עצרת במלאות י"א חודש להרב מאיר רווח זצ"ל

קהל רב ובראשם גדולי תורה, רבנים התאספו במלאת יא' חודש לעצרת מספד והתעוררות הגאון הרב מאיר רווח זצ"ל נשאו דברים: גיסו האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא, הרה"ג ר' שלמה דיין ראש מוסדות "תולדות יצחק", הרה"ג ר' משה אבוחצירא ראש כולל ע"ש "בבא סאלי", הרה"ג ר' שלמה פרץ רו"מ "הדרת יוסף", והגאון רבי מיימון מלכה חבר לשכת הרבנות אשקלון

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

קהל רב ובראשם גדולי תורה, רבנים התאספו במלאת יא' חודש לעצרת מספד והתעוררות בבית הכנסת "תורה ותפילה" למקים עולה של תורה, מעמודי ההלכה וההוראה באשקלון, אשר העמיד תלמידים הרבה הגאון הרב מאיר רווח זצ"ל חבר לשכת הרה"ר רב שכונת שמשון ורב בית הכנסת "תורה ותפילה".

לאחר תפילת מנחה נשא דברים גיסו האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא, שהזכיר את הפסוק 'קומי עורי כי בא אורך' ורמז את שמו של הרב זצ"ל "מאיר" שהאיר בתורתו את העיר אשקלון ובפרט כאן בקהילה ובבית הכנסת בשיעורי ההלכה הנודעים. בדבריו פנה למשתתפים ולתלמידיו להמשיך בחיזוק התורה במקום הקדוש הזה וכך הקב"ה יציל אותנו מהחושבים אלינו לרעה וישלח לנו את משיח צדקנו במהרה.

הרה"ג ר' שלמה דיין ראש מוסדות "תולדות יצחק" ובעל שו"ת "עטרת שלמה", בדבריו ריגש את הקהל כשסיפר על שנותיו הראשונות של הרב רווח זצ"ל בישיבת "שארית יוסף" שהיתה בשנות העליה ממרוקו, בתקופה קשה ובעניות גדולה וציין את מסירותו הגדולה ללימוד התורה מתוך צער עם תנאים קשים והיה לומד יחד איתו בחברותא. וסיפר שהרב זצ"ל היה בוכה בדמעות שליש ומתפלל ליד ארון הקודש ביום ובלילה שהקב"ה יפתח את ליבו לתורה והקב"ה שמע את תפילתו ונעשה לאחד המתמידים שבישיבה, כל התלמידים ידעו שהיה לסמל ולדוגמא.

הרה"ג ר' משה אבוחצירא ראש כולל ע"ש "בבא סאלי", הזכיר את ההכנה קבלת מתן תורה והעיתוי בימים הללו מתאים המיוחד לזכרו של הדוד הרב זצ"ל שכולו היה תורה וממחזיקי העולם בתורתו. אנו זוכרים תמיד כשנפגשנו עימו, דיברנו רק בדברי תורה אין אצלו דיבורים של חולין, ידע ללמוד בעיון והיו לו שאלות בעמקות בהלכה, היתה לו שמחה גדולה כשהיו מדברים בדברי תורה וכשהיה מגיע לבית אבינו האדמו"ר רבי ברוך לא היה מדבר אלא כשהיו מכבדים אותו והיה מתמלא בשמחה גדולה שהיה צריך לשוחח בדברי תורה, לכן רבי מאיר זצ"ל מלמד אותנו שעל כל אחד ואחד מאיתנו "לקחת צידה לדרך" והצידה לדרך היא ללמוד ולעסוק בתורה בכל עת.

הרה"ג ר' שלמה פרץ רו"מ "הדרת יוסף", ציין שלאחר חתונתו למדו יחד בחברותא בכולל ב'ישיבת אשדוד' כשכל היום השקיעו בתורה בלימוד עיון בגמרא ובהלכה. התורה היתה כל משוש חייו, היה לו ידע עצום בתורה ובהלכה והכל היה מתוך עמל התורה ולכן זכה לכך. אנו גם כן נתחזק ללכת בדרכו להיות מחוברים לתורה ונזכה לגאולה השלמה במהרה.

לאחר תפילת ערבית התקיימה סעודת מצוה בה נשא דברים הגאון החריף האמיתי רבי מיימון מלכה חבר לשכת הרבנות אשקלון ומי שהיה ידידו הקרוב והיה לומד עימו יחד במשך עשרות בשנים, הרב רווח זצ"ל לא היה רק ידיד נפש, אלא הרגשתי שאני הייתי בשבילו כאחיו הגדול ונפשי היתה קשורה בנפשו, המנוח היה מציאות איש של תורה עם דרך ארץ, למרות שהיה רב מחלקת הנישואין במשך שנים, היה גם בעל חסד וידוע במידת הצניעות.

המנוח ידע לתת את התורה בנעימות, להרגיש את השני את ה'בין אדם לחבירו', חבל על דאבדין, הפסדנו אדם גדול, שיעתיר בתפילה על כל המשפחה ונזכה לתחית המתים במהרה.

הרב מאיר רווח זצ"ל

 

 

 

 

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture