הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה רבנו מאיר מאזוז שליט"א
יום שלישי י"א מרחשון תשע"ח
אסור להפסיק בדיבור בין הנחת תפלין של יד להנחת תפלין של ראש, ואפילו לענות 'אמן יהא שמיה רבא' גם כן אסור.
אבל בדיעבד, אם כבר ענה אמן בין תפלין של יד לשל ראש, יש אומרים שלא צריך לחזור ולברך ולכן לא יברך על 'של ראש'. אבל אם הפסיק בדברים בטלים, צריך לברך על תפלין של ראש: "אשר קדשנו במצוותיו וציונו על מצות תפלין".
ואם הוא מניח תפלין של ר"ת לבדם, יכול לענות לכתחילה בין יד לראש על קדיש ו'יהא שמיה רבא' וכדומה. ולמה? כי אין עליהם ברכה. ועוד, שרבנו תם סובר שמותר לענות אז דברים שבקדושה, לכן 'דטבא ליה עבדי ליה' (מה שטוב בשבילו – עושים לו. כלומר, כיון שרבנו תם מתיר לענות בין תפלין של יד לתפלין של ראש, אז לפחות כשמניחים תפלין שהם לפי דעתו – תפלין דר"ת, נעשה לפי דעתו ונענה דברים שבקדושה בין יד לראש).