יום בית המדרש: 1000 בעלי בתים ואנשי עסקים השתתפו ביום לימוד של 'אורחות יושר' • גלריה

מעל אלף בעלי בתים ואנשי עסקים השתתפו אתמול ב"יום בית המדרש" שע"י ארגון ארחות יושר במלון צפורי בכפר בקיבוץ חפץ חיים • גלריה מסכמת מהיום העמוס וגדוש בשיעורי תורה לרוב, והתחזקות מיוחדת לרגל השנה החדשה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

זו השנה השניה ברציפות שארגון ארחות יושר שבנשיאות מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א עורך "יום בית המדרש" לבעלי בתים ואנשי עסקים לקראת הימים הנוראים, והשנה גם בהנהלת הארגון לא ציפו להצלחה כבירה כזו. כשהערכה הראשונית הייתה ל מקסימום 700 איש ובסיכומו של יום מציין לנו הרב אשר לייבי יו"ר ארגון "ארחות יושר" שבמקום נרשמו ומולאו טפסים של יותר מאלף איש.

ארגון ארחות יושר שעומד בראשותו של הרב אריה קניבסקי נכדו ונאמן ביתו של מרן הגר"ח קניבסקי הפיק את יום בית המדרש כשלצורך כך הובאו למקום גדולי ראשי הישיבות, רבנים, מגידים ועוד שריתקו את קהל השומעים שיצא בהתפעלות ובהרגשה מרוממת אחרי המנה הגדושה של תורה ומוסר שקיבל ביום הלימוד.

הגאון רבי יצחק הכהן רובין רב קהילת בני תורה בשכונת הר נוף ובעמ"ס ארחות שבת ועוד אשר דיבר על הטבח בשכונת הר נוף השנה וכן זעק הרב רובין: אנשים לוקים היום בחוסר דעת, אנשים מפסידים את כל רכושם בתוך חודש בחוסר דעת, לפחות אחת לחודש יש אצלינו דיון בנושא כשההבדל היחידי הוא האם זה 5 מליון או 50 מליון, ותמיד מדובר על הפסדים. אז למה העיתונים החרדים מפרסמים אותם? זעק הרב רובין.

הגאון רבי יהודה אריה דינר, רב ביהמ"ד דברי שיר – מרכז בני ברק, נשא דברים מהלכות הימים הנוראים, בדבריו עורר את העניין "יום בית המדרש שנקבע בכ"ד אלול תשע"ה, יום הילולת הסבא קדישא מרן בעל החפץ חיים זצוק"ל, ולצורך כך הוכרז על שיתוף פעולה עם ארגון "דרשו" והרב דינר למד ביחד עם כל המשתתפים בסדר הלימוד המיוחד שנקבע ע"י דרשו לאותו היום וכולם בפרקי "תהילים" ומספר החפץ חיים ומשנה ברורה לעי"נ של הסבא קדישא מרן בעל ה"חפץ חיים" זיע"א.

הגאון רבי מרדכי בונים זילברברג שליט"א רב שיכון ה' ב"ב וממקורבי מרן רה"י הגראי"ל שטיינמן שליט"א, הביא מדבריו של מרן הגראי"ל שטיינמן שביקש מהמגיד מישרים הרב רוזנבלום שיעורר אותו לקראת הימים הנוראים, ואמר הרב זילברברג אם מרן ראש הישיבה עם כל רום ימיו ושנותיו רוצה להתעורר ומבקש שיעוררו אותו, מה אנחנו צריכים לעשות כדי להתעורר בימים האלה?

מנפלאות יום בית המדרש בחפץ חיים: בין כל השיעורים, התארגנו לתפילת מנחה, עקב העומס התפצלו במקום לתפילת מנחה, לא פחות מעשר מניינים שונים, ספרדי, חסידי, ליטאי ואפילו תימני… וכמובן מניין מרכזי שכלל את כולם…

ציבור האורחים במקום הודה לאלי ציפורי על האירוח המופלא לו הם זוכים וארוחת הצהריים ואוחת הערב המפוארת שהוגשה לכולם בשפע רב שהספיק לאלף איש ועוד נשאר…

אנקדוטה מעניינת הייתה כשבאמצע ארוחת הצהרים נגש לפתע למרכז חדר האוכל איש עסקים שהגיע למקום עם כל הצוות של המשרד שלו והודיע שהוא עורך כעת סיום הש"ס והוא לא ימצא מקום יותר מתאים מאשר כאן בין כל האנשים שעזבו את כל עסקיהם למען ההכנה הראויה לימים הנוראים.

כמה מתבקש היה כשסיום היום היה זיץ מיוחד מניגוני הימים הנוראים עם הרה"ג הלל פלאי שריגש את הקהל הרב עם ניגוני הימים הנוראים ברגש רב כהכנה לקראת ראש השנה הקרב ובא.

מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א נשיא ארגון ארחות יושר כתב מכתב מיוחד לבאי המעמד כשמרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן מצטרף אף הוא למכתב המיוחד והוסיף מברכותיו לבאי יום בית המדרש. כשהם כותבים במכתבם שבזכות התורה יזכו כל המשתתפים להתברך מפי עליון לשנה טובה ומתוקה ויכתבו ויחתמו לאלתר לחיים טובים ולשלום.

צילום: דוד זר

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture