מעמד "כבוד התורה" לתלמידי ישיבה לצעירים "אמרי חיים" קרית ויזניץ ב"ב

תחושה עליאית של רגשי כבוד התורה אפפה את המשתתפים במעמד הנשגב של 'כבוד התורה' לכבודם של עמלי התורה הצעירים תלמידי ישיבה לצעירים" אמרי חיים" שבקרית מלך רב בראשות מרן אדמו"ר שליט"א, אשר עמלו ויגעו בעמלה של תורה בהתמדה רבה, וב"ה זכו לעמוד בכור המבחן בפני גדולי ישראל שליט"א שהפליאו את ידיעותיהם.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

המעמד התקיים באולמי קונטינטטל בבני ברק ביום שני פרשת בלק יב תמוז יום היא"צ של הבה"ח נחמן פעלדמאן ז"ל בן יבדלחט"א הרה"ח ר' יוסף אריה שליט"א תלמיד הישיבה אשר לשמו ולזכרו הוקם קרן הפרסים "זכרון נחמן".

בבוקרו של יום זכו בני הישיבה הקדושה להתפלל תפילת שחרית בצוותא חדא עם מרן אדמו"ר שליט"א שהגיע להתפלל עם תלמידי הישיבה בהיכל הישיבה.

כהכנה דרבה לתפילה השכימו בני הישיבה באשמורת הבוקר ולמדו סדר לימוד של שלוש שעות רציפות, באמצע סדר הלימוד הגיע מרן אדמו"ר שליט"א להיכל הישיבה ופניו הביעו קורת רוח מרובה.

לאחר התפילה הסב מרן אדמו"ר שליט"א למסיבת לחיים, בדבריו הרחיב על גודל מעלתם של עמלי תורה, כי העיקר הוא העמל והיגיעה, ואלו שעמלים ויגעים בתורה הקדושה הם אלו שצומחים לגדולי ישראל.

כאמור בשעות הערב התקיים מעמד 'כבוד התורה' לכבודם של הצורבים הצעירים שיחיו, בראשות מרן אדמו"ר שליט"א, ובהשתתפות הבוחנים הרבנים הגאונים שליט"א, צוות הרוחני שליט"א, הורים וסבים, וחתני השמחה תלמידי הישיבה הקדושה שיחיו.

פתח והנחה את המעמד המשגיח הרה"ג ר' יעקב גדליה ברקוביץ שליט"א הוא קידם בברכה את המשתתפים, ברוב התרגשות הוא שיתף את המשתתפים בחויות הרוחניות הנעלות אותן חוו וחווים בני הישיבה הקדושה מדי יום ביומו בישיבה, במיוחד ציין את החזרה הגדולה על כל מסכת סוכה שהתלמידים היקרים גילו כוחות נפלאים של יגיעת התורה בהתמדה מרובה במשך שעות ארוכות.

לאחמ"כ נשא דברים הרה"ג רבי מרדכי גליק שליט"א ר"מ בישיבה לצעירים "ישועות משה" שבקרייתנו הקדושה סב לאחד מתלמידי הישיבה, הגר"מ שליט"א הביא את דבריו הנוראים של הגאון רבי יונתן אייבשיץ זצ"ל ביערות דבש שאלו שצמחו לגדולי ישראל לא היו דוקא בעלי הכשרונות אלא דוקא אלו שהוריהם שפכו דמעות כמים בתפילה לבורא עולם לראות בנים ובני בנים עוסקים בתורה ובמצוות. בהמשך דבריו מסר עדות אישית בתור סב לאחד התלמידים על התמסרותם הרבה של צוות הישיבה שליט"א לתלמידים ועל הפירות הנפלאים שיוצאים בס"ד מתחת ידיהם.

לאחמ"כ נשא דברים ראש הישיבה הגאון רבי אברהם חיים פרל שליט"א הוא הרחיב על גודל השמחה של תלמידי הישיבה, הוריהם שיחיו, וצוות הישיבה שליט"א, בהמשך דבריו פנה להורי התלמידים שיחיו שיקדישו מזמנם להרבות בתפילה למען הצלחת בניהם בתורה ויראת שמים כי הכל תלוי בזה. כמו"כ הזכיר את הבה"ח נחמן פעלדמאן ז"ל שהמעמד מתקיים ביום היא"צ שלו ולשמו ולזכרו, נחמן ז"ל היה בחור דורש ומבקש את ה' בכל ליבו ובכל נפשו וכל זאת בהצנע לכת.

לאחריו נשא דברים המנהל הרוחני הגאון רבי יעקב מאיר שטיינמץ שליט"א מראשי ישיבת רוז'ין סאדיגורה הוא הרחיב על כך שעל הרוצה לגדול בתורה עליו לאחוז בב' בחינות מנוגדות, מחד לשאוף לגדלות ולידיעת כל התורה כולה, ומאידך, לייקר ולשמוח כל רגע וכל מימרא שזוכים ללמוד, הוא קרא להורים ולתלמידים לאמץ ב' בחינות אלו, להאמין בכוחות הטמונים בבחורים היקרים שיחיו, ובס"ד בודאי יצמחו לגדולי תורה.

בהמשך דבריו תיאר בפני המשתתפים את האוירה הרוחנית העילאית השוררת בישיבה הקדושה, וציין לשבח את המסירות של כל הצוות הרוחני באופן נעלה.

בהדרת כבוד ובחרדת קודש קיבלו את פני מרן אדמו"ר שליט"א אשר טרח להגיע במיוחד להשתתף במסיבה זו לכבודם של הצורבים הצעירים שעות ספורות טרם המראתו לחלדודנא,

כאן פתח בדברים הגאון הגדול רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א רב מערב בני ברק וגאב"ד שערי הוראה אשר בחן את תלמידי הישיבה שיחיו על כל מסכת סוכה, הוא הביע את התרשמותו העמוקה משליטתם בחומר הנלמד, והעיד כי טייל איתם ארוכות וקצרות בכל דפי המסכת ישר והפוך והפליאו בידיעותיהם באופן נפלא עד למאד.

הס הושלך עת פתח מרן אדמו"ר שליט"א במשאו, בדברות קדשו הרחיב אודות מעלת העמלים בתורה, וכי ב"ה תלמידי הישיבה יושבים והוגים בעמלה של תורה ומתעלים בעבודת השי"ת בדרך החסידות כפי שחינכו אותנו רבוה"ק, הוא ציין לשבח את הצוות הרוחני שליט"א שמשקיע כוחות עצומים בתלמידים היקרים בהתמסרות נפלאה, וב"ה רואים ברכה מרובה בעמלם.

בהמשך דבריו הזכיר שהמעמד מתקיים ביום היא"צ של הבה"ח נחמן פעלדמאן ז"ל אשר היה דוגמא חיה של בחור שבכח עמלו ויגיעו הגיע למעלות רמות בתורה ובעבודת השי"ת, מרן אדמו"ר שליט"א הזכיר את אביו הרה"ח רבי יוסף אריה שיבדלחט"א ואת זקינו הרב החסיד המפו' רבי חיים משה שליט"א שמהוים דוגמא של ערליכע חסידישע אידן ועמלים בתוה"ק.

מרן אדמו"ר שליט"א מסר תעודת הוקרה מיוחדת לנדיב הנכבד רבי יוסף אריה שליט"א מטעם הנהלת הישיבה כהוקרה על פעליו הברוכים למען הישיבה הקדושה זה כמה שנים.

לאחר מכן עברו תלמידי הישיבה אצל מרן אדמו"ר שליט"א שהאציל על כל אחד ואחד מברכות קדשו כמו"כ העניק לכל או"א תעודת הצטיינות מטעם הישיבה.

בהמשך המעמד חולקו פרסי עידוד יקרי ערך לתלמידי הישיבה ע"י צוות הרוחני הרבנים הגאונים שליט"א.

בסיום המעמד הביע המנהל הרוחני הגרי"מ שטינמץ שליט"א רגשי תודה והוקרה בשם הצוות הרוחני ובשם תלמידי הישיבה להנהלת 'מוסדות התורה והחינוך דקרית ויז'ניץ' ובראשם למנכ"ל המסור הרב יצחק זיידה שליט"א ולמשנהו הרב דוד אריה וינברגר שליט"א ולכל צוות המשרד אשר עומדים תמיד לימין הישיבה הקדושה בעין יפה וברוח נדיבה.

כמו"כ הביע רגשי תודה והוקרה לגופים נוספים העומדים תמיד לימין הישיבה הקדושה, ה"ה: הנהלת 'איגוד מוסדות ויז'ניץ בארה"ק' ובראשם המנכ"ל הרב ישעי' יעקב ורטהימר שליט"א, למרכז החינוכי 'הקשיבה' ולעומד בראשה הרב יוסף גרליץ שליט"א, לארגון 'עזרת תורה לתלמידים' ולעומד בראשה הרב יצחק הערש ויזל שליט"א ולכל העוזרים והמסייעים לישיבה הקדושה בכל עת ובכל שעה.

תודה מיוחדת הביע לשו"מ הרב ברוך משה שמעון ברקוביץ שליט"א על עזרתו התמידית ומסירותו הנפלאה למען הישיבה הקדושה, ובמיוחד למען הצלחת מעמד זה.

בסיום המעמד פצחו תלמידי הישיבה בריקודים סוערים לכבודה של תורה שנמשכו שעה ארוכה בליווי תזמורת.

במעמד הנשגב השתתפו עוד: הגה"צ רבי מנחם ארנסטר שליט"א ראש ישיבת ויז'ניץ, הגאון רבי מרדכי שלמה שטיינמץ שליט"א רב דקרית ויז'ניץ הר נוף בירושלים, הגאון רבי ברוך כץ שליט"א רב ביהמ"ד ויז'ניץ במרכז בני ברק, הגאון רבי יצחק וידר שליט"א רב בבאר שבע, הצוות הרוחני שליט"א הרבנים הגאונים: רבי אשר פולק, רבי כתריאל פקשר, רבי יעקב שמשון ארנסטר, רבי משה גדליה צויבל, רבי בנימין פקשר, רבי ישראל ישעי' רכניצר, רבי אברהם זיידה, רבי עמרם שלום וייס, רבי אלקנה הנדלר, רבי ברוך משה שמעון ברקוביץ.

כמו"כ השתתפו: המשב"ק הרה"ח בנציון שטנגר, הרב יצחק זיידה, הרב ישעי' יעקב ורטהימר, הרב דוד אריה וינברגר, הרב ישראל פנחס פרל, הרב דוד יוסף אונגר, צוות משרד המוסדות: המזכ"ל הר"ר נח מרגליות, מנהל אגף גיוס משאבים ויח"צ  הר"ר ישעי' מילר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי נראה כאן בתמונה האחרונה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture