נשבה ארון ה' • הגה"צ רבי אלחנן היילפרין גאב"ד ראדומישלא זצוקללה"ה

אבל כבד בעולם התורה והחסידות: גאב"ד ראדומישלא, הגה"צ רבי אלחנן היילפרין זצוקללה"ה, התבקש לישיבה של מעלה לאחר תקופה של הזדככות בייסורים קשים • היה מקושר לכל צדיקי הדור זי"ע ויבלחט"א, ובפרט לאדמו"רי בית צאנז • בימים האחרונים חלה החמרה קשה במצבו ובדקות האחרונות ניצחו אראלים את המצוקים • הלווייתו תצא הבוקר בשעה 9:00 מבית מדרשו בלונדון, והערב בשעה 23:00 (משוער) מישיבת טשעבין בי-ם להר הזיתים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

כאש בשדה קוצים פושטת הבשורה הקשה והמרה על הסתלקותו לשמי רום של הגאון הצדיק רבי אלחנן היילפרין זצוקללה"ה – גאב"ד ראדומישלא, רבה של גולדרס גרין בלונדון, ונשיא התאחדות קהילת החרדים בלונדון. בן 93 היה בפטירתו.

הגה"צ רבי אלחנן זצוקללה"ה התבקש לישיבה של מעלה, לאחר תקופה של הזדככות ביסורים, ובימים האחרונים חלה החמרה של ממש במצבו ותפילות רבות נערכו לרפואתו, אך בדקות האחרונות ניצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש.

האזינו לכרוז

מתולדותיו

נולד בזאת חנוכה שנת תרפ"א בעיר קאשווי שבצ'כסלוביה לאביו, מצאאצאי מרן בעל ה"דברי חיים" מצאנז זי"ע, הגאון רבי דוד היילפרין ז"ל אשר כיהן כרבה של העיירה דובשיץ, ולאמו, אף היא מצאצאי מרן בעל ה"דברי חיים" מצאנז, מרת מינדל ע"ה בתו של גאב”ד רדומישלא הגאון רבי שמעון ענגיל זי"ע, הנקרא בפי כל המהר"ש אנגל, על שם חיבורו "שו"ת מהר"ש".

בצעירותו למד את תורתו אצל סבו, הגאון המהר"ש אנגל שהיה סגי נהור לעת זקנותו, ולמד עם נכדו חביבו מספר שנים עד להסתלקותו. כמו"כ קנה תורה מרבה של העיר דנקוב שבפולין הגאון רבי ישכר פרדס זי"ע.

כבר מצעירותו התבלט ונחשב לעילוי, במכתב שהשיב לו הגאון הצדיק רבי יוסף רוזין זי"ע המכונה הרוגוצ'ובר, כינה אותו כבר בגיל 14 בתואר "הרב הגאון".

לאחר שבשנת תרצ"ט עבר להתגורר בעיר לונדון, הוכתר כרב בשנת תש”ב בהיותו כבן 19 שנים בלבד, שם כיהן משך שנים ארוכות כגאב”ד ראדומשילא ורבה של שכונת גולדס גרין בלונדון. באותה שנה הקים את בית הכנסת "בית שמואל" המתנוסס בשכונת גולדרס גרין ונחשב לאחר מבתי הכנסת הגדולים בשכונה. בשנת תש"כ הקים את בית הספר "פרדס", על שם רבו הרב פרדס. בשנת תשמ"ד, לאחר פטירת הרב שלמה שיינפלד, מונה לנשיא ארגון התאחדות קהילות החרדים.

את תפקידו כרב ומנהיג בישראל נטל על שכמו כבר בהיותו בן תריסר שנים, בעת שעמד והספיד את זקנו המהר”ש ענגיל זצ”ל, גאב”ד רדומישלא. במהלך ההלוויה שהתקיימה בעיר קאשוי שבצ’כסלובקיה נעמד מול המוני מלווים ונשא הספד כוותיק ורגיל.

חיבר את ספריו הנודעים לשם ולתהילה, שו"ת שדה אלחנן, שיחתן של עבדי אבות ועוד.

הסתופף בחצרות רבות, בהם האדמו"ר רבי אברהם שלום הלברשטאם זי"ע מסטרופקוב שהתגורר בעירו קאשווי, ומחשיב עצמו גם כתלמידו של רבי איצק'ל מפשעוורסק. קשר מיוחד היה לו עם כ"ק האדמו"ר הרה"ק רבי משולם זוסיא מטשארנאביל זי"ע, שאף לקח את בנו הגדול לחתן.

ידוע כי אחז עצמו כחסיד מובהק של כ"ק מרנן האדמו"רים מצאנז זי"ע ויבלחט"א והסתופף רבות בצילם. היה מקפיד להגיע לשבות בקרית צאנז שבנתניה שם רכש דירה מיוחדת סמוך לבית מדרשו של מחותנו כ"ק האדמו"ר מצאנז שליט"א.

חמישה בנים וארבעה חתנים זכה והעמיד – כולם מחשובי האדמו”רים והרבנים בעולם החסידות, בהם כ”ק האדמו”ר מטשערנאביל, כ”ק האדמו”ר מנדבורנה חיפה, כ”ק האדמ"ר גאב”ד מאקווא והגאון רבי יוסף משה שניאורסהון – ראש ישיבת ‘כוכב מיעקב – טשעבין’. זכה להכיר קרוב ל-1,400 צאצאים, בנים, נכדים, נינים ובני נינים, בליע"ר.

היה מחותנם של כ”ק מרנן האדמו”רים מבעלזא, ויז’ניץ, צאנז, רחמסטריווקא ארה”ב, ויז’ניץ מונסי, ערלוי, ביאלא, לעלוב, בוהוש, זוויעהיל, שומרי אמונים, תולדות אהרן, סטריקוב ירושלים, ספינקא, אמשינוב ודז’יקוב ועוד שורה ארוכה של חצרות הקודש.

הלוויתו תתקיים מחר (ד') בלונדון בהשתתפות האדמו"רים מויז'ניץ, תולדות אהרן וקרעשניף ירושלים שליט"א, לאחר מכן יוטס ארונו ויטמן בחלקת אדמה אותה רכש עוד בחייו.

הלווייתו של הגה"צ רבי אלחנן הלפרין זצ"ל תצא הבוקר בשעה 9:00 מבית מדרשו בלונדון, והערב בשעה 23:00 (משוער) מישיבת טשעבין בי-ם להר הזיתים.

זכותו יגן עלינו ועל כל ישראל אמן.

עוד על חייו ופעלו

מסדר הקידושין של הדור >>

מבחר מראות קודש מארכיון JDN  >>

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture