ראשי הערים ירושלים ותל אביב. Miriam Alster/FLASH90

סקר: ראשי הערים שזוכים לתמיכה ואלו שצריכים להתחיל לדאוג

מראש העיר של באר שבע המקבל למעלה משמונים אחוזי תמיכה, ועד לראש עיריית רמת גן הסוגר את הרשימה עם 16% בלבד: סקר מקיף בדק את מידת האהדה של ראשי הערים העומדים לבחירה בעוד כחצי שנה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הבחירות לרשויות המקומיות מתקרבות, וראשי הערים נערכים למשימה. יש בהם כבר כאלו שהודיעו כי לא יתמודדו על קדנציה נוספת בבחירות, ויש מי שמחממים את המנועים. סקר של מכון המחקר "סי. איי. מידע שיווקי" בראשות המנכ"ל נועם רז ובשיתוף "פאנל וויו" שהוכן עבור וואלה! NEWS מציג היכן עומדים ראשי הערים שנמצאים בסערה תקשורתית, פוליטית ופלילית, ומה מעמדם בקרב תושביהם. הסקר בדק אם יתמכו התושבים קדנציה נוספת או שמא הם מתנגדים להמשך כהונתם. הסקר נעשה במדגם מייצג בקרב 1,500 תושבים מעל גיל 17 בעלי זכות בחירה ב-11 מהערים הגדולות בישראל.

מי שיכול להיות רגוע, הוא ראש עיריית באר שבע. רוביק דנילוביץ', בן 47 הוא ראש העיר השמיני של העיר ונבחר בשנית בשנת 2013 עם כ-92% מקולות הבוחרים. בדומה להלך הרוח בבחירות הקודמות, דנילוביץ' שומר על מגמת תמיכה גדולה: 82% מהמשתתפים בסקר אמרו כי ירצו שימשיך בתפקידו, 8% ענו כי לא ירצו שימשיך בתפקידו ו-10% לא יודעים.

ראש עריית גבעתיים רן קוניק, בן 50 הוא ראש העיר השישי של העיר גבעתיים ונבחר בבחירות בשנת 2013 עם 51% תמיכה מקולות הבוחרים. בסקר הנוכחי לקוניק יש תמיכה של 70% מהנשאלים שהודיעו שימשיך בתפקידו, 7% אמרו כי לא ירצו שימשיך בתפקידו, ו-22% מהמשתתפים בסקר ענו כי הם לא יודעים.

ראש עיריית חולון מוטי ששון בן 71 הוא ראש עיר ותיק, בשנת 2013 הוא נבחר לתקופת כהונה חמישית עם 62.9% תמיכה ברחבי העיר. בסקר הנוכחי ששון מקבל 48% תמיכה מתושביו הנדגמים שאמרו כי ירצו שימשיך בתפקידו, 35% ענו כי לא ירצו שימשיך בתפקידו ו-17% ענו כי הם לא יודעים.

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג בת 66 ראש עיר ותיקה המכהנת מאז שנת 1998 ונבחרה בשנת 2013 לקדנציה רביעית עם 72% תמיכה מצד תושביה. מעל פיירברג בשנה האחרונה מרחפת עננה של חשדות בפלילים, לאחר שבמרץ האחרון המליצה המשטרה להעמידה לדין בגין אשמת קבלת שוחד והיא כעת מחכה להחלטת הפרקליטות בעניינה. לצד חשדות אלו והסיקור השלילי אליו נחשפה בשנים האחרונות, סקר זה מראה כי האהדה כלפיי פיירברג ברחבי העיר ממשיכה להיות חזקה. 47% הביעו את רצון שתמשיך לכהן כראש העיר, 35% השיבו כי לא ירצו שתמשיך בתפקידה ו-18% עדיין לא יודעים.

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בן 58 נבחר בשנת 2013 עם 51% תמיכה. ברקת רומז חדשות לבקרים כי הוא הולך להתמודד בבחירות הארציות במסגרת הליכוד, אך טרם הודיע על כך, וסביר להניח שיתמודד לקדנציה נוספת בבחירות לראשות העיר. בסקרו הנוכחי ברקת מקבל 43% תמיכה מתושביו הנדגמים שהביעו רצון שימשיך בתפקידו, 31% ענו כי לא ירצו שימשיך בתפקידו, ו-26% עדיין לא החליטו.

מיד אחריו ברשימה נמצא ראש עירית תל אביב רון חולדאי בן 71 מכהן בתפקידו מאז שנת 1998. בשנת 2013 נבחר לכהונה רביעית עם 53% תמיכה.בסקר זה קיבל חולדאי מתושביו 39% תמיכה, 31% מתנגדים ו 31% לא יודעים. יש לציין כי מלבד איש העסקים יאיר צברי, אף מועמד עדיין לא הודיע על התמודדותו בבחירות מול חולדאי.

ראש עיריית פתח תקווה ,איציק ברוורמן בן 59 זוהי הקדנציה הראשונה של ברוורמן בתפקיד ראש העיר, כשבשנת 2013 לא הצליח לנצח את יריביו בסבב הראשון ונאלץ לקיים סביב בחירות שני כדי להבטיח את בחירתו. בסיבוב הראשון קיבל 25% מכלל הקולות, ומאחר ואף מתמודד לא הגיע למכסת ה-40%, נערך סביבו שני בינו לבין ראש העיר המכהן אורי אוהד אז נבחר לתפקיד עם 58% תמיכה. על פי הסקר מעמדו של ברוורמן אינו יציב, והתמיכה בו עומדת על 36%. מנגד, 35% ענו כי אינם תומכים בברוורמן, ו-30% נוספים אמרו כי אינם יודעים.

ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי בן 60, זוהי הקדנציה השנייה של לסרי, כשבאוקטובר 2013 נבחר בתמיכה של 54% מקולות הבוחרים. על רקע הסערות בעיר סביב פתיחת עסקים תוך חילול קדושת השבת, אחוזי התמיכה של לסרי בסקר הנוכחי ירדו ל-28%. 54% ענו כי הם מתנגדים לכהונה נוספת ו-17% אינם יודעים.

ראש עיריית חיפה יונה יהב בן 73, מכהן בתפקיד מאז שנת 2003 וזוהי הקדנציה השישית שלו כראש העיר, כאשר בשנת 2013 גבר על יריבו ניצב יעקב בורובסקי עם 49% תמיכה. בסקר זה אחוזי התמיכה של יהב עומדים על 24% בלבד. 55% הביעו כי הם מתנגדים להמשך כהונתו ו-28% השיבו כי הם עדיין לא יודעים.

ראש עיריית ראשון לציון דב צור בן 62 נבחר לכהונה שנייה בשנת 2013 עם מספר גבוה של אחוזי תמיכה של 71% ונחשב עד לא מזמן לראש עיר אהוד. אלא שעם התפוצצות פרשת דוד ביטן ושורת המעצרים שלו ושל בכירים בעירייה – מעמדו ברחבי העיר עומד בסימן שאלה. צור חשוד בעבירות של שוחד, מרמה, הפרת אמונים והלבנת הון. הסקר מציג ירידה תלולה של צור באחוזי התמיכה. על פי הסקר צור זוכה ל-17% בלבד תמיכה בקרב תושביו 55% לא ירצו שימשיך ן-28% לא יודעים.

ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר בן 69, זוהי כהונתו הראשונה של זינגר בתפקיד ראש העיר, הוא נבחר בשנת 2013 עם 52% מול כרמל שאמה-הכהן שזכה ב-37.4%. כהונה שהחלה ברגל שמאל כשבתחילת כהונתו נעצר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות. הפרקליטות הודיעה לאחרונה כי תעמיד את זינגר לדין בכפוף לשימוע באשמה של שוחד עבירות מרמה והפרת אמונים. בקרב תושבי רמת גן שנדגמו בסקר 16% הביעו תמיכה וירצו שימשיך לכהונה נוספת, 44% ענו כי לא ירצו שימשיך לכהונה נוספת ו-40% לא יודעים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ראש עיר צריך לעשות למען התושבים ולא למכור סיפורים ותירוצים. לכן ברוורמן בפ"ת ילך הביתה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture