הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה רבנו מאיר מאזוז שליט"א
יום רביעי י"ט מרחשון תשע"ח
מדוע אומרים פסוק: "ואני תפלתי לך ה' עת רצון" במנחה של שבת דוקא? הרי אפשר לומר אותו תמיד בכל יום.
התשובה היא, כותב ה'בן איש חי', "כי בכל ימי החול שעת מנחה זה עת צרה ומתגלים דינים קשים. ולמה? כי עוד מעט חושך. אבל במנחה של שבת זה הפוך – מתגלה בחינת הכתר העליון שנקרא 'רצון', ולכן 'עת רצון'". (ע"כ בא"ח).
ומטעם זה אין אומרים במנחה של שבת (לפני העמידה) את הפסוק: "הקשיבה לקול שועי מלכי ואלקי כי אליך אתפלל", אלא אומרים רק "תיכון תפילתי קטורת לפניך, משאת כפי מנחת ערב", ככה כתב הגאון רבי משה לוי זצ"ל וטעמו ונימוקו עמו. וככה גם מצאתי בסידור 'בית מנוחה', שאין אומרים "שוועי" בשבת, כי זה לשון צעקה (לה') וזה לא מתאים למנחה של שבת שאז שעת רצון.
והרב 'בן איש חי' מביא עוד טעם לאמירת פסוק: "ואני תפילתי" וגו' מהמדרש שאומר, שאומות העולם כאשר שותים ואוכלים הם משתגעים, עורכים קרנבל וכל השטויות שלהם, אבל אנחנו לא כך, אלא שתינו ואכלנו בשבת, ואעפ"כ, אחר-כך "ואני תפילתי" – הולכים להתפלל.
רופא אחד, שהיה עובד בקופת חולים במאה שערים, אמר: אני רואה תחיית המתים כל שבת. "איך אתה רואה תחיית המתים?" אמר, אלה אוכלים "טשולנט", ואחר כך – עם השטריימל עם כל הבגדים ועם ספר ביד, נופלים על הספה/על המטה. חשבתי לעצמי, אלה כבר "מתו". אחרי שעתיים קמו כמו אריות, הלכו להתפלל מנחה. זה: "ואני תפילתי לך ה' עת רצון". זה לימוד זכות על ישראל.
ישנם הרבה רבנים חשובים שמוסרים שיעור הלכות אני מעוניין לשמוע את הרב יעקב חיים סופר מישיבת כף החיים
שמור פיך עדיף! הציניות הזאת גרמה לחרבן בית שני חבל שתהיה שותף לזה כם בשלישי. תחשוב אלף פעמים שאתה מנבל את פיך על הצדיקים האמיתיים ! 100% לא נגמר טוב הקנאה הזאת לא תביא אותך לשום מקום.