וְרַפֹּא יְרַפֵּא • ביד שרה חנכו את בית ההוראה לרפואה והלכה

בראש המכון יעמוד הרב הגאון רבי יעקב וינר שליט"א אשר קיבל את ברכתם של גדולי ישראל • כיבדו את המעמד בנוכחותם: הגרז"נ גולדנברג שליט"א, הגר"א שלזינגר שליט"א, הגרב"מ אזרחי שליט"א, הגר"ב רימר שליט"א, ורבנים נוספים • בין אישי הציבור שבאו לברך: מנכ"ל הביטוח הלאומי פרופ' שלמה מור יוסף, סגן שר הבריאות המיועד ר' יעקב ליצמן, ועוד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

בית הוראה יד שרה (4)

במעמד רב רושם נחנך הערב בבית יד שרה בירושלים מוקד שאלות ותשובות של המכון לרפואה והלכה ביד שרה. בראש המכון יעמוד הרב הגאון רבי יעקב וינר שליט"א.

מוקד שאלות ותשובות של המכון לרפואה והלכה של 'יד שרה', הוקם כדי לתת מענה לשאלות רפואיות בהיבט הלכתי, העולות במהלך טיפול ואשפוז רפואי. זאת לאור ההתקדמות והחידושים ברפואה והטכנולוגיה המדעית. השאלות יופנו לרבנים ואנשי רפואה שיאיישו את המוקד למתן תשובה על פי ההלכה.

את האירוע כיבדו בנוכחותם רבנים ומורי הוראה, בכירי מערכת הבריאות, מנהלי בתי החולים, רופאים ואישים מובילים בעולם הרפואה.

במהלך הטקס המרשים, הוכתר הגאון רבי יעקב וינר שליט"א לרבה של 'יד שרה', אשר זכה לאמונם וברכתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל ויעמוד כאמור בראש המכון ויעניק לצוות מניסיונו ומומחיותו רבת השנים בכל הקשור לסוגיות של אתיקה ורפואה על פי ההלכה.

הרב וינר עומד בראש מפעל הירחי כלה הבינלאומי של יד שרה, במסגרתו מתקיים מידי שנה כנס שבועי בו משתתפים תלמידי חכמים לצד אישים מובילים בעולם הרפואה הדנים במגוון נושאים הקשורים לרפואה והלכה, תוך שהם מקבלים הדרכה הלכתית מרבנים שחקרו לעומק סוגיות אלו.

במהלך הטקס הוקרא מכתב קודשו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א בצירוף מכתבו של הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א חבר מועצת גדולי התורה, אשר שיבחו בהערכה את ניסיונו של הרב וינר והיותו סמוך על שולחנו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

בית הוראה יד שרה (5)מכתב מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א

דברי פתיחה נשא הגאון רבי זלמן נחמיה גולדברג שליט"א אב בית הדין הרבני הגדול בירושלים, שהפליג בשבחים, בירך והדגיש את החוסר במוקד זה וההכוונה לשאלות הלכתיות בנושאי רפואה. לאחריו נשא דברים רבה של גילה הגאון רבי אליהו שלזינגר שליט"א, שתיאר את פועלה של יד שרה שהיא "היד החזקה" שרבבות אלפי ישראל מרגישים את היד הנטויה לעזרה בראשותו של הרב לופוליאנסקי, והמליץ בחמימות על הגר"י וינר שיאציל מחכמתו ותבונתו על הארגון כולו.

פרופ' שלמה מור יוסף, ציין שלא הגיע כמנכ"ל הביטוח הלאומי אלא כרופא ומנכ"ל ביה"ח הדסה במשך עשרות שנים, ומכיר מקרוב את נושא הרפואה בהלכה, לדבריו, תפקידו של הרופא הוא לתת פתרונות לחולה, והפתרונות ההלכתיים בהתאם להתקדמות הטכנולוגיה. והביע את התפעלותו מהחדשנות המתמדת בשירותי יד שרה, גם בהקמת מוקד השו"ת לרפואה בהלכה.

בית הוראה יד שרה (1)נשיא יד שרה ר' אורי לופוליאנסקי עם מנכ"ל הביטוח הלאומי שלמה מור יוסף

מנכ"ל יד שרה, ר' משה כהן, הקריא את מכתב ברכתו של הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א, חבר מועצת גדולי התורה. הגאון רבי יהושע אייכנשטיין שליט"א, ראש ישיבת יד אהרון, הוסיף על דברי הגרי" זילברשטיין, שהצורך במוקד הוא לא רק בתשובות לשאלות המופנות איליו אלא גם בעצם קיומו, בידיעה שניתן לפנות בכל שאלה, וההשפעה בכך על החולה שיודע שיש לו כתובת ומענה לנפש, מאותה הכתובת בה קיבל את העזרה החומרית, וזוכים בכך "להחיות רוח", ואשרי חלקם.

המלצה 2מכתבו של הגר"י זילברשטיין שליט"א

נשיא ומייסד יד שרה הרב אורי לופוליאנסקי, הביא את דברי חז"ל, על נחש הנחושת שהיו מסתכלים כלפי מעלה ומשעבדים את ליבם לאביהם שבשמים, והיינו שנחש הרפואה יכול לרפאות רק כמשעבדים את הלב ומאמינים שהכל מאתו יתברך. ואיחל להרב וינר הצלחה רבה בתפקידו ו"שיהיו מסתכלים כלפי מעלה, ומתרפאים".

בית הוראה יד שרה (2)נשיא יד שרה ר' אורי לופוליאנסקי עם הגרב"מ אזרחי שליט"א

בהתרגשות קיבלו הנוכחים את בואו של הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א, חבר מועצג"ת וראש ישיבת עטרת ישראל, הפליג בשבחה של יד שרה ובשבח מייסדה ונשיאה, הרב רבי אורי לופוליאנסקי , והרעיון הנפלא בהכתרתו של הגרי וינר שליט"א לרבה של יד שרה, וביאר שתורת חסד איננו שני ביטויים , התורה והחסד, אלא שמהות אחת היא, תורת חסד הוא היסוד שממנו הושתת העולם, כשם שאין העולם קיים בלי תורה, כך אין לו קיום בלי החסד "עולם חסד יבנה". ולכן כה חשוב ונחוץ החיבור הזה, להגדיל תורת חסד ולהאדירה.

בית הוראה יד שרה (3)"להגדיל תורת חסד ולהאדירה". הגרב"מ אזרחי נושא דברים

ראש ישיבת קרית מלך, הגאון רבי בנימין רימר שליט"א, גולל את תולדות ההנהגה הרוחנית ביד שרה ברבות השנים, ובעיקר בהתייעצות ב"אורים ותומים" מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, ממנו למדנו כמה חדה ההבחנה בכל מקרה רפואי לגופו, וכמוה התייחסות ההלכה לפרטי המקרים, ולכן כה חיוני שבראש צוות המכון עומד איש האשכולות כהגר"י וינר שליט"א,  שינחיל את דבר ה' זו הלכה. בסיום דבריו העניק הגר"ב רימר שליט"א, בשם הועד המנהל ביד שרה, את כתב ההכתרה המעוטר בחתימותיהם של גדולי ומאורי הדור שליט"א.

חתם את שורת הנאומים סגן שר הבריאות חה"כ הרב יעקב ליצמן הי"ו, שאמר שאמנם הוא מסרב לכל האירועים שאיליהם הוא מוזמן, אך כשר' אורי קורא , הוא בא… הוא שב וחזר על הצהרתו "לזעזע את מערכת הבריאות" והביא לדוגמא את עניין מכשירי הMRI שבתקופתו התחייב משרד הבריאות להשתתף במימונם, אך כשעזב את התפקיד, ביה"ח היחיד שלא קיבל זה לניאדו בגלל היותו בי"ח חרדי. וכך גזירות נוספות אפילו אלו שהיטיבו עם כלל האוכלוסיה, בוטלו.
מכאן עבר הרב ליצמן למנות את התיקונים שנעשו במערכת הבריאות לפי ההלכה ועל הנחיצות במינוי רב ליד שרה, בהיותו הארגון הגדול בישראל העוסק בבריאות, סיעוד ושיקום.

כנגד המברכים, ענה הרב וינר שליט"א, בהודיה להשי"ת על הזכות ללכת בדרך החסד ע"פ ההלכה. עוד השתתפו הרבנים: הגאון רבי זאב ארנסטר שליט"א, רב קהילת מאור חיים ויזניץ, הגאון רבי משה בראנסדורפר שליט"א רב ומו"צ העדה החרדית, הגאון רבי אליהו אבא שאול שליט"א, ראש ישיבת אור לציון, הגאון הרב אליהו היישריק שליט"א דיין בביה"ד הרבני הגדול, הגאון רבי משה אליישיב שליט"א, הגאון רבי יצחק קולדיצקי שליט"א מגיד מישרים, רבני בתי החולים, אישי רפואה והלכה ונציגי קופות החולים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture