צילום Pixabay

בדיקות שחשוב לבצע במהלך ההריון

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

ידוע לכל שתקופת ההיריון מאוד מרגשת וגם עשויה להיות כלל לא קלה, ולו כי יש בחילות, חולשה ומגוון תופעות חדשות, ובו זמנית ידוע שלצד שלל התופעות גם קיימות אינספור בדיקות שצריך לעשות, כך שדי להביט על שורת הבדיקות בכדי לחוש שלא בטוב, אך זהו חלק מכל היריון תקין, ועל כן גם אם צריך למלא את היומן בתורים לרופאים, הרי שראוי להיזכר במטרה – תינוק חדש במשפחה, משמע גם אם אינכם מסוג ההורים שממהרים לבצע כל בדיקה אפשרית, יש כמה בדיקות שחשוב כן לעשות, להלן מספר המלצות.

 

מעורבות מלאה

 

רגע לפני שנדון אלו בדיקות מוטב לעשות, נעצור לציין שעליכם להיות מעורבים ולעקוב אחר התנהלות הרופאים. עליכם לדעת לשאול שאלות, להתעקש כשמרגישים שהדבר חשוב, לוודא שהרופא מודע לסך המידע, לבקש הסבר נוסף, לבחון חלופות ובאופן כללי שליטה מלאה מאוד חשובה, וזאת כי רצוי לזכור שלצד הרצון הטוב של הרופאים גם הם אנושיים, ועל כן גם הם עשויים לטעות ולהטעות, משמע מעורבות מרבית עשויה למנוע מצב של רשלנות רפואית בהריון, ולו כי התעקשתם לשאול עוד שאלה, או להבין מהי החלופה.

 

בדיקות גנטיות

אחת מהבדיקות שמוטב לעשות הינה בדיקה גנטית מקדימה, וזאת בכדי לאתר מחלות תורשתיות. בזכות בדיקה שכזו מראש ניתן לעלות על סבירות גבוהה לבעיה ואף למצוא פתרון, ולו באמצעות התערבות בתהליך הכניסה להיריון. אי לכך אין לחשוש לעבור את הבדיקות, אלא יש לשמוח שכיום התהליך מאוד מתקדם ומאפשר לעקוף מכשולים, כך שסך ההיריון יהיה כמה שיותר נעים.

בדיקת סיסי שליה

בבדיקה זו בודקים מומים, באמצעות דגימה מהשליה. הבדיקה אומנם אינה מעניקה תשובה חד משמעית, אך היא כן מעניקה תשובה באחוזים. כמו כן, את הבדיקה עורכים בשלב שיותר מוקדם מבדיקת מי שפיר, כך שאם יש צורך להתערב, ניתן להקדים מהלכים. עם זאת, ראוי לדעת שהבדיקה מעט מסוכנת (קיים אחוז סיכון לעבור הפלה), כך שאין למהר לעשות אותה אם הנתונים אינם מצריכים.

סקירת מערכות

סקירת מערכות מוקדמת נערכת בין השבועות 14 ל 16 והיא נועדה לבחון את סך תקינות המערכות. את הבדיקה הזו משלימה בדיקת סקירת מערכות נוספת (חלה בין שבועות 19 ל24), וזאת כי בשלב זה כבר מתאפשר לאבחן איברים נוספים.

העמסת סוכר

בדיקת העמסת סוכר הינה בדיקה קלילה שאומנם מאוד מתוקה, אך היא גם מאוד קצרה ואינה פולשנית. הבדיקה נועדה לאתר נשים שמוגדרות בסיכון מבחינת סוכרת הריונית. את הבדיקה מבצעים בין שבוע 24 לשבוע 28 והיא אורכת ככמה דקות, אלא אם כן יש לעבור בדיקה נוספת. בהנחה ומאתרים בעיה, צריך להיצמד לדיאטה שעליה ממליץ רופא.

מעקב טרימסטר שלישי

חשוב לבצע מעקב גם בטרימסטר השלישי ואף אחת לשבועיים. מדובר בהליך פשוט שעורכים אצל האחות מהשבוע ה36 ועד שבוע 40 – עד הלידה. בדיקה זו כוללת לחץ דם ובדיקת חלבון בשתן, משקל ובצקות. בהנחה ולחמוד הקטן נוח בבטן והוא מחליט להישאר לאחר שבוע 40, יש להתייעץ עם האחות, משמע מוטב לבצע מעקב יותר צמוד.

בידיים טובות!

אלו היו מספר בדיקות שחשוב לבצע במהלך ההיריון, אך ראוי לציין שיש מגוון בדיקות נוספות וכל אחת צריכה להחליט אלו בדיקות יותר חשובות לה ואלו בדיקות היא מבקשת להוסיף (או להוריד). כל עוד הבחירה מושכלת, הרי שניתן להתנהל על מי מנוחות. לבסוף נציין שחשוב שהאם תישאר כמה שיותר רגועה, במיוחד כיום כאשר הרפואה כה משוכללת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צריכים אישור רבנים לחלק מהבדיקות

תמוה שאתר שנחשב מהחרדי ביותר כותב לעשות דברים שרוב הרבנים החרדיים אוחזים לא לעשות רוב הבדיקות. ביניהם מה שידוע לי הרב וואזנר ר יצחק זילברשטיין (בספר יולדות) ר חיים קנייבסקי ולאחרונה היה גם כתבה בשם ר שלום כהן לא לעשות בדיקות מיותרות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture