צילום: Pixabay

מי המיליארדר הצעיר בעולם, כמה ישראלים ברשימה והיכן מתגוררים הכי הרבה מיליארדרים?

רשימת פורבס שפורסמה משקפת שיאים חדשים בעולם המיליארדרים. הרשימה ארוכה משנים קודמות, ובתוכה 28 ישראלים • מי הישראלית במקום הראשון? • למרות הקורונה ומשבר כלכלי חריף שטלטל המונים ברחבי העולם היתה זו דווקא שנת שיא של בעלי ההון בעולם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

כבכל שנה מאז 1986 מפרסם מגזין פורבס את רשימת המיליארדרים העולמית השנתית והשנה כפי שמסתמן מהערכות השווי המעודכנת לשנת 2021 היא מרתקת במיוחד. למרות הקורונה, הסגרים, המגבלות ומשבר כלכלי חריף שטלטל המונים ברחבי העולם היתה זו דווקא שנת שיא של בעלי ההון בעולם.

מספר המיליארדרים ברשימת העשירים בעולם של פורבס, הגיע לשיא של 2,755. כ-660 מיליארדרים חדשים נולדו בשנת הקורונה והם שווים כיום כ-13.1 טריליון דולר, 64% יותר מההון המצרפי של המיליארדרים ברשימה שפורסמה רק לפני שנה אשר עמד על כ-8 טריליון דולר "בלבד".

גל העושר הנוכחי הביא עימו גם שיא של לא פחות מ-493 מצטרפים חדשים לרשימה – כשלפי החישוב הפשוט במהלך השנה האחרונה נולד מיליארדר חדש בכל 17 שעות. סין אחראית על מספר המיליארדרים החדשים הגבוה ביותר (210), כפול ממספר אלו שהגיעו מארה"ב (98).

על פי הדירוג לשנת 2021 של פורבס המיליארדרית החדשה ברשימה עם העלייה הגבוהה ביותר היא מרים אדלסון, שההון האישי שלה כיום הנזקף בעיקר לזכות אימפריית הקזינו אותה ירשה מבעלה המנוח שלדון אשר נפטר בינואר האחרון מוערך על ידי פורבס ב-38.2 מיליארד דולר. אדלסון היא גם הישראלית העשירה ביותר והיחידה שצברה הון העולה על 100 מיליארד שקל.

הרשימה הישראלית המלאה:


עוד עולה מהרשימה של פורבס כי דיוויד להמן בן ה-18 מגרמניה הוא המיליארדר הצעיר ביותר. הונו של להמן נאמד ב-3.3 מיליארד אותם הרוויח בירושת מניות של רשת הפארם הגרמנית DM-drogerie market מאביו והוא ממוקם במקום ה-925 ברשימה של פורבס.

לפי הרשימה של פורבס, רבע מהמיליארדרים מתגוררים ב-10 ערים בלבד, ו-10% בארבע מטרופולינים בסין. כל זה לא ממש חדש, אבל נתון אחד מהווה מהפך – בפעם הראשונה מזה שבע שנים ניו יורק מאבדת את מקומה כעיר שמאכלסת הכי הרבה מיליארדרים לטובת בייג’ין, שהוסיפה השנה 33 מיליארדרים חדשים וכעת היא ביתם של לא פחות ממאה. ניו יורק צמוד במקום השני עם 99.

עם זאת, הונם המשותף של המיליארדים הניו יורקים מגיע ל-560 מיליארד דולר, לעומת 484 של עמיתיהם מבייג’ין.

ומי בצמרת הרשימה העולמית?

ג'ף בזוס, מייסד אמזון, ניצב גם השנה בראש הרשימה והוא האיש העשיר בעולם עם הון של 177 מיליארד דולר. ברשימת המיליארדרים השנה יש ארבעה אנשים ששווים לא פחות מ-100 מיליארד דולר ומעלה – לעומת אחד בלבד (בזוס) ברשימה של השנה שעברה.

אילון מאסק, מייסד טסלה ויצרנית הרקטות SpaceX ממוקם מיד אחריו ברשימה עם שווי מוערך של 151 מיליארד דולר. מאסק רשם בזכות הזינוק המטאורי במניית טסלה השנה קפיצת שווי מדהימה של 125 מיליארד דולר וניתר מהמקום ה-31 ישירות למקום השני (כשלפרקים בשנה החולפת אף עקף את בזוס והחזיק בתואר האיש העשיר בעולם).

המיליארדר צרפתי ברנאר ארנו, מי שעומד בראש תאגיד LVMH ומחזיק בלא פחות מ-70 מותגי פרימיום ממוקם ברשימה במקום השלישי ברשימת עשירי העולם עם הון כולל של 150 מיליארד דולר – פי שניים משוויו בשנה שעברה.

בייל גייטס, שבמשך שנים ארוכות במהלך העשור שעבר החזיק בתואר כאיש העשיר בעולם מסתפק כיום במקום הרביעי עם 124 מיליארד דולר (לעומת 98 מיליארד דולר בשנה שעברה). גייטס, מייסד ענקית הטכנולוגיה 'מיקרוסופט' מתרכז כיום יחד עם אשתו מלינדה בעשייה פילנתרופית כיו"ר 'קרן ביל ומלינדה גייטס', קרן הצדקה הפרטית הגדולה בעולם.

את החמישייה הראשונה ברשימת המיליארדרים העולמית חותם היהודי העשיר ביותר בעולם, מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג עם הון מוערך של 97 מיליארד דולר (לעומת 54.7 מיליארד דולר בשנה שעברה).

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture