תקועים בפקק? אלו הסיבות שהכבישים בישראל הם הצפופים בעולם

בישראל פי 4 יותר כלי רכב לכל ק"מ ביחס ל-OECD, מהירות הנסיעה באוטובוסים באזור גוש דן איטית מכמעט כל מטרופולין אחר - ומספר המשתמשים בתחבורה הציבורית בתחתית. דו"ח שנמסר היום לוועדת המדע של הכנסת מראה את הכשלים, לפי הערכות: "צריך לפחות 200 מיליארד שקל להדבקת הפער - וזה ישתלם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מדו"ח של מרכז המידע והמחקר, שהוגש לוועדת המדע הבוקר, עולה שישראל היא המדינה הצפופה ביותר בקרב מדינות ה-OECD בכבישים. בישראל 2,700 כלי רכב על כל ק"מ כביש, לעומת 773 מכוניות לק"מ כביש במדינות החברות בארגון. הנתונים האלו מגיעים למרות שבישראל באופן יחסי מעט כלי רכב פרטיים ביחס לאוכלוסייה, לעומת שאר המדינות החברות בארגון. אך מנגד, ממוצע הקילומטראז' (הנסועה) השנתי בישראל הוא כ-17,000 ק"מ לרכב, נמוך יותר רק מארה"ב.

אחת הסיבות לכך היא שימוש נרחב בכלי רכב פרטיים בבעלות חברה וכן מגורים מרוחקים מהמטרופולין כדי להוזיל את עלויות הדיור. כל זאת, לצדה של מה שהיא אולי הסיבה המרכזית – תחבורה ציבורית מקרטעת במקומות אלו, שגורמים להעדפה גורפת לרכב הפרטי.

עוד עולה מהדו"ח כי בעשור האחרון אורכם של הכבישים גדל בכ-150 ק"מ בשנה בממוצע, לעומת גידול של כ-30% בממוצע הקילומטראז' באותה התקופה. "המשמעות היא שלמרות ההשקעות הנרחבות בשנים האחרונות בתשתיות תחבורה, צפוי שקצב הגידול בנסועה השנתית יהיה מהיר יותר, אם לא תהיה השקעה בפתרונות של תחבורה ציבורית מתקדמת, והצפיפות בכבישים תגדל".

בעשור האחרון אורכם של הכבישים גדל בכ-150 ק"מ בשנה בממוצע, לעומת גידול של כ-30% בממוצע הקילומטראז' באותה התקופה. "המשמעות היא שלמרות ההשקעות הנרחבות בשנים האחרונות בתשתיות תחבורה, צפוי שקצב הגידול בנסועה השנתית יהיה מהיר יותר, אם לא תהיה השקעה בפתרונות של תחבורה ציבורית מתקדמת, והצפיפות בכבישים תגדל", נכתב בדו"ח.

יו"ר ועדת המדע, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר במהלך הדיון: "במבחן התוצאה המצב בכבישים כושל. יש השקעה, אבל אם תשאל אנשים על אמינות, זמינות וכדאיות תקבל חוסר שביעות רצון ובריחה מהתחבורה הציבורית. אנחנו רוצים להבין מדוע למרות ההשקעות הגדולות אין תוצאות, ורואים את זה גם בכביש ירושלים-תל אביב שנפתח ברעש גדול ואין בו שיפור".

צפו בדוח:

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צריך להוסיף עוד נתיבים בכל כביש עמוס, זה יפתור את רוב הבעי

בני ברק העיר העמוסה בתבל!
הפתרון היחידי: לפתוח עוד יציאות מהעיר ולבטל רמזורים.
כן! לבטל רמזורים – ובפרט הרמזור החדש בחזון איש.

ל-אחד, הבעיה של בני ברק זה שיש עשרות אלפי הולכי רגל שעוצרים את התנועה. אם יהיה גשר להולכי רגל באזור חזון איש, גן ורשה וכדו' התנועה תזרום

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture