ועדת הכלכלה האריכה את רישיונות מוניות השירות בחצי שנה נוספת

הרישיון היה אמור לפוג כבר החודש אולם הועדה נענתה לבקשת משרד התחבורה בנושא. חברי הועדה מתחו ביקורת על התנהלות המדינה בענין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום את בקשת משרד התחבורה להאריך את תקופת הרישיונות לקווי שירות ונסיעות שירות במוניות, שתוקפן אמור לפוג בסוף החודש הזה, בחצי שנה נוספת עד ב-31 בדצמבר 2016. עם זאת ח"כ איילת נחמיאס ורבין, שעמדה בראשות הישיבה, מתחה ביקורת קשה על משרד התחבורה ואמרה כי "לא ייתכן שמושכים את הסדרת הענף כל כך הרבה שנים, קיבעו את המצב משנת 2005 ותולים אנשים להתייבש", אמרה.

הסדרת קווי השירות ומוניות השירות החלה ב-2005, אך ההסדר נקבע כזמני ב-2010 כאשר בסמכות שר התחבורה להאריכו עד להסדרה כוללת של הענף. בעבר כבר אישרה הוועדה את הארכת ההסדר מספר פעמים, כאשר בפעם האחרונה ביקש משרד התחבורה הארכה של שנה נוספת, אך הוועדה אישרה הארכה של חצי שנה בלבד וכעת אישרה הארכה נוספת, עד סוף השנה – האחרונה שניתן לבצע לפי החוק. המשמעות היא כי אם משרד התחבורה לא יקדם את הצעת החוק להסדרת הענף בהקדם, בעוד כחצי שנה לא ניתן יהיה לבצע הארכה נוספת ולא ניתן היה לתת רישיונות למוניות שירות וקווי שירות.

ח"כ נחמיאס ורבין ביקשה לדעת מתי הוגשו לשר התחבורה מסקנות הוועדה שבחנה את הנושא ודרשה בתוקף לקבל לוח זמנים ברור לאישור הרפורמה, עוד לפני סוף השנה כדי לא להכחיד את הענף. מנהל אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, דרור גנון, שגם עמד בראש אותה ועדה, אמר כי המסקנות הוגשו לשר בתחילת השנה ותהליך אישורן עדיין לא הושלם. לדבריו, שר התחבורה אימץ חלק מהמסקנות וביקש השלמות ותיאום עם משרד המשפטים בעניין המלצות אחרות. ח"כ דב חנין, שניהל את הדיון הקודם בעניין, אמר כי כבר לפני חצי שנה הוועדה ביקשה לקבל תמונת מצב, כדי לנהל דיון רציני בעניין, ולא קיבלה. הוא קרא להאריך את תוקף הרישיונות בחודש בלבד כדי שבעוד חודש יתקיים דיון מעמיק. ח"כ נחמיאס ורבין דרשה כי בתוך חודש וחצי יציג המשרד את הרפורמה בפני הוועדה והציבור. מנכ"ל ארגון 15 דקות, גיל יעקב, אמר כי הרפורמה לא הוצגה לציבור למרות ההבטחות וגנון התחייב לזמן את נציגי הציבור תוך שבועיים.

סגנית ראש עיריית תל אביב, מיטל להבי, אמרה כי היא "שמחה שיש כמעט תזכיר חוק, אבל לא יכול להיות שעד עכשיו מדברים באוויר בלי שאף אחד מכיר את החומר. הגיע הזמן להתחיל לקדם את זה. צריך להאריך את הרישיונות אבל לקבוע סנקציה אחרת שתחייב את משרד התחבורה להוציא את הרפורמה לדרך עד סוף השנה". סגנית היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, אמרה כי לוח הזמנים לא מאפשר להניח את ההצעה לקריאה ראשונה עד סוף כנס הקיץ, בחודש וחצי הקרובים, אך ייעשה מאמץ לעשות זאת. ח"כ נחמיאס ורבין שאלה את נציגי משרד התחבורה "איפה הייתם עד עכשיו", ואמרה כי אם הצעת החוק לא תונח לקריאה ראשונה תוך חודש וחצי אי אפשר יהיה להעביר את הרפורמה עד סוף השנה. נציגי ארגוני המוניות התפרצו ואמרו כי התחושה שלהם היא שמנסים לחסל את כל הענף.
כאמור, הוועדה אישרה את הארכת תקופת הרישיונות עד סוף השנה כאשר ח"כ נחמיאס ורבין תמכה בכך וח"כ עיסאווי פריג' בחר להימנע ואמר כי יש לו תחושה שנציגי משרד התחבורה מורחים את הוועדה. ח"כ ורבין סיכמה ודרשה ממשרד התחבורה להעביר לוועדה בתוך שבוע וחצי לוח זמנים ברור שיראה כיצד מתכוון המשרד להביא לאישור הרפורמה עד סוף השנה.

ליאור רותם

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture