הקידמה הפרימטיבית • טור אישי

טורו של ח"כ הרב ישראל אייכלר בשבועון 'המחנה החרדי'

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

השחיטה הגדולה שמבצע נשיא סוריה במורדים נגד צבאו, מעוררת תגובות צבועות שרבות כמותן ביחסים בין עמים זרים ועוינים. כולם מגנים את באשר אסאד, שבעבר נתפס בעיני התקשורת העולמית, כ"חניך התרבות הבריטית", שיביא בשורה של חילוניות מערבית לסוריה.

מיד לאחר שירש את אביו חאפז אל אסאד, הוא היה תקוות תל אביב התקשורתית. רופא עינים, ידע במחשב, משוטט באינטרנט, ממש "האדם הנאור" לפי פסיקת בג"צ. אותו בג"צ שקובע מהו "האדם הנאור" ומי הוא רב או רבה. לפתע מתברר שאסאד הבן כמו האבא שייך לשבט העלוואי שמונה פחות מעשרה אחוז בלבד, מכלל אזרחי סוריה. באשר כמו אביו אסאד, נלחם נגד הרוב הסוני. האבא שחט עשרות אלפי מורדים ופלשתינים סונים בעיר חמה לפני שלושים שנה. מאז זכתה סוריה העלאווית לשלושים שנות שלטון. העולם לא התערב, הגינוי היה רפה כי לא היו מצלמות והמאבק היה קצר.

הבן באשר אסאד, לא ידע לעשות זאת חד וחלק. הוא הסתבך במשך שנה שלימה, במלחמת אזרחים עקובה מדם. בשבועות האחרונים, נהרגו עשרות אנשים ביום ובעידן המצלמות הזעירות, התמונות כיסו בדם את כל התקשורת העולמית. ובכל זאת, מדובר בצביעות איומה, שמלמדת על עולם השקר הנכרי השולט בעולם. לפני שבועיים הודיעו המורדים בגאון שהצליחו להרוג שמונים חיילים סורים. מה עושה הצבא האמריקאי למי שהורג שמונים חיילים אמריקאים באפגניסטאן, בעירק ובכל מקום בו הם כובשים זרים? מה עושה רוסיה בצ'צ'ניה למי שהורג חיילים רוסים. מה תעשה מדינת ישראל אם חלילה, הפלשתינים מעזה או מכל מקום אחר, היו ח"ו פוגעים בעשרות חיילים או אזרחים ישראל רח"ל. הם לא היו מפציצים את עריהם ומושבותיהם? מדוע העולם הצבוע חושב שהצבא העלוואי ייכנע להמון הסוני המוסלמי? אין לנו שום העדפה לסונים או לעלאווים, שהם פלג בתוך השיעים, שהם סיעה בתוך האיסלאם. כל הדברים האלה רחוקים מאתנו, כרחוק מזרח ממערב. אבל אנו צריכים להתבונן אל החורבן שהביא האינטרנט והטפשות המערבית, על העולם הערבי בפרט ועל התרבות העולמית של שפיכות דמים בכלל.

כולנו יודעים שאין ולא היתה דמוקרטיה בעולם הערבי. רק באיראן השיעית, יש בחירות שמשקפות את רצון העם הפרסי. מובארק ואסאד, קאדאפי ונשיאי תימן ותוניסיה, אלג'יריה וסעודיה וירדן, לא נבחרו מעולם בבחירות דמוקרטיות. יש לזכור כי תחת שלטון עריצים ערביים, האזרח הפשוט היה נכנע לשלטון ויצא לעבודתו בבטחון וחזר הביתה בשלום. רק מי שהתעסק בפוליטיקה נגד המישטר, מצא את מותו בבית הסוהר. אבל אפילו בעירק לא נרצחו מאות אנשים ביום ואלפים בחודש, כל זמן שהעריץ סאדאם חוסיין שלט. כך היה בימי אסאד במשך ארבעים שנה, וכך אצל מובארק וסאדת ונאצר במשך שישים שנה. כל עמי ערב חיו בשלום ובעוני, בדרך כלל.

"האביב הערבי" היה חלום מערבי חסר תקוה. הם חשבו שהטכנולוגיה תביא דמוקרטיה וקידמה לעולם והיא מביאה שפיכות דמים ובהמיות פרימיטיבית בכל העולם. האינטרנט משתולל כמו מכוניות בלי רחובות ובלי מדרכות בלי תמרורים של אין כניסה וזכות קדימה, בלי קוי הפרדה ובלי מקומות אסורים בעקיפה. השתוללות מופקרת. דוגמא נוספת הם חוטי חשמל חשופים בלי בידוד ובלי מכשירים נגד התחשמלות. כך היא טכנולוגיה בלי גבולות, הורסת עמים ומדינות, בודדים ומשפחות. כנרות שהופכים לשלהבת ושורפים בתים ויערות, כך הטכנולוגיה המתפתחת בעולם, בלי בלים ובלי איזונים. זה הלקח שכולנו צריכים ללמוד משפיכות הדמים המתחוללת בעולם כולו. המישטרים החזקים והכלכלות התחרותיות חשבו שהעולם השלישי יתקדם באמצעות הטכנולוגיה והם ישאבו אוצרות ענק מהשימוש בטכנולוגיות בכל העולם וכך הם נסחפו אחר העולם הפרימטיבי וירדו לשאול תחתית. יותר רוצחים, יותר רציחות, יותר טרור ממוחשב ומרושת ויותר הונאות וגניבות ממחושבות ואפילו מלחמת סייבר (תוכנות הרס מחשבים) שאיש לא יודע מי ינצח בהם. בינתיים היו לאמריקאים כמה הצלחות לא רעות במאבק נגד איראן אבל הטכנולוגיה הרוסית-סינית-איראנית, עוד לא אמרו את המילה האחרונה במלחמת המחשבים.

אחת הדוגמאות לטפשות האמריקאית של אובאמה, היא הפלת משטרו של נשיא מצרים חוסני מובארק הגוסס בכלא. הוא היה סלע איתן ליציבות העולם הערבי כולו. שמונים מליון מצרים, שאוכלים פיתה ומים וירק ביתי, הם האומה הערבית הגדולה ביותר. ברגע שהאמריקנים הפעילו את האינטרנט והמחשבים כדי להוציא מליון מצרים לכיכר "תחריר" לחולל הפיכה במצרים, הם הרסו את העולם הערבי כולו. עדיין לא נדע מה יקרה באירופה מיוון ועד ספרד מן האיסלאם המתחזק בצרפת ועד אירופה כולה. הצד השוה שבכל האירועים ש"אנשי התרבות" והתקשורת המערבית, שחשבו למצא חן בעיני המהגרים המוסלמים בארצותיהם, חשבו ״לחנך״ את העולם הערבי לתרבות "נאורה" ויצא העגל הזה. המפלגות האיסלאמיות הקיצוניות משתלטות על רוב עמי ערב וגולשות גם למדינות אירופה בהמוניהם.

אם מישהו חשב שהאינטרנט והמחשב, הם בעיה ליהודים חרדים בלבד, לא קולט את עצמת ההרס האנושי והעולמי, ביחיד וברבים, שיש בקידמה שאין לה גבולות. אין ספק כי העולם ימצא דרכים לכוון את הטכנולוגיה לדברים מועילים לרפואה, למסחר, לתחבורה, לכל תחומי החיים הנדרשים לטובת האנושות. אבל עד שיימצאו מכשירי הבידוד האלקטורניים, שיכניסו את המחשב למסגרת מפוקחת, כמו אש בתנור או בכיריים לבישול ותנורי חימום, שימנע שריפות יער והפיכת בתים ושכונות למאכולת אש, נהיה עדים לחורבן גדול ונורא לא רק ברוחניות אלא גם בגשמיות, כפי שאנו רואים את העולם הממוחשב להשחית. על כך נאמר: "חכמים המה להרע ולהיטיב לא ידעו".

האוצר היורד לחיינו

פקידי האוצר רודפים את העם ונוגשים בו ואחר כך עוברים לעבוד אצל הבנקים והעשירים, למענם עשקו את ההמונים בימי שלטונם. רק השבוע התברר שבכיר בבנק ישראל ששמר על האינטרסים של הבנקים, מקבל בונוס ויוצא "לעשות לביתו" אצל אחד הבנקים הגדולים. הוא לא ראשון ולא יחיד, שמנצל את מצוקת ההמון, כדי להעשיר את העשירים והם יודעים לתגמל אותו. הם לא עושים זאת מהכרת הטוב, אלא כדי לשדר אל הפקידים והמשפטנים בשלטון סדום ועמורה, כדאי לכם לעבוד אתנו נגד העם, כדי שתוכלו "להתפרנס בכבוד" בבא יומכם. אם זה לא שוחד, אין שוחד גדול מזה.

בשבועות אלה פקידי האוצר והמשפטנים יושבים על המדוכה למצא את שארית ליטרת הבשר שנותר במקררים של העניים ושל בני מעמד הבינים, שאינם גומרים את החודש ממשכורתם ועדיין לא נקראים שכבות מצוקה. למרות שאין להם דירות ואין להם בית. עדיין לא הוחלט על הקיצוצים בפועל אבל הם כבר מודיעים שלא יפגעו בפרות הבשן ובמוטבי תקציבי העושק, כי אם להם לא יהיה כסף, לאף אחד לא יהיה. יודעי דבר מדווחים כי כל קיצוץ בתקציבי הממשלה לא יוריד את מספר העובדים המשועממים באבטלה סמויה במשרדי השלטון הארצי והמקומי. מקומם ומשכורותיהם מובטחים על ידי ועדי העובדים הגדולים והם לא צריכים להתאמץ בעבודה. איפה יקצצו?

קודם כל בתקציבי התמיכות. מוסדות החינוך ה"ממלכתי" המתוקצבים אינם מקבלים תמיכות. רוב התמיכות הם לציבור החרדי שמונה מאות אלפי משפחות, שאינן מתוקצבות.

הם לא יגעו גם בהוצאות של משרדי הממשלה והחברות הממשלתיות. הם יקצצו בקצבאות הזקנה וקצבאות הילדים, שהיו למרמס בשלטון הרשע. הם יפגעו בתכניות הסיוע לדיור, בתקציבי הישיבות והחינוך החרדי. הם יגדילו את המע"מ שפוגע בכל משפחה עניה כעשירה אבל לא יעלו מס לעשירים. הם יבנו אלפי כיתות גן בתל אביב המתרוקנת מילדים אבל ירעיבו את הפריפריה ושכונות ירושלים ובני ברק ברוכות הילדים. משפט אחד: אם לא נילחם בכל הכוח שברשותנו והוא כוח דל מאד, לא נוכל לשרוד כלכלית את הגזירות החדשות.

הרי לכם הוכחה נוספת ששיטת נתניהו שהרכבת צריכה לתדלק את הקטר כדי להניע את כל הקרונות מן הרציף, אינה נכונה. כי מישהו שכח לחבר את הוו המחבר את הקרונות לקטר וכך הקטרים דוהרים והעשירון העליון מתעשר וצובר פערים ומרחקים עצומים משאר העשירונים היושבים בקרונות הרכבת האחרונים, בלי דירות, בלי פרנסה ובלי תקציבים וכל נוסעי הקרונות נשארים תקועים בתחנת הרכבת.

להזכירכם, גם אצל מובארק היתה צמיחה כלכלית גדולה, לפני שהחל המרד המצרי. אבל כל הצמיחה זרמה אל הוילות שבגדות הנילוס. גם בארץ יש צמיחה כלכלית שזורמת אל הוילות של העשירון העליון ופקידי השלטון העובדים בשירותם. שאר הציבור מתקרב לאוכלי הפיתה והמים, והצמיחה לא מגיעה אליהם.

לסיכום: על אפם וחמתם, ונרבה ונפרה בארצנו הק' גם אם נאכל לחם צר ומים לחץ. הם ובניהם ישבו בדירות ריקות ויצאו להשקיע כספים בוילות על הריביירה הצרפתית ועל גדות ההדסון בניו יורק ויבואו לכאן להטיף לנו על אורחות חייו של "האדם הנאור"…

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture