שבי שומרון: ביום השנה לרצח הרב מאיר חי נחנך בית כנסת לזכרו

ביום השנה השלישי לרצח הרב מאיר חי נחנך בישובו שבי שומרון בית כנסת ספרדי לזכרו. ח"כ זאב אלקין: "זו התשובה. כמה שיגנו אותנו, נמשיך לבנות ביו"ש ובירושלים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בהשתתפות מאות מתושבי השומרון ומרכז הארץ, ובמעמד הרב הראשי לישראל, ראש המועצה האזורית שומרון ויו"ר הקואליציה, נחנך השבוע בישוב שבי שומרון בית כנסת ספרדי לזכרו של הרב מאיר חי, שנרצח לפני שלוש שנים בדרכו מלימוד תורה לילדים לביתו בשבי שומרון.

קרא עוד:

[postim]

הטקס התקיים ביום השנה השלישי להירצחו, והוא נפתח בתהלוכת ספרי התורה מבניין בית הכנסת הזמני לבניין בית הכנסת החדש.

הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר קבע מזוזה בפתח בית הכנסת החדש, ולאחר דברי ברכה של ראש המועצה הדתית דב שפירא אמר: "כאן הסתובב יוסף הצדיק, כל מקום שנבנה כאן בארצנו יהיה שלנו לנצח נצחים, איש לא יוכל לגזול מאיתנו את זה".

בסיום דבריו פנה הרב מצגר אל האלמנה הרעיה אלישבע חי: "הרב מאיר היה אדם חי, תוסס, אידיאליסט . אני רוצה לברך אותך שתזכי לראות נחת מכל ילדייך ושיאירו פנים לכל אדם, ושילכו בדרכו. מברך אותך באפון אישי שהקב"ה יתן לך כוחות ושמחות".

יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין, שסייע לבניית בית הכנסת יחד עם אנשי לשכת ראש הממשלה ומזכיר הממשלה, אמר באירוע: התשובה האמיתית לרצח, חוץ מלתפוס את המחבלים מה שקרה היא לבנות. התשובה היהודית הציונית האמיתית היא לבנות. בראש ובראשונה התשובה האמיתית היא לבנות ולבנות. להראות למרצחים שלא יצליחו להזיז אותנו מפה, אלא דווקא לבנות ולבנות. כמה שיגנו אותנו, נמשיך לבנות. הממשלה הזאת החליטה לבנות כי זו דרכה. הממשלה הזאת תמשיך לבנות ביהודה ושומרון ובירושלים".

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה סיפר על היכרותו האישית עם הרב מאיר חי ומשפחתו ואמר: "ראוי ביותר לחנוך ביום השנה לרב מאיר חי מבנה של בית כנסת, ומקום לימודי תורה בשבי שומרון. אנחנו נבנה את השומרון באמונה ובעוז. המרצחים הנפשעים לא רק שלא ישיגו את מטרתם, אלא להיפך – אנו נשתרש בארץ ישראל ונפריח ישובים ומוסדות תורה בשומרון.

הרב יהושע שמידט רב הישוב וראש ישיבת ההסדר שבי שומרון אמר: "הרב מאיר היה כולו איש של עשייה, בכל דבר עם כוחות טובים של עשייה. הרב מאיר היה יושב בחדר של התלמוד תורה בשעה שתים בלילה. אין ספק שהדבר הנכון והראוי להנציח את שמו הוא להקים מרכז שישלב איתו את המוסרת שהוא הוביל – את התורה ואת הקדושה".

מנחה הטקס יוסי דגן, חברו של הרב מאיר חי הי"ד, סיפר על אישיותו של הרב מאיר: "הרב מאיר חי ידע לסלול מסילות ללב כל אדם: תלמידי חכמים ושאינם דתיים, מבוגרים ונוער ובמיוחד לילדים. אהבת ישראל והשמחה שקרנה ממנו חיברו את כולם לתורה ולישוב ארץ ישראל. לפני הערב אלישבע ביקשה שהאזכרה לא תהיה בצורה של בכי וצער, אלא דווקא שמחה של תורה וריקודים של מצווה. זה בדיוק הרב מאיר חי, ואני בטוח שהוא מאיר עכשיו ומחייך ממה שהוא רואה עכשיו".

אלישבע חי, אלמנתו של הרב מאיר חי הי"ד, הודתה לכל המסייעים לבניית בית הכנסת, והעניקה להם תעודות הוקרה.

הערב המרגש הסתיים בשיעור של חותנו של הרב מאיר חי, הרב אליהו מירב, ובריקודי שמחה ו"ניגונים מאירים" של מאות המשתתפים בליווי יצחק מאיר ותזמורתו.

כניסה לבית הכנסת. מחזיק בספר התורה בנו של הרב מאיר חי מקבלים את פני הרב הראשי קביעת מזוזה ראש המועצה גרשון מסיקה מברך רב הישוב וראש הישיבה הרב יהושע שמידט דורש שולחן הנשיאות תהלוכת ספרי התורה לבית הכנסת החדש

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture