pixabay

הכיס והכוס: כמה יעלו לנו היינות בפורים?

גם אם אינכם חובבי יין, הכיס שלכם ישלם עליו, והרבה. אז כמה נגזר עלינו להוציא – ואם כבר נגזר, על איזה יינות נוציא את כספינו השנה? • בדיקת ‘ביזנעס’: כך תשלמו פחות על משלוחי המנות והיינות במשתה היין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

המהפך התפיסתי שהתחולל בציבור החרדי בכל הקשור ביין נותן את אותותיו. אין מתנה טובה יותר למארחים מבקבוק יין יוקרתי, ואין קידוש לבת, ‘שלום זכר’ או שבת חתן, ללא חליצת פקק מבקבוק יין מענג.

אז נכון יש כאלה שמרגישים בפה טעם של אורווה והריח מזכיר להם נעלי התעמלות משומשות, אבל זה בדיוק מה שמהנה את מי שכן נהנה מכוס יין משובח. כפי שאי אפשר להסביר מהו טעמה של בירה מרה קרה עד שטועמים אותה, כך לא ניתן להסביר כמה עומקים יש ביין. בקיצור, תצחקו על ניחוחות הדומדמנית וארומת הסיגרים המעושנים שהייננים מציינים על התווית – אם אתם לא מרגישים עפיצות בפה מהטאנינים העמוקים של היין – אל תשתו. דלגו, למבחר הכתבות שקופצות לכם בצדו השמאלי של המסך.

ביזנעס שימושי

אבל גם אם אינכם חובבי יין, הכיס שלכם ישלם עליו, והרבה. אז כמה נגזר עלינו להוציא – ואם כבר נגזר, על איזה יינות נוציא את כספינו השנה?

ראשית, עם כל הכבוד לרשתות השיווק ויש כבוד, שם לא תמצאו יינות ששווים מעל חמישים שקלים – גם אם לוקחים עליהם שמונים ₪. זה פשוט לא המקום. גם אם נטלו באחת מהרשתות בקבוק ‘ארז’ ועטפו אותו בקופסת קרטון מהודרת, זאת לא אומרת שמקבל המתנה הזו מכם עומד לשמוח. מקסימום הוא ישתתף בצערכם שהוספתם כך וכך שקלים על בקבוק נעים לחיך לקידוש בשבת סתמית, כשנתקעים בצימר מרוחק.

יין טוב קונים בחנות יין – ובתבונה

אז איפה כן לקנות? מבלי להיכנס לשמות חנויות בוטיק ידועות יותר ופחות ולרשתות ייעודיות – זהו המקום הטבעי שמי שרוצה יין, איכותי וטוב – ניגש אליו.

כמה תשלמו? זו כבר ההחלטה שלכם. ולא, אל תתפתו למוכרן הצעיר והדינמי שמציע לכם דווקא את התוצרת שמעסיקו מרוויח עליה הכי הרבה. בקשו ממנו יין בכשרות שבחרתם, ובמחיר שקבעתם – ולא, לעולם אל תאמרו ש’אינכם מבינים ביין’. בשום אופן. באותו רגע – סומנתם.

האסטרטגיה שמנחה כיום את הפעילות השיווקית של מרבית היקבים, מתמקדת באזורי גידול, טרואר בלע”ז, ולא בטעם היין עצמו. יען, הטעם הוא אינדיבידואלי.

בנוסף, רבים מהיקבים הגדולים מנופפים במדליות שהיקב שלהם זכה בהם בתחרויות יין בין לאומיות, אבל חשוב לזכור שכיום, גם יינות שולחניים מהסדרות הפשוטות זוכות לקטגוריה משלהן בתחרויות ואי לכך, אין בכך כל ערובה שהיין אכן הוא טוב.

המסקנה: אם חשקה נפשכם ביין עד חמישים שקלים, לכו על המדליה. את היינות מהסוג הזה תמצאו במרכולים השכונתיים ובנקודות השיווק. אבל אם חשקה נפשכם לעומת זאת ביינות הדגל של היקבים, חשוב לדעת שאותם תמצאו רק בחנויות היין. אגב, שימו לב, שיש מבצעים של היקבים שתקפים רק בחנויות היין.

בנוסף, גם חובבי משקאות אלכוהוליים יודעים שיבואן רשמי – שווה חנות יין המצהירה על כך. היבואנים הרשמיים אגב, מכירים בייבוא המקביל, ועורכים בחנויות הייעודיות מבצעים שווים למדי.

הגענו לחנות היין – אז מה קונים ובאיזה מחיר?

אם אתם מחפשים יינות איכותיים באמת, שיש רק בחנויות היין, ובכשרויות מובילות, תוכלו ליהנות מיינות של ‘חבל יהודה’ (מ-80-240) ₪, ולא ניכנס להמלצות, עוד לא נתקלנו ביין שלהם שנפל מדרגתו או לא היה שווה ערך למחירו. ההיפך, ה’עמינדב’ שלהם היה שווה עוד יותר משעלה, והוא עלה לא מעט. שווה ליישן ולהניח בצד.

אם אינכם בוחרים דווקא בבד”ץ העדה, ובד”ץ סקווירא מספק אתכם, לא סביר להניח שתמצאו על המדפים את היינות של ‘בית אל’, אבל אם תמצאו בתחתית מדפי חנויות היין את מה שנותר מהיינות של יקב הבוטיק המוצלח הזה – תודיעו לנו ונרוץ לרכוש גם. טווח מחירים: (80-200). ואם תמצאו מגנום (1.5 לי’) מיצירת הפאר ‘מג’סטיק’ של ‘בית אל’ – הוא שווה גם 600 ₪ בשקט ויתיישן היטב לטווח ארוך.

כמובן שאם אתם עדיין בעניין של יקבים מובילים, ניתן עוד שתי טעימות אפשריות מהיקבים הגדולים:

‘יקבי ברקן’ מציעים מארז מהודר וחגיגי המכיל שני יינות מסדרת האיכות ספיישל רזרב: קברנה סוביניון בציר 2014 ושיראז בציר 2013. המארז מכיל גם קפסולות אספרסו קימבו ו-2 כוסות אספרסו איכותיות. עלות המארז כ-150 ₪. שימו לב שבקבוק מסדרת ספיישל רזרב נע בפני עצמו על מחיר של 60-70 שקלים, ועל כן מדובר במבצע שמייקר מעט את היין עצמו, כך שאם אין לכם צורך במארז, אל תתפתו.

כמובן, שאם אתם רוצים לפנק מישהו תוכלו לתת לו את יין הדגל של יקבי ברקן ‘סופרייר’ קברנה סוביניון, בציר 2013 במארז עץ מרהיב וחגיגי שנמכר בחנויות המובחרות בכ- 225 ₪.

שימו לב: הכשרות של ‘ברקן’ היא בד”ץ חוג חתם סופר פ”ת, בד”ץ בית יוסף וכשרות הגר”ד לנדו – בדקו אם המקבלים מכם סומכים על כשרויות אלה.

רק בד”ץ העדה החרדית?

אך בדיוק לשם כך הוקמו יקבי 1848 ו’טפרברג’ הנושאים את חותמת הבד”ץ של העדה החרדית. הדור השישי של 1848 לא יעלה על השבעים וחמישה שקלים, והוא שווה במיוחד. ואם חשקה נפשכם ביין מוצלח מעל 100 שקלים, תוכלו לקנות את הדור השביעי (100-110) או את הרזרב, כשכאן עליכם לבחור דווקא במרלו המשובח יותר מהקברנה (150-165).

בגזרת הטפרברגים, סדרת ה’אסנס’ מכילה קברנה, מרלו ומלבק ומחירה נע בין 89-100 ₪. אלא שרק המלבק 2014 מתוכה שווה את מחירו. במקביל, אם אתם חובבי פורט, תוכלו ליהנות גם מהפורט שבסדרה זו.

בסדרה הזולה יותר, אך זו שעדיין לא תמצאו ברשתות השיווק, תמצאו את הדבוטאז’ מסדרת אינספייר, בציר 2016, שמחירו נע בין 60-65 שקלים אך יכול להגיע למבצע של 2 ב-100 או 2 ב-110, תלוי במקום שבחרתם לפתוח בו את כיסכם ואת כוסכם.

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture