מעמד הסיומים בשכונת שמואל הנביא ירושלים • תיעוד

לקראת תחילת הזמן, התקיים במקום אירוע רב רושם של "מעמד הסיומים", כאשר למקום הגיעו רבנים מכל גווני הקשת, ואלפי בחורי הישיבות המאוגדים תחת מינהל קהילתי אשכולות של שכונת שמואל הנביא והשכונות הסמוכות, אירוע שהתקיים בהפקה מרשימה, ובליווי מקהלה וגדולי הזמר לאורך האירוע • צילום: אוריאל לוי 

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

במשך זמן רב נהרו לעבר המקום בחורי הישיבות רבים, כשהם נכנסים בסדר מופתי לאירוע שהתנהל בצורה מסודרת ומאורגנת, על הבמה הוכנו מראש מקומות המיועדים לחתני הסיומים, כשהם יושבים על הבמה מתחילתו ועד סופו של האירוע. פתח את המעמד המנחה הרב קסלר שהנחה את האירוע בטוב טעם, וברגש רב דיבר על המושג שהיה מאז ומקדם "בחור ישיבה" ועתה כשרואים בחורים רבים כל כך שמסימים מסכת, כמה המעמד הזה גדול ונשגב. את המשא המרכזי נשא הגאון רבי צבי ברוורמן ראב"ד ביתר עילית ורבה של הקהילה הליטאית בשכונת שמואל הנביא, בדבריו עמד על כך שהשמחה כפולה, גם לראות מאות מאות בחורי חמד שמגדלת שכונת שמואל הנביא, יחד עם השמחה של אחדות, כאשר התורה היא זו שמאחדת יחד את כל העדות והזרמים יחד לאירוע אחד, כי התורה היא תורה  אחת לכולם, וזה המאחד הגדול ביותר.

בדבריו ציין לשבח, את מנהל אגף בני הישיבות במינהל אשכולות, הרב אלירן סומך וליד ימינו ר' אוריאל פרץ, שעומדים מאחורי תוכנית זו, ופעילויות נוספות רבות שתוך תקופה קצרה הצליחה לגבש את בני הישיבות של האזור, כאשר מאז כניסתו לתפקיד פעילות רודפת פעילות, ולפעולותיו החשובות יש חלק ניכר בשינוי פני השכונה לטובה.  כמו כן הודה לר' מוטי קליין מנכ"ל "שיא הפקות" שעמד מאחורי האירוע המוצלח, בדבריו אמר הגר"צ שבכל פעם בו מגיעים איליו להתייעצות בעניין האירועים למען בחורי הישיבות באזור, רואים את המסירות והרצון האמיתי של ר' מוטי קליין שהאירוע יצליח לכבודה של תורה, וזו גם הסיבה להצלחה הגדולה שמלווה אותו אירוע אחרי אירוע.  בשלב זה התכונן הקהל ברגש לקבל את פניו של המרא דאתרא הגאון רבי יצחק כהן, אלא שלמרות רצונו העז, נבצר ממנו להשתתף באירוע.

הרב שליט"א מסר את ברכתו בשידור חי בטלפון, בדבריו הנרגשים של המרא דאתרא אשר עשרות בשנים משקיע את אונו וזמנו למען ציבור בני התורה הספרדים בשכונה, לצד היותו ראש ישיבת תורה ודעת,  הביע את שמחתו על קיום אירוע חשוב זה, של כבוד התורה בתוך השכונה, הוא הוסיף ואמר  כי כוחה של האחדות גדול הוא עד מאוד, וכשמתאספים יחד כל בחורי החמד של השכונה ספרדים ליטאים וחסידים כאחד, כאיש אחד בלב אחד, דבר זה לבדו הוא זכות גדולה ועצומה.

לסיום בירך הרב שליט"א את כל הנוכחים, שיזכו אף הם להיות מן המסיימים, וזה יהיה בחינה של קנאת סופרים תרבה חכמה, שיראו אחרים וילמדו ממעשיהם.

בשלב זה עלו לבמה הבחורים זה אחר זה, וסיימו בהתרגשות כל אחד את המסכתא אותו למד, את קדיש שלאחר הסיום כובד הגר"ש פלאיי משגיח דישיבת חברון, בסיומם של הסיומים הקפיצה התזמורת את הקהל בשירי זמרה,  כשהקהל הרב עומד על רגליו ורוקד במשך זמן רב.

לאחר מכן כובד לשאת דברים הגאון רבי שלמה פלאיי משגיח בישיבת חברון, שפתח את דבריו בפסוק "ברוכים הבאים בשם ה' ברכנוכם מבית ה'" הגר"ש הסביר  את המהות של סיומים לאחר שמחת תורה, בה מסיימים את התורה כולה,  וחשיבות קיום אירוע זה סמוך לתחילת זמן חורף המתקרב. בסיום דבריו ציין כי במשך עשרות רבות של שנים שהוא מכיר את השכונה, ואפשר לומר "אבן מאסו הבונים הייתה לראש פינה" איך שמקום שחששו לעבור בו בעבר, הפכה השכונה לפנינת חמד, עם מאות בחורי ישיבות נפלאים. את הערב הנעימה תזמורתו של אמן הקלידים יואלי דיקמן יחד עם ענקי הזמר יוסי ברגר זאנוויל ויינברגר ורולי דיקמן יחד עם מקהלת מלכות בניצוחו של ר' פנחס ביכלר. בסיום האירוע הודה מנהל אגף בני הישיבות הרב אלירן סומך לחברי העירייה שעומדים לימין הציבור בשכונה תמיד, הרב אברהם בצלאל והרב צביקה כהן. וכן להרב ברוורמן שמנחה את פעולות האיגוד במסירות ובסבלנות, כשהבחורים מתפזרים לבתיהם בתחושה של רעננות לקראת הזמן החדש הבא ומתקרב, וסיפוק רב על המסכתות הרבות שנלמדו.

עוד השתתפו רבנים ואישי ציבור רבים, בהם, הגאון רבי יעקב כהן ראש ישיבת נזר התלמוד ביתר עילית, הגאון רבי נועם אלון ראש ישיבת מיר ברכפלד והגאון רבי ישראל יעקב וייספיש רבה של קריית מנחם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture