מעמד רב רושם להוצאת הספר 'משנתה של שביעית'

חידושי תורה ו'חבורות' של האברכים ובני הישיבות ברכסים • במעמד השתתפו רבני כל הקהילות ברכסים שליט"א, ראשי ישיבות וגדולי תורה שליט"א ומאות בני התורה ברכסים שהגיעו על מנת לציין את המעמד החשוב לכבודה של רכסים כמגדלור התורני בצפון

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

במעמד רבני כל הקהילות ברכסים שליט"א, ראשי ישיבות וגדולי תורה שליט"א ובהשתתפות מאות בני התורה ברכסים, נערך מעמד רושם לרגל הוצאת הספר 'משנתה של שביעית', בו נקבצו חידושי תורה ו'חבורות' בדיני שביעית שחיברו האברכים ובני התורה ברכסים במסגרת תחרות חידושי תורה שהתקיימה ברכסים במרוצת החודשים האחרונים. במהלך המעמד אף חולקו מלגות כספיות למחברים שזכו בהגרלה.

את המעמד שהתקיים במתנ"ס רכסים פתח והנחה הרב יעקב ישראל בייפוס שליט"א, בפתח דבריו עמד הרב בייפוס על מעמדה של רכסים כמעוז התורה בצפון כאשר בכלל זה מתפרסם בעיר מדי שבוע עלון 'ממשנתה של תורה' היוצא לאור על ידי ארגון 'תורתך שעשועי' להאדרת קרן התורה ברכסים ומופץ ונערך בחסות המועצה המקומית ומחולק בבתי הכנסת, וכולל הגות מחשבה ומוסר בענייני פרשת השבוע ונידוני הלכה מתורתם של יושבי בית המדרש ברכסים. "החיים ברכסים מתחלקים לשניים, רכסים של לפני הוצאת הספר ורכסים של אחרי הוצאת הספר", ציין הרב בייפוס שליט"א.

המרא דאתרא הגרי"מ זוננפלד שליט"א הגדיר את המעמד כנקודת ציון חשובה בהיסטוריה התורנית רכסים. "הקשר בין התלמידים לרבותיהם מאוד מייחד את רכסים ב"ה, והדבר ניכר היטב בעלון 'משנתה של תורה' הרואה אור מידי שבוע ומייחד את רכסים והאווירה התורנית השולטת בה", אמר ושיבח את עורכי העלון השבועי. "ענייני שביעית היו בעבר נחלתם של ועדי הכשרות בלבד, אך זכינו וב"ה כיום הציבור כולו עוסק בדיני שביעית וכעת אנו זוכים לקצור בס"ד את פירות השביעית בקהילה הקדושה שלנו. הספר הזה מאגד את חיבוריהם של חשובי האברכים ובני הישיבות ברכסים ואין ספק כי הוא כרך ראשון בסדרת ספרי הלכה שעוד יראו אור על ידי יושבי בתי המדרש ברכסים".

כ"ק גאב"ד מאקאווא שליט"א שהטריח עצמו ובא מהעיר קריית אתא הסמוכה, עמד על העובדה שעמל התורה ברכסים הוא חלק בלתי נפרד מהווייתה ועל כן בוודאי שחיבורים תורניים של התושבים יכולים לראות אור רק במקום כמו רכסים.

לאחר מכן הקריא הרב בנימין בוימל שליט"א את מכתבו של מרן המשגיח הגה"צ רבי דב יפה שליט"א, אשר נבצר ממנו להשתתף במעמד החשוב: "כבר אמרו חז"ל שדברי תורה הם אחד מארבעה דברים הצריכים חיזוק. וכתב רש"י: "שיתחזק בהם האדם תמיד בכל כוחו", שלא מספיק בזה החיזוק לפעמים ולפעמים גם לא בכוחו – אלא בכל כוחו. על כן יתברכו יוזמי 'תורתך שעשועי – האדרת קרן התורה' בשיתוף עם המועצה המקומית, שמטרתם לעודד ולחזק את עמלי התורה בכתיבת חידושי תורה בקרב בני מקומנו, ויתברכו האברכים ובני הישיבות אשר השתתפו, עמלו והעלו מחידו"ת ע"ג הכתב, ויזכו עוד להגדיל תורה ולרבות כבוד שמים".

המרא דאתרא הגר"מ תנעמי שליט"א סיפר על ימי מקדם ברכסים, כאשר הסתופף בצילו של הגרא"א מישקובסקי זצוק"ל ורכסים לא הייתה מגדלור תורני כפי שהיא היום. "זהו יום מרגש עבור כל תושב ברכסים והוא ממחיש את העובדה שרכסים הפכה למרכז התורה בצפון, ויהי רצון שנזכה להגדיל תורה ולהאדירה".

הרה"ג רבי יעקב שמואלי שליט"א, מרבני ישיבת כפר חסידים אשר עמד בראש ועדת השיפוט שדירגה את החיבורים התורניים וערך את הספר 'משנתה של שביעית', סיפר עד כמה הופתעו יוזמי הרעיון מכמות חידושי התורה שחיברו האברכים ובני הישיבות ברכסים. "החיבורים היו עשויים כהלכה וניכר כי כל אחד ואחד מהכותבים השקיע ככל יכולתו, בביאור ובפשט, ועל כן לא ניתן היה לדרג את החיבורים שכן כולם אהובים, כולם ברורים וכולם יכולים לאכלס את אוצר הספרים", אמר וציין כי לפיכך הוחלט לערוך הגרלה בין כלל המחברים ולהעניק מלגות למחברים בשני קטגוריות, קטגוריה לאברכים וקטגוריה לבני ישיבות. בתום דבריו הוכרזו המחברים הזוכים במלגות.

לאחר מכן נשא דברים אורח הכבוד, ראש ישיבת מיר הגאון רבי יצחק אזרחי שליט"א, אשר הטריח עצמו ובא לחזק את תושבי רכסים לכבוד המעמד החשוב ואמר כי "כל בני רכסים הם שומרי תורה ומצוות ויושבי בית המדרש, ולכן אך טבעי הוא שכאשר רכסים מדברת על 'איכות הסביבה' היא מדברת על סביבתה האמיתית – הישיבתית שהביאה לחיבור המפואר והחשוב בהלכות שביעית".

את המעמד נעל ראש המועצה המקומית, הרב יצחק רייך, אשר הודה לציבור האברכים ובני הישיבות על הזכות שניתנה לו ולמועצה לתמוך במפעלות התורה של מערכת 'תורתך שעשועי'. "מצאנו לנכון לגייס את המשאבים העומדים לרשותנו על ידי המשרד להגנת הסביבה כדי לשתף את ציבור האברכים ובני הישיבות בנושאים המשלבים את הגנת הסביבה עם הלכות שנת השמיטה – משום שזהו עולם הערכים האמיתי של תושבי רכסים".

צילום: אהרן ברוך ליבוביץ

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture