"הבלון האדום" אצל רבי שמעון, הפך למותג וניכר בכל פינה ובכל זווית בין רבבות החוגגים בהילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון. הרעיון המקורי, על פיו יוכל ההורה למצוא את ילדו בקלות יתירה בזכות הבלון האדום המתנופף לו ממעל – הפך ללהיט ואלפים דרשו אותו בעמדות החלוקה.
"כמי שמלווה את הציבור החרדי בכל תחום רכישת המכוניות בהתאמה מושלמת" – מדגיש רועי נחמיאס – מנכ"ל רוזנטל רכבים; איחלנו ברכת הדרך לרבבות המשתתפים בהילולא והזכרנו את הזהירות המתבקשת בדרכם מירונה וחזרה.
"במסגרת זו, החלטנו לחבור לארגון זק"א, הפועל מזה שנים בהילולא בהצלחה יתירה. חלק מן הפעילות נוגעת לאיתור ילדים אובדים, ובעיקר – למניעת עגמת הנפש הנגרמת כאשר ילד קט הולך לאיבוד בתוך המון שכזה".
בארגון זק"א נוהגים לעטר את פרק כף היד של הילדים בחבק פלסטי מיוחד בו רשומים פרטי הילד ומספר הטלפון של הוריו. במקרה שהילד אובד ח"ו, ניתן לאתר את הוריו בצורה פשוטה יחסית, באמצעות הפרטים המזהים שעל פרק כף ידו.
שיתוף הפעולה של רוזנטל יצר רעיון מבריק חדש: איתור הילד גם כשהוא בסביבת הוריו. "הזאטוט נמוך הקומה מסתתר בתוך המבוגרים, ולהורים קשה ליצור עמו קשר עין" – מסביר נחמיאס. "החלטנו אפוא 'להגביה' את הילד ולהבליט את נוכחותו גם בתנאים המורכבים של רבבות הפוקדים את ציון רשב"י בל"ג בעומר".
הפתרון נמצא בדמותו של בלון אדום עז-צבע. מדובר בשעשוע החביב על ילדים וחפצים לקשרו על היד. הבלון המתרומם אל-על, מאפשר להורים להביט לעבר הילד ובצורה קלה לזהות היכן הוא נמצא. במידה והוא מתרחק, להותירו קרוב ולהעמידו בסמוך אליהם.
וכך, הלכו להם אלפי ילדים בהנאה כשהם מרוצים מן הבלון הקשור להם אל היד בדרכם להילולא ולחגיגות המשמחות. על הבלון הופיע מספר הטלפון של זק"א לאיתור ילדים-אבודים בעת הצורך, וכן לוגו 'רוזנטל רכבים' אשר הוציאה את הרעיון מן הכח אל הפועל בשיתוף פעולה פורה.
הורים רבים נהנו לא רק מן הוזמה הברוכה, אלא הביעו אף התפעלותם מחלקו האחורי של הבלון. שם, בפרת של יצירתיות מתבקשת, הודפס השיר הנודע 'בר יוחאי'. "בצורה זו, חיברנו גם את הילד המאושר אל הפיוט המפורסם", אומר נחמיאס. "הוא שמח לשיר מתוך הבלון ולהשתתף בהילולא בצורה פעילה ומרגשת".
לא הבנתי את הרעיון לגמרי:
לך תחפש את הילד שלך בין אלפי בלונים המתנוססים במתחם אחד…
כמו למצוא מחט בערימת שחת..
כל הכבוד לרוזנטל על מה שהוא עושה למען עם ישראל בכל התחומים
אני לקוח של החברה ואני מצדיע להם
טוב
לא מדובר כשהילד נעלם לגמרי- בשביל זה יש את המוקד
רק בשביל שלא יאבד קשר עין בסביבה הקרובה להורים שלא יעלם תוך שניה אחת
לגעציל מה אכפת לך? המטרה היא פרסומת לזק"א ולרוזנטל, והמטרה הזו הושגה בגדול!
טרנד חדש, בלוני פרסומת…
שנה הבאה יתחילו לקשור בלונים לכל ראש, בלי קשר לשום דבר…
אני לא סובל את הציניקנים האלו
א ני אומר לכם
אלחם בכם עד הסוף
צרי עין שכמותכם!!
אם ילד אחד בגלל הבלונים לא אבד מהוריו ונחסך בזה דפיקות לב של אמא ודמעה אחת של ילד רועד מפחד וצמא למים ובקושי נושם!!
מי אתם אנשים כאלו קטנים שתתחילו להתלוצץ ולגחך על המעלה של החסד הזה
תתביישו לכם בני עוולה!!!!!!!!!!
צודק מליון אחוז!!!