אלעד. צילום: ויקיפדיה

לראשונה: הסכם גג במגזר החרדי בעיר אלעד

הערב אושר התכנית להסכם הגג באלעד לבניית כ-13 אלף יחידות דיור, תקציב של כ-230 מיליון ש"ח עבור מבני ציבור ותשתיות לעיר הקיימת ובניית מליוני מ"ר לתעשיה ומסחר • ראש העיר: "מדובר בבשורה היסטורית עבור פתרון מצוקת הדיור החרדית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אלעד מציגה בשורת ענק למצוקת הדיור החרדי. ועדת התכנון והפיתוח (ות"פ) במטה הדיור הלאומי שבמשרד האוצר אישרה הערב (רביעי) את הסכם הגג להרחבת אלעד. מדובר כמעט בהכפלת מספר יח"ד בעיר בשני שלבים, לכדי כ-13 אלף יחידות דיור חדשות שיתווספו לעיר, בה יש כיום כ-7,500 דירות, הקמת אזורי תעסוקה ומסחר בהיקף של מיליוני מ"ר, ושיקום ושדרוג תשתיות העיר הקיימת. הסכם הגג צפוי להגדיל את אוכלוסיית העיר לכדי כ- 100 אלף תושבים.

בשלב ראשון מדובר על כ-6,000 יחידות דיור שייבנו בתוך תחומי הקו הכחול של העיר אלעד, בעיקר בצפונה, וכן בשטח 'כפר ויקטוריה' בדרומה. כמו כן נכללת בהסכם הקמת אזורי מסחר ותעסוקה במשולש העסקים ממערב לעיר, צמוד לכביש 6, בהיקף של מיליוני מ"ר. מרכז שיעניק עוגן כלכלית יציבה לאלעד המתרחבת, ובעירייה מציינים כי שיעור התעסוקה בקרב האוכלוסייה בעיר הוא הגבוה במגזר החרדי, ועומד על כ-75%.

סך התקציב הכלול בהסכם הגג, שיוענק לעיר אלעד עבור שדרוג ושיקום העיר הקיימת, עומד על 236 מיליון ש"ח. מתוכם עשרות מיליונים עבור בניית מוסדות ציבור, מוסדות חינוך ועוד, אשר מותאמים במיוחד לצרכי המגזר החרדי. כמו כן בתקציבים שיקום ושיפור התשתיות, סלילת והרחבת כבישים כדי לאפשר קליטת אלפי דיירים חדשים לעיר. כלל תקציב ההסכם מסתכם בכ-3.1 מיליארד ש"ח.

במקביל, מקיימת ועדת הגבולות הגיאוגרפית בימים אלה מרתון דיונים, על מנת לאפשר סיפוח שטחים נוספים ממועצה אזורית חבל מודיעין, על מנת לאפשר את הפשרת שטח האש לבניה עבור העיר אלעד. מדובר על שטח שיאפשר בניית עוד כ-8000 יחידות דיור.

ראש העיר הרב ישראל פרוש אמר כי "מדובר בהסכם היסטורי, המהווה בבשורה של ממש עבור אלפי בתי אב סובלים היום ממצוקת הדיור. אלעד, הממוקמת במרכז הארץ, סמוך לכל ריכוזי המגורים של הציבור החרדי והדתי, היא הפתרון המושלם עבורם. אני רוצה להודות לידידי יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה הרב אברהם שטרן, שפעל במסירות רבה והוביל בשיתוף פעולה עם הצוות המקצועי בקידום התוכניות". כמו כן הודה ראש העיר לשר השיכון מר יואב גלנט ולמנכ"ל המשרד חגי רזניק שהובילו את ההסכם.

עוד מוסיף ראש העיר בהתייחסו לתוכניות הסיפוח עבור שלב ב' של הרחבת העיר, כי "ישנם גורמים בארגונים הירוקים השונים שמנסים להעלות טענות על סכנות ליערות הסמוכים לעיר אלעד וכן למסדרון האקולוגי הסמוך לאלעד. מדובר בטענות שאינן נכונות, משום שבקשת הסיפוח של השטחים הללו היא דווקא כדי לשמור על שטחים ירוקים בתוך תחומי העיר. אין ולא הייתה לנו שום כוונה להרוס את היער עבור בניה. יש מספיק שטחים לבניה גם בלי לכרות את העצים".

יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובניה ויו"ר דגל התורה באלעד הרב אברהם שטרן אומר כי, "הסכם הגג יכול היה להיחתם כבר לפני שנה וחצי אך המתין עד כה רק בשל דאגת ראש העיר הרב ישראל פרוש שהסכם הגג יכוון את העיר ליציבות כלכלית ויכלול שיפוץ ופיתוח של העיר הוותיקה, השקעה אמיתית בפיתוח מוסדות ציבור ושטחים ירוקים ופתוחים, בשילוב ופיתוח של היער יחד עם השכונות הוותיקות של העיר, ועל כך עמלו הצוותים רבות, עד לגמר שנחתם היום".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture