"נמשיך ביחד לחתור ולהביא חשמל כשר לכל בית ישראל"

יו"ר חברת החשמל בביקור חגיגי בין כותלי המכון המדעי טכנולוגי להלכה: "נמשיך ביחד לחתור ולהביא חשמל כשר לכל בית ישראל" • על הביקור המוצלח העיבה היעדרותו שלהגאון הגדול רבי לוי יצחק הלפרין שליט"א, ראש המכון, המאושפז בבית החולים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לקראת השלמת העשור השני של פעילות משותפת לחברת החשמל יחד עם המכון המדעי טכנולוגי להלכה, הגיע יו"ר הדירקטוריון של חברת החשמל, האלוף (במיל') יפתח רון טל, לביקור חגיגי בין כותלי המכון, כשאליו מתלווים בכירי הנהלת החברה, מר רם ארילכמן, סמנכ"ל יצור ואנרגיה, מר אורן הלמן, סמנכ"ל רגולציה וקשרי ממשל, מר עופר כספי, ראש מדור תפעול באגף היצור, ומר עינב חשאי, מנהל תחום רגולציה.

על הביקור המוצלח העיבה היעדרותו של המנצח הראשי על כל מלאכת הקודש, הגאון הגדול רבי לוי יצחק הלפרין שליט"א, ראש המכון המדעי טכנולוגי להלכה, אשר מאושפז בשבועות האחרונים בבית החולים בעקבות פגיעת ראש קשה כתוצאה ממעידה בדרכו מהמכון הביתה. יו"ר חברת החשמל ומלויו שיגרו ברכת רפואה שלמה והחלמה מהירה לראש המכון שליט"א, שיזם את הפעילות המשותפת עם חברת החשמל, והנחה אותה ברוב תבונה ותושיה לאורך כל השנים, בתקוה כי לא יארך היום שבו ישוב לפעילות מלאה לתועלת הרבים.

את פניו של יו"ר חברת החשמל, מר יפתח רון טל, קיבל בנו של ראש המכון, העומד לימינו, הגאון רבי אברהם משה הלפרין שליט"א, רב קהל חסידים ברמות וראב"ד בד"ץ אונגוואר, כשלצידו כל צוות רבני ומהנדסי המכון, ובתוכם צוות המהנדסים המיוחד לפעילות המשותפת עם חברת החשמל, ד"ר יעקב לרנר ומר דן דוידיאן. הגרא"מ הלפרין מסר ליו"ר חברת החשמל את ברכתו החמה של אביו הגאון רבי לוי יצחק הלפרין שליט"א לרגל ביקורו במכון ועל היותו – במשך כל שנות כהונתו בתפקיד – הכוח הממריץ והמניע להתקדמות הפרוייקט המשותף.

רבני ומהנדסי המכון ערכו לאורחיהם סיור קצר במקום, והטעימו להם מעט מן הפעילות הענפה והקדחתנית המתבצעת בין כותלי המכון, כאשר מתוך המבנה הצר והצנוע שבו שוכן המכון, בשערי שכונת בית וגן בירושלים, מתנהלת פעילות מסועפת חובקת עולם ומלואו, בהתמודדות יומיומית עם כל אתגרי התקופה והשאלות העולות על הפרק בעקבות ההתפתחות המואצת של כל ענפי המדע והטכנולוגיה. בתערוכה הקטנה, הממוקמת בכניסה למבנה המכון, הדגימו בפניהם חלק קטן מפיתוחי המכון ויישומיו הטכנולוגיים, המוטמעים כיום בכל מערכות החיים, הציבוריים והפרטיים גם יחד, בצבא ובמשטרה וביתר זרועות הביטחון, בבתי חולים ובתי אבות, מלונות ובתי הארחה, מפעלים ובתי חרושת, במטבחים מוסדיים וביתיים ועוד ועוד.

הגרא"מ הלפרין שליט"א סקר בתמציתיות את ההתקדמות הרבה במשך שני העשורים האחרונים, הרחק מעין הזרקורים, למניעת וצמצום חילולי שבת בחברת החשמל, ואת מה שנותר עדיין לקדם לקראת השלמת הפרוייקט כולו. יו"ר חברת החשמל, מר יפתח רון טל, הסביר את הקשיים המעכבים עדיין את סיום פרוייקט המעבר לאוטומציה מלאה בהצלחה, והבטיח להמשיך לעשות ככל יכולתו להתגבר על הקשיים ולהביא יחד להשלמת המשימה הכבירה.

יחד עם זאת, עלו ונידונו בחיוב גם שורה של פתרונות בינים שונים, אשר חברת החשמל מנסה לקדם יחד עם גופים נוספים, במטרה לתת פתרונות נקודתיים ולאפשר באזורים חרדיים מובהקים אספקת חשמל כשר ללא חילול שבת, בצורה חוקית ובטיחותית.

את כוונותיו הטובות ביטא יו"ר חברת החשמל גם במספר משפטים שכתב בספר האורחים של המכון. בין היתר כתב שם: "תבורכו על מלאכת הקודש שאתם עושים, בהתנדבות גמורה ובמסירות נפש עליונה, ונמשיך ביחד לחתור ולהביא חשמל כשר לכל בית ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture