במעמד מאות שדכנים: 'בית הגפן' נחנך בביתר עילית

עוֹד יִשָּׁמַע בְּעָרֵי יְהוּדָה: מאות שדכנים התאספו בחלוף השבוע האחרון למעמד חנוכת 'בית הגפן' של ארגון השידוכים העולמי 'הגפן' בראשותו של הגאון רבי חיים שמרלר • תוכנת שידוכים שעומדת לחולל מהפכה בתחום, הוצגה לראשונה במעמד • תיעוד ענק

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ביום רביעי, פר' לך לך, נערך מעמד חנוכת הבית בעיר התורה והחסידות ביתר עילית ל'בית הגפן', של ארגון השידוכים העולמי 'הגפן', שנידב הנגיד המפואר רבי יעקב מרדכי יוזשעף שליט"א משכונת מווליאמסבורג שבניו יורק.

ארגון הגפן, בראשותו של הגאון רבי חיים שמרלר שליט"א, רב ביהמ"ד היכל צבי צאנז וראש ישיבת חיי תורה, פועל מזה כמה שנים בהצלחה כבירה עבור מעוכבי הזיווגים. מרכז הארגון בירושלים שוקק חיים במהלך כל ימות השנה, ושולח זרועות וסניפים בשאר ערי הארץ, כאשר גם בארה"ב ובאירופה החלו לפעול משרדי הארגון, שם הם מבשרים תחילתה של מהפכה בתחום השידוכים במגזר החרדי.

מעמד חנוכת הבית החגיגי נערך בהשתתפות מאות שדכנים, בראשות מרנן ורבנן גדולי התורה שליט"א.
המעמד נפתח בהתכנסות המוזמנים ב'בית הגפן' ברחוב קדושת לוי בעיר לשתיית לחיים. במעמד זה השתתפו צוותי משרדי הגפן על כל סניפיו, אורחים ועסקנים. כן השתתף באירוע ראש העיר, הרב מאיר רובינשטיין, העומד לימין הארגון והתפחותו בעיר.

לעת ערב נערכה סעודת מצוה מפוארת באולם 'גולדן סקיי', אותה הנחה הסופר התורני, הרב טובה פריינד שליט"א, אשר פתח בשבח פעולות הארגון בקרב עם ישראל, ובהמשך ציין את האימרא בשם האדמו"ר רבי שלומק'ע מזוועהיל זצ"ל, כי צעד אחד לזולת מונע אלף צעדים צער מעצמו, וכמה חסד יש בפעולות אלה.

את משא הפתיחה נשא הנדיב הנכבד הרב יעקב מרדכי יוזשעף שליט"א, שבדברים חמים ולבביים שיבח את הארגון, שממשרדיו מתפרצים נחלי הדמעות והכאב של אלפים, המצפים בכליון עיניים לשבירת הצלחת בביתם.

הס קודש הושלך באולם שעה שנכנס כ"ק מרן האדמו"ר מתולדת אהרן שליט"א, אשר טרח בבואו ממקום מושבו בירושלים לכבוד המעמד והנאספים. האדמו"ר נשא את ברכת קודשו, ואמר כי "אין קץ לשכרם ואין גבול לגודל האור שנעשה בשמים. שהרי כולם יודעים כי אחת מצרות הדור הגדולות הוא עסק השידוכים, ופשוט שכאשר מתכנסים הרבה שדכנים במטרה לעזור שעושה רעש גדול בשמים". בתום משאו העניק האדמו"ר תעודת הוקרה מיוחדת מאת שדכני הגפן לנדיב הרב יוז'עף.

את מעמד סעודת המצווה כיבדו בנוכחותם כ"ק האדמור"ים מנדבורנא ביתר, הורנסטייפל, ורבנים מכלל הקהילות בעיר.

את המשא המרכזי נשא מייסד ונשיא הארגון, הגאון רבי חיים שמרלר שליט"א, אשר באש קודש זעק את הכאב הגדול שחווים הממתינים ומצפים לישועת השם. הגר"ח שמרלר ציין העלה בנאומו את הסיפור שהתרחש בעיר ראדין בזמן ה'חפץ חיים', עת ריחפה גזירת גיוס לצבא, אז אמר ה'חפץ חיים' לתלמידי הישיבה, "כי גם בסדום בקרב הרעים והחטאים היה איזה-שהוא יסוד חיובי, וזה מה שאמר לוט 'כי על כן באו בצל קורתי'. כלומר: זה הדבר היחידי שיכול להצילם, והקב"ה בוודאי ובוודאי מי שבא בצל קורתו שומר ומציל מכל צרה, אלו העוסקים במצוה רבה זו שבודאי הם בצל קורתו של הקב"ה כמאמר חז"ל שזה עיסוקו של הקב"ה".

בהמשך המעמד נערך פאנל מרתק בענייני שידוכים על ידי גדולי הרבנים בעיר וחברי ביה"ד, הגר"צ ברוורמן שליט"א, הגר"ש איצקוביץ שליט"א, הגר"ש ברזובסקי שליט"א והגר"א שטיגליץ שליט"א, שדנו וענו לשאלות שהועברו בעת המעמד על ידי השדכנים.

התעניינות רבה גררה תוכנת השידוכים 'הגפן אונליין' אשר הוצגה לראשונה במעמד, ע"י שמואל שטמר מ-sh ניהול פרויקטים. המדובר בתוכנה מיוחדת במינה שעומדת לחולל מהפכה אדירה בתחום השדכנות, ובה הושקעו שנתיים תמימות של עבודה מאומצת ע"י טובי המתכנתים ושדכנים מומחים.

בסיום המעמד הובעה הערכה לצוותי משרדי הגפן, ובראשם המנהל הרב יהודה ווגשל, על הפקת האירוע, עליו עמלו ללא ליאות.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture