"חוק מתבולל" • אדרבה

כשצריך לומר תודה רבה, אומרים. אלא מה. גם כשזה לא כל־כך נעים. גם כשזה עלול להתפרש לא טוב. אין ברירה, כך למדנו בחיידר. כשצריך לומר תודה רבה, אומרים.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ובכן, תודה רבה ליוחנן פלסנר ולכל שונאי עולם התורה שהכירו בצורך לפטור את לומדי התורה בגילאי 18 משרות צבאי.

קרא עוד:

[postim]

כשיהודי, בן למשפחה מתבוללת, מכיר בזכותם של כל לומדי התורה בגילאי 18 לשקוד על תלמודם בלי תנאים ובלי מגבלות, אין זה עניין של מה בכך. במיוחד בימים בהם ההסתה נגד עולם התורה מרקיעה שחקים.

הכרה בזכותם של לומדי התורה בגילאי 18 לקבל פטור מכל שירות צבאי או אזרחי משמעה: הבחורים הללו עוסקים בדבר שהוא חשוב מעל ומעבר לכל עיסוק אחר. אסור להפריע להם. אסור להגביל אותם. אסור לצמצם את מספרם. שילמדו. בלי מכסות. בלי סייגים. יהיו כמה שיהיו, כן ירבו. שכולם ילמדו תורה. זה חשוב לנו. זה חשוב להם. זה חשוב לעם ישראל. זה חשוב לעולם כולו.

במיוחד ראוי אתה להערכה, מר פלסנר, על הנכונות שלך לשים את עצמך ללעג ולקלס למענם של לומדי התורה בגילאי 18. שהרי כל אדם שפוי שואל את עצמו: אם הדאגה לשיוויון בנטל היא זו שמטרידה את מנוחתך כפי שאתה מצהיר, איך זה שאתה מסכים לפטור את לומדי התורה בגילאי 18 מהחובה להשתתף בשיוויון בנטל? אם אתה מסכים לעגן בחוק מצב שבו כל בחור ישיבה בגיל 18 שחשקה נפשו בתורה, יהיה רשאי לשבת ולשקוד על תלמודו במקום להתגייס לצבא – משמעות הדבר היא שגם אתה מבין שזה מה שיהיה בסופו של דבר, בין אם החוק יאמר כך ובין אם החוק יאמר אחרת.

הנכונות שלך להכיר בזכותם של לומדי התורה בגילאי 18 לשאת בנטל לימוד התורה כאוות נפשם, לא רק שהיא מציגה אותך בפרהסייה כמי שעושה פלסתר מהסיסמה "שיוויון בנטל", היא גם חושפת את הבורות המדהימה שלך בכל מה שקשור להבנה 'מה זה בכלל לימוד התורה?'.

תאר לעצמך, אלף אלפי הבדלות, שיקום מאן דהוא ויציע להתמודד עם תופעת ההתמכרות לסמים באמצעות חקיקת חוק המתיר לכל אזרח לצרוך סמים באופן חופשי עד גיל 22. ולאחר מכן, כל מי שימשיך יוטלו עליו קנסות כבדים. אתה מבין את האבסורד שבזה? ועוד תאר לך שהצעה כל כך מוזרה תעלה על ידי מי שאין לו מושג מה זה סמים בכלל.

תבין מר פלסנר, התורה היא סם החיים שלנו. מי שנקשר ללימוד התורה מתמכר לזה יותר מאשר פוליטיקאי מתמכר לכיסאו. אתה מעלה בדעתך, שיהיה בחור ישיבה אחד שהמית עצמו באוהלה של תורה עד גיל 22 שיסכים להתנתק מתלמודו בגלל הקנסות הכספיים שאתה מתכוון להטיל עליו? לא, באמת, מה חשבת? הרי אם אתה מבין שאין לך כל סיכוי לגייס לצבא בחורים בגיל 18 שחשקה נפשם בתורה, אז אחרי 4 שנים נוספות של לימוד תורה, יהיה לך יותר קל לנתק אותם מההתמכרות ללימוד התורה?

כאשר אדם עם יומרות פוליטיות כמוך מוכן להציב את עצמו במודע בעמדה מבוזה שכזו – ובלבד שלומדי התורה בגילאי 18 יוכלו להמשיך בלימוד התורה ללא הפרעה – מגיעה לך תודה רבה.

דיברת גם משהו על פטור מיוחד משירות צבאי עד גיל מאה ועשרים שאתה מציע לתת בחקיקה למספר מצומצם של עילויים. סביר להניח שגם על זה היה מן הראוי להודות לך. סוף כל סוף, אפילו בן גוריון לא נתן פטור כל־כך גורף לאף תלמיד ישיבה. הבעייה היא שלא היה כל כך ברור מדבריך למה אתה מתכוון בהגדרה עילויים? – האם אותם עילויים יצטיינו בבקיאות או בהבנה? האם הם יהיו סיני או עוקרי הרים? האם עליהם להיות עילויים רק במסכתות הישיבתיות או בכל הש"ס? האם מספיק שהם יהיו בעלי כישרונות מיוחדים או חשוב לך גם שהם יהיו מתמידים? מי יבחן אם הם באמת עונים להגדרה של "עילויים", הצבא, הפרקליטות, חברי המרכז של "קדימה", ואולי אתה בעצמך, או סבתא שלך? ומה יהיה כשיתברר שיש יותר מאלף וחמש מאות עילויים, מי יקבע מי מהם יתגייס ומי ילמד? מי יעשה את הסלקציה?

בקיצור, למרות שרעיון הפטור לעילויים נשמע על פניו די חיובי. הבעיה היא שקשה להודות לך עליו משום שהוא פשוט, לא נעים לומר, אדיוטי לגמרי, סליחה על המילה.

על כל פנים, מר פלסנר, תודה לך על תרומתך הנאה להכרה בזכותם של תלמידי הישיבות בני ה־18 לשקוד על תלמודם ללא הפרעה. תודה. אכן כך נאה וכך יאה לאדם המשתייך לעם שעליו דרשו חז"ל כי העולם נברא בשביל התורה שנקראת ראשית ובשביל ישראל שנקראו ראשית. גם אם לא התכוונת לשם שמים, וכנראה שכך, מגיעה לך תודה.

בהזדמנות הזו, מר פלסנר, אנו גם מתכבדים להביע בפניך את הבוז העמוק שאנחנו רוחשים לך בשל ההצעה המרושעת שלך להטיל קנסות וסנקציות על תלמידי הישיבות מגיל 22 והלאה. בוש והיכלם לך. ההיסטוריה היהודית תזכור אותך לחרפה ולדיראון עולם כמי שהציע להרעיב ילדים שאבא שלהם נתפס כעבריין גמרא. רעיון כל כך מרושע ואכזרי מתאים יותר למאמינים הנוצרים, שבמהלך ההיסטוריה לא בחלו בשום פשע אנושי כלפי היהדות, במטרה להשמיד את עם ישראל – שמד גופני ושמד רוחני. סביר להניח כי הרעיון הכל כך מעוות נובע מהגנים אותם קיבלת מסבתך הנוצריה. רק מי שדם ערלים זורם בעורקיו מסוגל להטיל על יהודים, שכל חפצם הוא ללמוד תורה, עונש כל כך שפל ואכזרי.

מסכן שכמוך.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חייב להגיד, שבכל פעם הוא מפתיע מחדש,
כ"כ טוב ולענין
רק הלוואי שיועיל, הרי המטורף הזה לא קורא בJDN

סוף ציטוט: מסכן שכמוך.
לדעתי זה הכי נכון מכל הכתבה, שהרי אפיקורוס זה פשוט תינוק שנשבה א"א לא גילה לו את ריבונו שהוא יתכוין למרוד בו, סה"כ מסכן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture