השתתפות מרשימה בכינוס לכלכלה נבונה וניהול קופה משפחתית מצליחה בעיר אלעד

בפעילות יו"ר אגודת ישראל אלעד הרב חיים מאיר כץ • תחת הכותרת "ניהול קופה משפחתית מצליחה" יזמה לשכת "אגודת ישראל" אלעד הרצאה מרתקת לרווחתם של תושבי העיר בנושא הענקת כלים מעשיים לניהול תקציב משפחתי במיוחד כעת לקראת תקופת החגים הבעל"ט, הכנס נערך בשיתוף בנק הפועלים ומרכז עוצמה שע"י מח' הרווחה בעיריית אלעד.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מאות מתושבי העיר מכל העדות והחוגים, גדשו את "היכל הכינוסים ויז'ניץ" כשבקשב רב נשמע משאו של הרה"ג מנחם צבי שלמון שליט”א רב קהילת סערט ויז'ניץ אלעד ודיין בבית דין ממונות שהטיב להעמיד את יסודות הנהגת ואורחות כלכלת הבית ע"פ התורה הקדושה כשהוא מבאר את חשיבות ההתנהלות הכספית ע"פ תקציב מסודר ומתוכנן ועל הזהירות מגלגולי חובות המובילה לעברי פי פחת ולתופעות של צער וכאב בבית היהודי.

הרב צבי סילבר הי"ו מרצה בכיר ויו"ר מיומנות, מסר הרצאה מרתקת ומקצועית משך שעה ארוכה ובמהלכו העניק כלים מעשיים להתנהלות כלכלית נבונה כשהמסר המרכזי הוא: "אל תתחילו להצטמצם ולקצץ בהוצאות, זה לא מה שיעזור לכם. במקום זה כדאי שתלמדו את עצמכם דווקא להגדיל את ההכנסות". אבל חשוב לזכור כל הזמן: כדי לממן את ההוצאות האלו לא משתמשים בשלושה דברים עקרוניים – מתנות, צמצום, והלוואות, כי אלו בדיוק הדברים שמונעים את ייצור הכסף.

כאן סיים סילבר בתובנה הבאה כי ברגע שמשפחה מחליטה שהיא מעוניינת להגדיל את ההכנסות שלב ולעשות השתדלות, אז מגיעה הישועה ממרום בכל מיני דרכים מפתיעות. ממש כמו שנאמר בפסוק: 'פותח את ידיך ומשביע לכל חי רצון'. כלומר – הכל תלוי ברצון שלנו. ברגע שנדע מה אנו רוצים ונבקש זאת מהקב"ה, אז הוא יעזור לנו לקבל את זה. אבל אם אנחנו בעצמנו לא נדע כמה אנו רוצים, אז איך נרצה לקבל את זה?"

אחד המשתתפים אמר למארגנים, כי עד כה חשב שהוא יודע הכל, ואחרי הערב נוכח לראות שאפשר לחיות חיים הרבה יותר רגועים ושלווים מתוך ידיעת הרצון לפתיחת שערי השפע.

דברי ברכה והרצאה מקצועית השמיע מנהל בנק הפועלים אלעד מר גיל אשד שהשתתף בארגון הערב. בדבריו העניק כללי זהב להתנהלות נכונה בבית ובעסק ב-5 צעדים להתנהלות נכונה: מודעות. ניהול הוצאות. תכנון ומעקב. שימוש נכון בכרטיסי אשראי. חזרה לאיזון ונחיצות החסכון לעתיד. כשהוא מצהיר שבתפקידו כמנהל בנק הפועלים באלעד, ישמח לסייע ולעמוד לימין הקהילה ותושבי העיר. לסיום  מסר תודה להר"ר בן ציון מילר הי"ו – יועץ משכנתאות, על השתדלותו וסיועו בחפץ לב לשיתוף הפעולה עם הבנק.

יוזם הכינוס הרב חיים מאיר כץ הי"ו יו"ר "אגודת ישראל" וחבר הנהלת העיר מסר בדבריו תודה לראש העיר הרב ישראל פרוש הי"ו, למנהלת מחלקת הרווחה הגב' לוינשטיין ולמנהלת פרויקטים ורכזת תעסוקה ברווחה הגב' פולק על השתתפותם בהוצאות הכינוס לטובת תושבי העיר, וכן למרכז 'עוצמה' שע"י מח' הרווחה, ברכת תודה מיוחדת הביע למזכיר הלשכה לפניות הציבור הר"ר יואל דסקל הי"ו שטרח רבות בארגון והפקת הכינוס המוצלח ועל ההירתמות בנושא החשוב הנוגע לכל אחד ואחד וכן להר"ר יחזקאל מילר הי"ו חבר הנהלת מוסדות ויז'ניץ, על חלקו בליווי והכנת הכינוס החשוב.

המשתתפים הודו להרב כץ על היוזמה הברוכה והמועילה והאירוח המכובד, ועל הפעילות הרצופה של "הלשכה לפניות הציבור" לטובת כלל תושבי העיר במיוחד במתן דגש ובהסברה והדרכה נאותה לזוגות צעירים העושים את צעדיהם הראשונים בחיי המעשה, וכן למחותנים המתחילים כעת להשיא את צאצאיהם, כדי להנחיל להם את עקרונות הניהול הכלכלי הנכון, ואת ההרגל לחיות בצורה מתוכננת ובגבולות האפשר, כדי להביאם לחיי שפע ועושר, במנוחה והרחבת הדעת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture