כָּשֵׁר וְיָשָׁר • חברת הביטוח 'הכשרה' מתהדרת בהכשר כלל הבד"צים

בטקס שנערך אתמול במשרדי 'הכשרה' אישררו בכירי החברה את ההסכם המחייב שיעמיד מעתה את מגוון המוצרים הפיננסיים וביטוח המנהלים תחת פיקוח כשרותי מהודר למניעת מכשולים • הפיקוח ההלכתי ימנע מהמשקיעים, בעלי הפוליסות החוסכים באמצעות ביטוחי מנהלים או חיסכון לטווח ארוך, היכשלות באיסורי ריבית, חילול שבת ועוד איסורים הנפוצים במוצרי גופי ההון • לראשונה: הפיקוח ינתן בידי חברי בתי הדין המובילים בציבור החרדי, 'קהילות', 'קהל מחזיקי הדת' ו'גלאט הון', המייצגים את כלל החוגים ביהדות החרדית ואשר יפעלו מעתה שכם אחד • אלי אלעזרא, יו"ר 'הכשרה': "גאים ונרגשים להיות הראשונים המתהדרים בכשרות המהודרת ביותר"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

חתימת הסכם בין הכשרה חברה לביטוח לבדץ קהילות בדץ מחזיקי הדת בעלזא וחברת גלאט הון. צילום שוקי לרר (81)

נחשונים בכשרות המהודרת לביטוחי מנהלים: בטקס צנוע אך נרגש שנערך אתמול במשרדי 'הכשרה חברה לביטוח', חתמו ראשי ובעלי "הכשרה" ואישררו את ההסכם שנחתם בין החברה ובין בתי הדין המובילים בציבור החרדי, שיעמיד מעתה את המוצרים הפיננסים וביטוחי המנהלים של "הכשרה" תחת הפיקוח ההלכתי-כשרותי המהודר ביותר, דבר שיבטיח למשקיעים ולבעלי הפוליסות השקעה מהודרת, נקיה מכל חשש של איסור כמו איסורי ריבית, חילולי שבת ואיסורים נוספים המצויים בענף הביטוחים וההשקעות. מדובר בחברה הראשונה הזוכה להכשר המהודר, ויו"ר 'הכשרה', מר אלי אליעזרא, הבהיר כי "אנו גאים להיות הנחשונים ופורצי הדרך".

מה שמייחד את ההכשר הוא שהוא ינתן בידי הגופים המובילים בתחום הכשרות המייצגים את כלל החוגים במגזר החרדי. בטקס שהתקיים אתמול היסבו זה לצד זה חברי בד"ץ 'קהילות', חברי בד"ץ 'קהל מחזיקי הדת' וחברי 'ועד ההלכה' שע"י קרנות 'גלאט הון'.

טקס החתימה שהתקיים אתמול היווה את השלב האחרון במו"מ המורכב שהתנהל לאורך כל התקופה האחרונה, בה בחנו נציגי בתי הדין את היצע המוצרים של 'הכשרה' וקבעו את הנהלים שמעתה תתנהל לאורם חברת הביטוח. נהלים אלו מבטיחים כי המשקיעים ב'הכשרה' יהנו ממוצרים מהודרים בתכלית, כאלו שאין לגביהם כל סיג וחשש של היכשלות באיסורי תורה חמורים כמו ריבית וחילול שבת הנפוצים, לצערינו, בתחום פוליסות הביטוח וקרנות הפנסיה.

בארוע השתתפו הרבנים הגאונים: רבי צבי הירש ויזניצר, רבי אברהם נחמן גוטרמן ורבי אלעזר שטרן מבד"ץ 'קהילות', רבי חיים דוד שובקס, רבי אהרן זיכרמן מבד"ץ 'קהל מחזיקי הדת – בעלזא', רבי יעקב לנדו ורבי נעם פל מ'ועד ההלכה גלאט הון', ורבי אברהם חיים ברנשטיין דומ"ץ באשדוד. כן השתתפו הרב מרדכי בריסק יו"ר 'קהל מחזיקי הדת' והרב יוסף דריימן מזכיר בד"ץ 'קהילות'.

 

יו"ר הכשרה, מר אלי אלעזרא, הביע התרגשות מגודל הרגע וציין כי העובדה ש'הכשרה' זוכה להיות הנחשונית בתחום אינה זוכה להסבר, מלבד זאת שכנראה לבעלי החברה ישנה 'זכות אבות'… הוא הציג את חזון החברה המבוסס על אבני הדרך של 'חזון, לואליות, הוגנות, שירותיות ומשפחתיות', וציין כי "בימים אלו בהם אנו מציינים עשור לרכישתה של החברה מידי משפחת נמרודי ועדים לשגשוגה, אנו שמחים על כך שאנו זוכים לפתוח את שערי 'הכשרה' בפני הציבור החרדי שבו אנו רואים שותף טבעי. אני מבטיח כי נעשה הכל כדי ששיתוף הפעולה ימשך ויתרחב, ואני בטוח שאנו עדים כעת רק לתחילתו של קשר שבע"ה יתפתח ויגדל". החברה, אמר לסיום, רואה במהלך זה פריצת דרך והיא תעשה הכל כדי שצעד משמעותי זה יצליח ויביא פירות.

המשנה למנכ"ל, מר שמעון מירון העומד בראש האגף לביטוח חיים ופיננסים ב'הכשרה', עמד על חשיבות מרכיב החיסכון הפנסיוני הקיים בביטוחי המנהלים כאשר לדבריו "מדובר במוצר השני בחשיבותו במשפחה אחר רכישת קורת הגג. המוצר הזה חיוני ונחוץ בפרט בימי הסגריר, בתקופת הפרישה, אז ישנה חשיבות לכל שקל שנדרש לא פעם לתרופות ולאביזרים נחוצים אחרים, אך דווקא אז מגלה לא פעם הלקוח כי המוצר שאותו רכש לא היה מתאים לצרכיו. אנו חושבים על העתיד ואנו מספקים ללקוח את המוצרים האיכותיים ביותר בתחום זה, ונשמח שמוצרים אלו יעמדו מעתה תחת הפיקוח הכשרותי המהודר, מה שיבטיח ללקוח מוצר איכותי ביותר אך גם מהודר ביותר".

סמנכ"ל ההשקעות, מר יוסי אפרתי העומד בראש מחלקת ההשקעות בהכשרה הציג את חזונו ואמר כי הוא שמח כי גם לציבור החרדי תהיה האפשרות להשקיע במסלולים הכשרים. "הכשרה לאורך שנים מובילה את טבלת התשואות", אמר, "וכעת גם לציבור החרדי יהיו מסלולי השקעה מתקדמים. ראוי שהציבור החרדי יהנה מטובי מומחי ההשקעות של החברה אשר ינהלו את המסלולים האלו על פי כללי ההלכה היהודית".

חתימת הסכם בין הכשרה חברה לביטוח לבדץ קהילות בדץ מחזיקי הדת בעלזא וחברת גלאט הון. צילום שוקי לרר (113)

לאחר שראשי החברה חתמו על טופס ה'היתר עיסקה' וכן על 'אמנת השבת' שנוסחה לאור קריאת מרנן ורבנן חברי מועצת גדולי התורה שליט"א, נשאו דברים הרבנים חברי בתי הדין. הרה"ג ר' אלעזר שטרן שליט"א, חבר ועדת הרבנים שע"י בד"ץ 'רבני הקריות', עמד בדבריו על הפסוק 'מגיד דבריו ליעקב חוקיו ומשפטיו לישראל'. משפטיו, הסביר, היינו דיני ממונות כפי שנא' 'אלו המשפטים אשר תשים לפניהם'. והוא שאומר הפסוק: על כל יהודי לזכור את ההלכה לאו דווקא בין כתלי בית המדרש אלא גם ובעיקר כאשר הוא מצוי בתחום הממונות, כשהוא עוסק במשא ומתן, שאז עליו להיזהר בשים לב לבל יכשל חלילה באיסורים הרבים והנפוצים.

הרה"ג ר' יעקב לנדו שליט"א, חבר ועד הפיקוח ההלכתי שע"י 'גלאט הון', הזכיר את האיחוד שנרשם בין גופי הכשרות המובילים, וציין כי 'כפי שאיחוד בין מדינות הוא מנוע להצלחה, כך האיחוד שנרשם כעת בין הקהילות יבטיח, בע"ה, את הצלחת המיזם כך שאכן נצליח לספק ללקוח מוצרים פנסיוניים מהודרים בתכלית'.

הרב לנדו הצביע בהמשך על חידוש מיוחד שהוטמע במוצרי 'הכשרה' ואשר ימנע קבלת הלוואה לעמיתים בריבית, שכן "איסור ריבית הוא אכן מכשול ל'הדדיות' שאותה אנו מבקשים, שכן האדם מנסה להרוויח גם ממתן ההלוואה שביסודה הוא עניין של חסד".

חתימת הסכם בין הכשרה חברה לביטוח לבדץ קהילות בדץ מחזיקי הדת בעלזא וחברת גלאט הון. צילום שוקי לרר (93)

הרה"ג ר' אהרן זיכרמן שליט"א, דומ"ץ 'קהל מחזיקי הדת', הזכיר את פרשת השבוע בה נאמר 'וירבו מאד מאד', כאשר 'מאד' היינו ברכה בממון ככתוב 'בכל מאודך', שכן כאשר נזהרים בהלכות הקשורות לממון זוכים לראות ברכה בממון. "כאן אנו רואים נכונות ללכת לקראת הציבור ולספק לו את המוצר הממוני המהודר ביותר ואין ספק כי בזכות זאת תראה החברה ברכה".

מר רפי אלול פירט את המוצרים הפנסיוניים של 'הכשרה', וחשף כי החברה תיתן מענה לא רק למעבירי קרנות פנסיוניים וביטוחי מנהלים, אלא גם לאלו שכבר נמצאים בשלב שבו הם מקבלים את כספי הפנסיה (וכך גם מקבלי קצבת נכות וכו'). "בעניין זה קיימנו פגישה עם המפקח על הביטוח ובקרוב נקווה להיות אנשי בשורה גם בתחום זה".

בוועדי הכשרות המובילים העלו על נס את נכונותה של הנהלת 'הכשרה' שהפכה לנחשונית בתחום, כאשר בעקבותיה יבואו גם יתר החברות שיציעו אף הן מוצרים כשרים ומהודרים ללא חשש איסור. "כפי שבכל הנוגע למזון אנו זוכים היום להיצע נרחב שלמוצרים מהודרים שאין לגביהם כל סרך של איסור", אמרו, "כך אנו זוכים לראות היום את המהפך המתחולל מול עינינו בענף ההון, שאף בו נראה בקרוב היצע נרחב ומגוון של מוצרים הכשרים לכתחילה ואשר עומדים תחת הפיקוח ההלכתי המחמיר והמהודר ביותר".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ככה זה שאנשי תקשורת ופירסומאים משווקים כשרות…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture