באבטחה רפואית ע"פ ההלכה: "איחוד הצלה" מפעיל במירון חדרי מרפאה מתקדמים

חידוש מיוחד לרבבות העולים מירונה: חדרי מרפאה מתקדמים שיפעלו בתוככי היישוב מירון, יעניקו אבטחה רפואית לאלפים השוהים בשבת במירון בשבת הקרובה, במטרה למניעת חילול שבת והצורך בפינוי לבית חולים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

חידוש מיוחד לרבבות העולים מירונה: חדרי מרפאה מתקדמים שיפעלו בתוככי היישוב מירון, יעניקו אבטחה רפואית לאלפים השוהים בשבת במירון בשבת הקרובה, במטרה למניעת חילול שבת והצורך בפינוי לבית חולים. ערב ל"ג בעומר, צפויים לשהות על פי ההערכות עשרות אלפי איש באתרא קדישא מירון אשר באים לעשות את השבת וההילולא הגדולה שלאחריה בצל קורתו ובקרבת ציונו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי.

על פי נתוני העבר ומיפוי צרכי הרפואה במקום, הוחלט ב"איחוד הצלה" להרחיב את שירותי המרפאה לתחומים נרחבים ולהציב רופאים, חובשים ופראמדיקים הערוכים להעניק מענה למקרים של חבלות, פציעות ומכלול הצרכים הרפואיים טרום פינוי ואשפוז בבית החולים על פי ההלכה.

במהלך כל השבת יעמדו הכן עשרות כונני איחוד הצלה, רופאים, חובשים ופראמדיקים, בליווי אמבולנסים, רכבי שטח, אופנולנסים שיוצבו במקומות המרכזיים, כאשר המרפאה הפועלת בהרחבה מיוחדת, ערוכה להעניק כיסוי רפואי נרחב למניעת הצורך בפינוי מיותר לבתיה"ח הכרוך בחילול שבת.

במרפאה המורחבת, יוענקו שירותי רפואה ע"י רופאים נכרים מצוותי הרפואה של 'איחוד הצלה' שיעניקו את מכלול שירותי החירום הרפואיים בשבת הכוללים, תפירות והדבקות לפציעות וחכתים עמוקים, הרדמות מקומיות, בדיקות א.ק.ג. ובדיקות כלליות, טיפולים רפואיים כולל מתן תרופות ועוד. מרפאת איחוד הצלה ממוקמת מתחת לציון בסמוך לישיבת אור הרשב"י.

יצווין כי אגף ההלכה של "איחוד הצלה" בראשות מנהל האגף הרב יעקב רוזנברג ורכז ההלכה הרב נפתלי הלפרין ביצעו בשבועות האחרונים סיור מקיף ומעמיק בכל מתחמי הר מירון, בכדי לבדוק ולתכנן את כל האפשרויות ודרכי הפעולה להפעלת המתנדבים במקצועיות על פי כללי ההלכה, בשבת שלפני ל"ג בעומר.

באגף ההלכה מדגישים כי כלל כונני איחוד הצלה שישהו באזור מירון בשבת, יעברו הדרכה מיוחדת על צורת הפעילות לשבת זו על פי כל כללי ההלכה. לצורך הסדר ובכדי למנוע חילולי שבת, ימונו תורני שבת מיוחדים שיוזנקו במידת הצורך עם כלי תחבורה למקרי חירום רפואי על ידי מוקד איחוד הצלה שמספרו 1221 מכל טלפון.

בנוסף, פרסם אגף ההלכה של "איחוד הצלה" הנחיות מיוחדות לציבור הרחב העולה מירונה, על גדרי הטיפול הרפואי בשבת על פי כללי ההלכה וכן הלכות נחוצות בנושא רפואה דחופה, בכל הקשור למקרי חירום רפואיים, מחלות, פציעות וכדו'. אנשים הנוטלים תרופות באופן קבוע (כגון חולי לב, לח"ד וכו') עליהם לזכור להביא עמהם את התרופות. במקרה ששכחו, ניתן לגשת למרפאה לקבלת התרופה ולהתייעצות עם הרופאים.

מנכ"ל איחוד הצלה משה טייטלבוים ציין כי "הושלמה ההיערכות המקיפה ותיאום כל התכניות מול הגורמים לקראת ימי ההילולא. איחוד הצלה הבינו את הצורך הקיומי בתפעול מרפאה מתקדמת מיוחדת לשבת עבור עשרות אלפי השוהים, בכדי לתת מענה רפואי הלכתי, ובכדי למנוע חילולי שבת מיותרים. שבת היא מלזעוק ורפואה קרובה לבוא"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture