תיעוד: הילולת הרה"ק רבי נחמן מברסלב בקהילת מאירת עינים בראשות הגרנ"ד קיוואק

מאות חסידי ברסלב מכל רחבי הארץ זקנים עם נערים, התקבצו ובאו לסעודת ההילולא המרכזית של קהילת 'מאירת עינים' שנערכה בעיר הקודש ירושלים ת"ו בסוכה גדולה ומרווחת שנשכרה במיוחד לשם כך במרכז 'שיח סוד', כאשר כולם מסבים יחד לסעודה עשירה כיד המלך, לכבוד בעל ההילולא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מאות חסידי ברסלב מכל רחבי הארץ זקנים עם נערים, התקבצו ובאו לסעודת ההילולא המרכזית של קהילת 'מאירת עינים' שנערכה בעיר הקודש ירושלים ת"ו בסוכה גדולה ומרווחת שנשכרה במיוחד לשם כך במרכז 'שיח סוד', כאשר כולם מסבים יחד לסעודה עשירה כיד המלך, לכבוד בעל ההילולא, ללמוד את דרכיו, ולחיות לאור עצותיו.

בהשתתפות גדולי וחשובי ברסלב שליט"א ובראשות הגה"צ רבי ניסן דוד קיוואק שליט"א אשר נשא את המשא המרכזי בדברי התעוררות והתחזקות להתחדש בדביקות ברבינו הקדוש ובקיום עצותיו הקדושות.

דברי פתיחה נלהבים נשא היו"ר הרה"ח רבי ישראל מאיר גלינסקי שליט"א, בדבריו תאר איך רבינו הקדוש חי וקיים, ומאיר את כל העולם באור יקרות. והדרך שלנו לקבל את דרכו כראוי, הוא על ידי שנחזיק עצמנו ביחד, כשבכך זוכים לא רק 'לחטוף שיריים' ו'לשמוע תורה' אלא להיות מהכת שאפויים בלבו, וזוכים לקבל הארת הדעת שמשנה את כל המהות וכל החיים.

לאחר מכן נשא דברי התעוררות הרה"ח רבי יואל משי זהב שליט"א אשר במתק לשונו העמיק ביסוד מצוות חג הסוכות לגלות את כבוד ה' ומציאות אלוקותו יתברך בכל פרטי העולם הגשמי כי אין עוד מלבדו, שזה בעצם כל הגילוי של רביה"ק להשיג השגות אלוקות שהשי"ת נמצא בכל מקום ובכל מצב ובכל אדם, ואין שום מציאות פנוי מכבוד השי"ת.

דברי התעוררות חוצבים להבות אש נשא הגה"צ ר' שמעון שפירא שליט"א על עוצם הזכות שזכינו להתקרב לרביה"ק, ושיבח את האברכים ההולכים בדרך המסורה מדור דור להמשיך את אור הבעש"ט ואור רבינו הק' בלי שום שינוי זיז כלשהו שהדריכו אותנו גדולי אנ"ש בדור הקודם איש מפי איש עד למוהרנ"ת זיע"א, ובקול חוצב זעק על השטן הנורא המרקד בשנאת חינם ובלשון הרע שזה מעכב את כל עבודת ה', ואודות גזירת הגיוס הנוראה המרחפת על ראש בחורי ישראל בארה"ק, וכן על צניעות הנשים ועל הזהירות בגדרי הקדושה להיזהר מפירצות הכלים הטכנולוגיים המכלים כל נפש, במרכז דבריו פרץ בבכי נורא בסערת נפש ובדמעות שליש על גודל צערם של הנפשות הטהורות המתגוללות ברפש וטיט ומתייסרות בייסורי נפש בשאול תחתיות, ולבם הומה ומשתוקק לחזור לאבינו שבשמים רק שאינם יודעים כמה ה' מצפה לכל אחד תמיד, והחובה עלינו להתפלל בעדם.

את המשא המרכזי השמיע הגה"צ רבי ניסן דוד קיוואק שליט"א בעוצם השמחה שעלינו לשמוח על החסד הגדול שעשה אתנו השי"ת לקרבנו לאור האורות אשר הוא תקוות ונחמת כל הדורות וכל הנפשות הצמאות לדבר ה', אשר כל התיקון הוא לבקש ולשוטט ולחפש בתורות הקדושות ובשיחות הקדושות ובליקוטי הלכות, להתייגע ולחתור למצוא את האמת לאמיתו שרביה"ק מאיר לכל נפש משתוקקת, וכן לקיים בפשיטות ותמימות כל דברי רביה"ק לחפש את המדריגות הגבוהות ביותר ולשמוח עם העבודות הפשוטות ביותר, וכך זוכים לחיות חיים שמחים ומתוקים, חיים של דביקות אמיתי, לא להסיח דעת מנעימות נוראות מציאות הבורא ית"ש בכל עת, שזאת היתה המציאות שראינו בעינינו את גדולי אנ"ש מהדור הקודם שהיו דוגמא ומופת של דביקות ושמחה, תמימות ואמונה.

במשך הסעודה הנעימו בנעימות ניגוני רביה"ק ותלמידיו, המנגנים והחזנים היקרים מחסידי ברסלב: הרה"ח ר' יצחק וועבערמאן מבית שמש, הרה"ח ר' יוסף זאב בראווער מירושלים, והרה"ח ר' יהושע פאליק וואלף מאלעד, כשעליהם בעלי המנגנים החשובים: הרה"ח ר' יוסף גפנר מאלעד, והרה"ח ר' משה לבנטר מירושלים.

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יותר מדויק – האדמור נד"ק

נראה שהוא כובש את חסידי ברסלב.

מרגש לראות, אני זוכר אותם כשהיו באים רק כמה עשרות בודדים, לדעתי אם היה יודע שמכניסים את זה לכאן הוא היה מתנגד לזה בכל תוקף.
מי שרק ניסה לכבד אותו אי פעם יודע בדיוק מה שקיבל על הראש…

למאיר: הגם שעינך צרה, אענה לך: כתלמיד שלו 10 שנים – אמנם יש לו הדרת פנים מיוחדת ואמיתית, רנד"ק מתנהל בפשיטות גמורה ולא נותן לאנשיו לבנות הילה שקרית וחלולה סביבו.

נחמן, הלוואי וזה היה כדברך… בסוף תמיד האמת מתגלית

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture