וסבו וסבתו בני ה-80 וה-70 הוחרמו מהטיסה ונאלצו לעלות על טיסה אחרת שהמריאה כעבור שעתיים.

מהחברה נמסר בתגובה לאתר וואלה! "בטיסה המדוברת, הנוסעים נתבקשו לחזור לשער היציאה בברצלונה לבדיקת משטרה, בעקבות קבוצה של נוסעים שהתנהגה בצורה לא נאותה על המטוס. הנוסעים המתינו זמן קצר בשער היציאה לפי בקשת המשטרה, על מנת שהשוטרים יוכלו לתשאל את אלה שהיו אחראים לתקרית. כל שאר הנוסעים יכלו לחזור לטרמינל וסופקו להם תלושים על מנת שיוכלו לרכוש מזון ושתייה. במהלך כל אותו הזמן, סופקו לנוסעים עדכונים שוטפים על זמן הטיסה החדש".

"אמנם תקריות מסוג זה הן נדירות, אך אנו מתייחסים אליהן ברצינות רבה ולא נקבל התנהגות פוגעת או מאיימת על המטוס. צוות המטוס של איזיג'ט הוכשר להעריך כל סיטואציה ולפעול במהירות כדי להבטיח את בטיחות הטיסה והנוסעים ללא פשרות ובכל זמן. בשל המצב, נאלצנו להחליף את הצוות שהיה על המטוס בטיסה זו, על מנת להמשיך את הטיסה כמתוכנן. כתוצאה מכך, הטיסה יצאה באיחור".

"איזיג'ט מבקשת להדגיש שהחברה מתנגדת לאפליה מכל סוג שהוא והיא לא תנקוט ביחס מפלה כלפי אף אחד – נוסעים או צוות המטוס. החברה שואפת לחבר בין אנשים ברחבי אירופה ולכן אין מקום לשום אפליה מכל סוג שהוא בחברה. אנו רוצים להתנצל בפני הנוסעים על אי הנוחות והאיחור בזמן הטיסה. הבטיחות ורווחת הנוסעים וצוות המטוס הם בראש מעייניה של החברה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מחריד אפילו אם זה קצת נכון
אני לא יודע
אף פעם לא כלכך חיבבתי אותם
אפילו עם המחיר הנמוך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture