וידאו וגלריה: 'חומש סעודה' בת"ת 'משיבת נפש' בהוד השרון

 בסימן עשור ליסוד מוסדות "משיבת נפש" ובסימן התפתחות הת"ת שהפך למגדל אור לדורשי חינוך איכותי על "טהרת הקודש" נערכה ברוב פאר והדר "מסיבת  חומש סעודה”  לתלמידי כתה א’. האירוע הנרגש עמד בסימן התפתחות מערכת החינוך וקליטת תלמידים מאזורים מורחקים בערי המרכז - פתח תקווה, נתניה, רעננה, כפר סבא, עמנואל ועוד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

 בסימן עשור ליסוד מוסדות "משיבת נפש" ובסימן התפתחות הת"ת שהפך למגדל אור לדורשי חינוך איכותי על "טהרת הקודש" נערכה ברוב פאר והדר "מסיבת  חומש סעודה”  לתלמידי כתה א’. האירוע הנרגש עמד בסימן התפתחות מערכת החינוך וקליטת תלמידים מאזורים מורחקים בערי המרכז – פתח תקווה, נתניה, רעננה, כפר סבא, עמנואל ועוד.

התרגשות גדולה ניכרה על פניהם של ההורים, הסבים והסבתות שהגיעו במיוחד להשתתף במעמד המרגש באולם המפואר שנשכר לשם כך. על כל מקום ישיבה הוכנה חוברת מהודרת שהודפסה במיוחד לכבוד המעמד ובעזרתה עקבו המשתתפים אחר כל מהלך האירוע החגיגי.
מנהל הת"ת ומנחה האירוע הרה"ח ר' משה שמואל שטרן שליט"א קידם את פני ההורים והמשתתפים בברכה ובסקירה קצרה ולאחר מכן פצחה מקהלת הת”ת "פרחי משיבת נפש" בשירה וזמרה ולקולם נכנסו חתני השמחה למעמד הנשגב. לאחר שעברו בתוך הקהל עלו על בימת הכבוד המפוארת שהוכנה לכבודם והתחילו לשיר את שירי המעמד.

כנהוג, קראו התלמידים בהתלהבות את ענייני התחלת למוד החומש וענין התחלת לימוד חומש ויקרא, "יבואו טהורים ויתעסקו בטהרות".  בשיר מיוחד על רקע שולחן ועליו נרות שבת שהוכנס אל האולם בטאו הילדים את תפלותיה ושאיפותיה של כל אם בישראל בעת הדלקת נרותיה בער”ש המצפה שבנה יגדל ויהיה ת”ח וירא שמים.

רגע נעלה היה עת כל תלמיד בתורו הכריז “אני כבר בחור שלומד חומש” ואמר את שמו, ברגעים אלו ניכר היה ששערי שמים פתוחים וההורים התפללו בדמעות לסיעתא דשמיא שתלווה את בנם בעת שהוא נכנס למקרא.

בקשב רב האזינו המשתתפים לדברי נשיא הת"ת הרה"ג ר' משה נחשוני שליט”א שדיבר תחילה עבור התלמידים היקרים והסביר להם בטוב טעם את חשיבותם ומעלתם הגדולה שזוכים להתחיל ללמוד את התורה הק'.

לאח"מ פנה אל קהל הנאספים וסיפר להם על ההשקעה הגדולה של צוות הת"ת ההנהלה והמלמדים שמשקיעים את כל כוחם ומרצם להצלחת התלמידים ועושים עבורם ימים כלילות.

הרה"ג ר' מנחם ביטון שליט”א מגדולי מזכי הרבים באזור השרון האריך בדברים חוצבי להבות אש על זכותם ומעלתם של התלמידים שזוכים לגדול בקדושה ובטהרה בעיר החילונית והאדומה ביותר שיש כהיום בארץ הקודש "הוד השרון" – ודווקא לכן הם הרבה יותר חשובים להשי"ת שהם ממש כ'מנשה ואפרים' שגדלו בערוות הארץ.

הרה"ח ר' יוסף קופרברג שליט”א, יו"ר אגודת ישראל, דיבר בהתרגשות רבה שאינו מאמין למראה עיניו שיש בעיר שכזו ילדים עם חן יהודי וחסידי ההולכים בעוז ובגאון למרות כל הקשיים עם פאות ולבוש יהודי.

נציג הסבים הרה"ח ר' איתי נתן בכר שליט"א מייסד הקהילה הק' בהוד השרון סיפר על המציאות הניסית שהתרחשה בשגשוג והפריחה הגדולה שיש במוסדות שעולים ומתפתחים ובשנה האחרונה יתקיים בהם הפסוק "והיה ראשיתך מצער ואחריתך ישגה מאד". הוא הודה להנהלת המוסדות ולצוות הת"ת על השקעתם.

נציג ההורים הר"ר דגן שימרן הי"ו הודה במילים נרגשות להשי"ת שבנו זוכה להתחנך ולקבל את התורה מגיל קטן מה שהוא וכל הורי התלמידים לא זכו לכך, ולשליחים הנאמנים הנהלת הת"ת וצוות המחנכים שנותנים את כל ליבם לחינוך התלמידים.

דברי סיום נשא המנהל הרב משה שמואל שטרן שליט"א שהודה לכל העוזרים והמסעיים להגיע לרגע הנעלה הזה. כמו"כ נשא דברי פרידה מנכ"ל המוסדות הר"ר הושע איינהורן שליט"א שבדברי ברכה קצרים הודה לה' על הסייעתא דשמיא הרבה המלווה את המוסדות מיום היווסדם לפני כעשר שנים ובפרט בשנה האחרונה שבזכות פעילותו של המפקח הרה"ג ר' אלעזר קליין שליט"א הפך הת"ת לאבן שואבת לתלמידים מכל אזור השרון שבאים להתחנך בדרך התורה המסורה. הוא חשף שבעז"ה בשנה הבא יפתח בת"ת מסגרת של מכינה לישיבה קטנה שיכין את התלמידים לעולם הישיבות.

חתני השמחה עברו לקבל את החומשים מאת נשיא הת"ת הרה"ג רבי משה נחשוני שליט"א והרימו את החומש ובשיר מיוחד "למעלה למעלה" ביקשו והתחננו מה' יתברך שיזכו לעלות במעלות התורה.
משתתפי המסיבה לא שכחו לציין את המסיבה המפוארת שהופקה ע”י הנהלת המוסדות והמלמד היקר הרה"ח ר' יעקב הלשטוק שליט"א שדאגו להכין את המסיבה בפאר והדר כראוי וכיאה לרגעים מרוממים אלו בבחינת “תורה מפוארה בכלי מפואר".

ההורים הודו למנכ"ל המוסדות שמשקיע במשך השנה מאמצים רבים בכדי שכל תלמיד ותלמיד יקבל מענה לצרכיו לחנכו ולגדלו בדרך התורה הקדושה, ואיחלו בברכה שיהיה לו ולכל אנשי הצוות הכוח להמשיך בעבודת קדש זו מתוך בריאות איתנה לאורך ימים ושנים.

רגע מרטיט ונרגש היה לעת פרידה כאשר יצאו האבות ובניהם במחול משותף לכבודה של תורה ובהלל והודאה להשי”ת שזיכנו להגיע לרגע זה. יעזור ה’ ויראו תלמידים אלו ברכה בעמלם ויגדלו ויתעבדו לאילנות רברבין ויעשו חיל בלימודם וכשם שנכנסו למקרא כך יכנסו למשנה וגמרא. אמן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture