צפת • סעודת הודיה לרגל יום ההצלה של הגה"צ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליט"א

המוני תושבי צפת וחברי קהילת 'ברסלב צפת' התאספו בראשות הגה"צ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליט"א בבית הכנסת הגדול דחסידי ברסלב בעיר הקודש צפת, לסעודת הודיה רבתית לרגל יום הצלתו של הגרא"מ קעניג שליט"א, יחד עם שמחת "שבע ברכות" לנכדו הר"ר גדליהו אהרן קעניג הי"ו, בן לבנו הר"ר חיים שלום הי"ו מנהל מוסדות 'ברסלב צפת' • צילום: משה ירון - ברסלב צפת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בשמחה הגדולה השתתפו האדמורי"ם והרבנים בעיר הקודש צפת והסביבה, ביניהם כ"ק האדמו"ר מנדבורנא צפת שליט"א, רב מירון הרה"ג ר' מאיר שטרן שליט"א, רב קהילת חב"ד בצפת הרה"ג ר' מרדכי ביסטריצקי, ועוד.

משא הגרא"מ קעניג שליט"א

את המעמד הגדול פתח הגה"צ הרב אלעזר מרדכי קעניג שליט"א בדברי שבח והודיה להשי"ת על הטובות ניסים ונפלאות שעשה הקב"ה עמנו, תוך שהוא מטעים את עניין הניסים המבואר בתורה ס"ו בליקוטי מוהר"ן קמא הנלמדת כעת בקהילת ברסלב צפת.

בסיום משאו המרגש, פנה הרב קעניג שליט"א בבקשה נרגשת להתחזק ביתר שאת ויתר עז להתרחק בכל היכולת מכל המכשירים הטכנולוגיים החדשים. הגרא"מ קעניג שליט"א הזכיר את דבריו החריפים של מרן הרב וואזנר זצוק"ל ודבריו שאמר שאיך שהצדיקים פוסקים בעולם הזה, כך זה גם למעלה בעולם העליון. ועל כן אל יתפלא אדם בבואו לעולם האמת, כי שם יפסקו לו את הדין בדיוק כפי שפוסקים הצדיקים כאן בעולם הזה.

הגרא"מ קעניג שליט"א הדגיש כי מכשירים אלו כל מהותם היא הסחת דעתו של האדם וגזילת מוחו דעתו וזמנו, היפך לימודו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב. רבינו הקדוש מברסלב חינכנו ליישוב הדעת, שאדם ימצא את הזמן לחשוב קצת על עצמו היכן הוא נמצא בעולם, ואילו המכשירים הללו מטרתם להעסיק את מוחו של האדם 24 שעות, שלא תישאר לו אפילו שנייה פנויה לחשוב על עצמו, על מהותו ועל עתידו.

הפאר והיופי של חסידות ברסלב

משא מיוחד נשא רבה של מירון הרה"ג רבי מאיר שטרן הי"ו. הוא הזכיר לציבור הגדול את התפילות המיוחדות שהתקיימו בזמנו לרפואת הגרא"מ קעניג שליט"א בציון הק' במירון, שבקעו כל שערי שמים. לסיום אמר הרב שטרן שליט"א: הכרתי הרבה חסידי זקני וחסידי ברסלב, אך קהילת ברסלב צפת היא היופי והפאר של כל חסידות ברסלב!

כמו כן נשא דברים רב קהילת חב"ד בצפת הרה"ג ר' מרדכי ביסטריצקי שליט"א שקישר את ענייני פרשת השבוע  לשמחת חתן וכלה בטוב טעם ודעת.

בשיר וקול תודה

במרכז האירוע יצא הציבור במחול וריקודים, לקול צלילי התזמורת בניצוחו של ר' משה בהר ור' יונתן צארום. הריקודים שנמשכו זמן רב נערכו מתוך תחושה עמוקה של תודה והודיה להשם יתברך על רפואתו של רב הקהילה הגרא"מ קעניג שליט"א ובתפילה לעתיד שיזכה להנהיג עדתו עד ביאת ינון.

נשמת כל חי

אחרי הריקודים נשא דברים מו"צ קהילת ברסלב צפת הרה"ג ר' נחמן קעניג שליט"א, ולסיום נאם ראש הישיבה לצעירים מצויינים – ברסלב צפת הרה"ג ר' מנחם נתן קעניג שליט"א.

האירוע נחתם באמירה נרגשת של תפילת 'נשמת כל חי' על ידי כל הציבור, בנוסח השבתי המיוחד של חסידי ברסלב, לזמר ולהודות לאל כל חי, אילו פינו מלא שירה כים  ולשוננו רינה כהמון גליו אין אנחנו מספיקים להודות לך ה' אלוקינו.

סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (1) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (2) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (3) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (4) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (5) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (6) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (7) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (8) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (9) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (10) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (11) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (12) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (13) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (14) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (15) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (16) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (17) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (18) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (19) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (20) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (21) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (22) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (23) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (24) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (25) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (26) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (27) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (28) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (29) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (30) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (31) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (32) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (33) סעודת יום ההצלה של הגהצ רבי אלעזר מרדכי קעניג שליטא (34)

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture