סוער בבחירות ברחובות: עם מי ירוצו דגל התורה, יחד וחב"ד?

בדגל התורה מתלבטים האם לרוץ עם אגודת ישראל או להמשיך את הרשימה המשותפת עם ש"ס. חב"ד החליטה לפרוש מהריצה המשותפת עם הבית היהודי ומפלגת יחד מתכוננת להריץ רשימה למועצת העיר • האם יהיה אחדות בעיר או פיצול רשימות?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אגודת ישראל החליטה להתמודד הפעם עצמאית בעיר רחובות, כאשר מטעם המפלגה ירוץ למועצת העיר פנחס הומינר, איש חסידות קרעשטניף. אומנם אין לאנשי החסידות די קולות על מנת להכניס נציג לעירייה, אך באגודת ישראל מתכננים קמפיין שיפנה גם לציבור הכללי, להם מזכירים את העזרה שהעניק הומינר לאזרח הקטן, ומקווים להצליח לעבור את אחוז החסימה.

במערכת הבחירות הקודמת, התמודד הומינר כנציג אגודת ישראל יחד עם רשימת הבית היהודי. הוא מוקם במקום השלישי עם הסכם רוטציה למקום השני, ולאחר שהמפלגה המשותפת הצליחה להכניס רק 2 נציגים, סירבו אנשי הבית היהודי לכבד את ההסכם והומינר נותר בחוץ. הסכסוך הפוליטי הגיע אל בית המשפט שקבע כי מעשיהם אינם הגונים, אך אין אפשרות חוקית לכפות הסכמים פוליטיים מעין אלו.

במקביל, בבחירות האחרונות התמודדו ש"ס ודגל התורה יחדיו במסגרת רשימת שס"ד, זאת לאחר שבעבר התמודדו יחד ש"ס ואגודת ישראל תחת השם שס"ג. כעת, לקראת הבחירות המתקרבות ולאחר שגם אגודת ישראל וגם ש"ס כבר החליטו כי הם מתמודדים למועצת העיר בנפרד, עולה השאלה מה יעשו בדגל התורה ולמי יחברו הפעם.

על פי דיווח בעיתון 'יום ליום', בש"ס מקווים לשחזר את ההישג של הבחירות האחרונות על ידי ריצה משותפת, אך הכל עדיין פתוח. ללא ריצה משותפת עם דגל התורה, ייתכן וסיכוייה של אגודת ישראל להצליח יהיו נמוכים יותר, אך בסביבתו של הומינר אומרים לנו כי בכל מקרה הוא ימשיך בהתמודדותו עד הסוף, וכי הוא בטוח שקולותיהם של רבים מכלל תושבי העיר להם סייע גם בשנים בהם לא היה חבר עירייה, יכניסו אותו למועצת העיר רחובות.

בתוך כך, 'קו עיתונות' מדווח כי גם חב"ד שוקלת לפרוש ממפלגת הבית היהודי ולא לתמוך בה בהתמודדות הקרובה למועצת העיר לאחר שבמפלגה הדתית החליטו לא לאפשר לחב"ד לקבוע את זהות הנציג השלישי ברשימה, שם הם רוצים להציב את יוני עפג'ין,דמות מוכרת בעיר, מתוך תקווה כי הדבר יוסיף להם קולות בקלפי.

בחב"ד ראו בכך הפרה בוטה ומשהבינו כי על כהן הנבוך מופעלים לחצים מגבוה שיגרו בכיר בקהילה לבשר לו כי הם כבר לא רואים עצמם מחויבים להבנות שהושגו. יצוין, כי בחב"ד יש מי שמנסה גם בימים אלו לגשר על הפערים שהתהוו מול כהן, אך גורם בחסידות טוען כי "אמינותו של כהן נסדקה וכי יהיה זה מורכב לבנות אותו מחדש".

במקביל, מפלגת יחד שגרפה בבחירות האחרונות לכנסת אלפי קולות מתושבי העיר מתכננת להריץ רשימה למועצת העיר רחובות. כפי שכבר דווח בעבר בJDN, למרות שמפלגתו של אלי ישי נכשלה בבחירות לכנסת ולא עברה אחוז החסימה הגבוה, הוחלט בתנועה להריץ רשימות לעיריות בערים בהם זכתה המפלגה למספר קולות גבוה.

על פי דיווחים, גורמים בכירים בחב"ד מנהלים בימים אלו מגעים עם מפלגת 'יחד' של אלי ישי ובוחנים אפשרות לריצה ברשימה אחת. בפועל, גם קהילת חב"ד וגם מפלגת הבית היהודי מנהלות מגעים בו זמנית ובמקביל עם מפלגת 'יחד' שכאמור, על פי פילוח תוצאות הבחירות לכנסת ב- 2015, גרפה מפלגת 'יחד' ברחובות סך קולות השווים לשני מנדטים במועצת העיר.

עם זאת, בחסידות חב"ד המעריכה את כוחה כשווה ערך ל- 1400 קול, יש מי שמהרהר אם לא הגיעה העת למתג את עצמם כמפלגה עצמאית ואגב כך להתמודד בבחירות הקרובות על מקום במועצה. כעת נותר לבדוק ולעקוב האם בסוף יבשילו המגעים בין חלק מהמפלגות לריצה משותפת או שמא נראה את ש"ס, אגודת ישראל, דגל התורה, חב"ד, יחד והבית היהודי מתמודדים כל אחד בנפרד למועצת העיר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture