"המערכה על משמר עולם התורה"

לצערנו, המציאות היא שהנציגות החרדית מתמודדת בשנתיים האחרונות מול מערכת שלמה של נסיונות תקשורתיים וחקיקתיים לשנות ולפגוע באורחות חיינו, להתערב בצורה גסה ובוטה בחינוך ילדינו ולכפות שינויים אידיאולוגיים ורוחניים בהוויי נפשנו במוסדות החינוך, בחיי התורה ובאופיו השורשי והייחודי של הציבור התורני המתנהל וחי בציות מלא לגדולי התורה שליט"א.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

היהדות החרדית מצויה באחת מן התקופות הקשות ביותר שהיו לה במאה השנים האחרונות. המאבק הקשה במגמה הפוליטית והציבורית המתנהלת בימים אלו לגיוס תלמידי ישיבות ואברכי כוללים, מתווסף למאבקים האידיאולוגיים הרבים והקשים בהם נאבקת היהדות החרדית בשנים האחרונות כנגד חקיקות אנטי דתיות הרסניות, רפורמות מסוכנות ונסיונות לשנות מגמות בכל תחומי החיים החל מתחבורה ציבורית בשבת, שינויים במערך הגיורים, פגיעה בדרכי הנישואין והגירושין תוך פגיעה במעמדם של הרבנים ובתי הדין, הכרה בגופים רפורמיים, התערבות בחינוך החרדי ועוד.

קרא עוד:

[postim]

התקשורת הישראלית מגבה כל מהלך שמטרתו להפיל את השלטון הנוכחי, אולם מאחר ועל הנושא הבטחוני בישראל וכך גם על הנושא הכלכלי, המחאה החברתית ויוקר המחיה לא הצליחו לערער את יציבות הממשלה, העילה היחידה והדרך הקלה שמצאו הגורמים הפוליטיים והתקשורתיים להפלת השלטון הנוכחי, היא באמצעות הכאה ופגיעה בלתי פוסקת, שוב ושוב, בבטן הרכה של הפוליטיקה הישראלית, הרי הוא הציבור החרדי.

אנו מאמינים, כי עצם חוסנה הביטחוני והכלכלי של ישראל נובע אך ורק מכך ש"ארץ אשר עיני ד´ אלוקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה". זכות קיומה, יכולותיה וחוזקה נובעים אך ורק מתוקף התורה הקדושה ומשכך, כל פגיעה קלה שבקלות עלולה ל"ע לפגוע במצב הביטחון ובכלכלת ישראל.

לצערנו, המציאות היא שהנציגות החרדית מתמודדת בשנתיים האחרונות מול מערכת שלמה של נסיונות תקשורתיים וחקיקתיים לשנות ולפגוע באורחות חיינו, להתערב בצורה גסה ובוטה בחינוך ילדינו ולכפות שינויים אידיאולוגיים ורוחניים בהוויי נפשנו במוסדות החינוך, בחיי התורה ובאופיו השורשי והייחודי של הציבור התורני המתנהל וחי בציות מלא לגדולי התורה שליט"א.

בימים בהם מערכת החינוך הממלכתית פושטת רגל מוסרית וערכית מרוב אלימות וחוליים רעים, מנסים גורמים כאלו ואחרים להתערב בפך השמן הטהור של החינוך התורני המחנך ליראת שמים ומוסר בדרך התורה וההשקפה, בימים בהם משתמטים רבים משירות צבאי ולאומי אינם לומדים תורה ובורחים מכל נטל כלשהו, מנסים גורמי התקשורת והפוליטיקאים להיטפל אל ציבור עמלי תורה, האברכים ותלמידי הישיבות המוסרים את הנפש בלימודיהם ובכך מגנים ומצלים על העם כולו.

בימים אלו בהם לראשונה מאז הקמת המדינה, מתבצעים נסיונות ממשיים לפגוע בציבור עמלי התורה ולהוציא מהיכלי התורה את תלמידי הישיבות, עלינו להמשיך ולפעול במשותף ובאחדות השורות כפי שמפעמת כיום בציבור החרדי כולו בהכוונת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, לבל יהינו לפגוע ולו בקוצו של יוד בעולם התורה, ולבל יעזו לבצע ולו פגיעה מזערית קלה שבקלים בציבור לומדי התורה ויושבי אוהלים. הנציגות החרדית כולה כאחד, לא תאפשר למצב שבו ממשלה יהודית בארץ ישראל תקבע ותחוקק בספר החוקים, כי מקומם של לומדי התורה הוא בבית הכלא, או כל פגיעה אחרת בהם.

דווקא בימים אלו, כאשר אויבי ישראל הרימו ראשם ובמדינות ערב המקיפות את ארצנו מתבצעות תהפוכות מאיימות של העולם הערבי, עם ישראל צריך לשמר, לעודד ולחזק את החיל החשוב והמוביל בעמנו לאורך ההיסטוריה העקובה מדם של העם היהודי כולו, לומדי התורה. הנציגות החרדית לא תנוח עד שיובטח בעז"ה כי יושבי אוהלים יוכלו להמשיך לשקוד ולעמול בתורה, למען קיומו ושמירתו של העם כולו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture